Testa nya forumet på Happyride

• Inställningen för att dölja avatarer verkar ha försvunnit.
  • Länk-färgen på det beigea temat är i ljusaste laget:

1723706247433.png

I mobilen (eller om man minskar bredden i vanlig browser) så scrollar K&S i sidled, irriterande framförallt när man bläddrar bilder på annonser på telefonen. Samma problem i Chrome på Android, Chrome på Windows och Firefox på Windows.

Ser ut som att scroll i sidled dyker upp strax under 1000px bredd. Sen behålls den när man växlar ner till mobilanpassat under 768px. Verkar som sidan tar höjd för annonsbanner som finns i fullbredd men inte i mobilläget?

1723706356389.png

Hittar dock inget sätt att sluta ignorera ett forum om man en gång tryckt på ignorera-knappen. Det kunde ju vara käckt att kunna gå tillbaka och tjuvkika på ett forum som man ignorerat, för att se om man missat något väsentligt under det senaste året. Men kanske bara är jag som är blind.
du ska ha en lista på ignorerat mög i din profil

Nu skulle ju jag också malla mig med ett mycket lågt antal ignorerade objekt, men som tråden utvecklats de sista två inläggen väljer jag att avstå.

När vi ändå avhandlar funktionalitet v.g. trådlistor:

Jag tänkte det skulle vara käckt att kunna lista alla "olästa" trådar (exkl. de trådar/forum man ignorerat). Dvs. bara visa de trådar man inte alls läst samt de som har uppdaterats sen man var inne senast i tråden. Finns den möjligheten och hur gör man i så fall?

När jag väljer "Nya inlägg" kommer det upp trådar med de senaste inläggen, oavsett om jag läst de senaste inläggen eller inte (se bild nedan). De trådar där jag redan har läst det senaste inlägget är inte så intressanta för mig när jag vill hitta något nytt intressant att läsa, däremot kan det vara bra att kunna se den vyn då jag letar efter någon speciell information och vill gå tillbaka till en tråd jag läst tidigare. Kanske listan med "Nya inlägg" borde heta "Senaste inläggen" istället. Ett förslag skulle kunna vara att ha en lista "Olästa inlägg" och en "Senaste inläggen".

1723783924828.png

Jag tänkte det skulle vara käckt att kunna lista alla "olästa" trådar (exkl. de trådar/forum man ignorerat). Dvs. bara visa de trådar man inte alls läst samt de som har uppdaterats sen man var inne senast i tråden. Finns den möjligheten och hur gör man i så fall?

När jag väljer "Nya inlägg" kommer det upp trådar med de senaste inläggen, oavsett om jag läst de senaste inläggen eller inte (se bild nedan). De trådar där jag redan har läst det senaste inlägget är inte så intressanta för mig när jag vill hitta något nytt intressant att läsa, däremot kan det vara bra att kunna se den vyn då jag letar efter någon speciell information och vill gå tillbaka till en tråd jag läst tidigare. Kanske listan med "Nya inlägg" borde heta "Senaste inläggen" istället. Ett förslag skulle kunna vara att ha en lista "Olästa inlägg" och en "Senaste inläggen".

Visa bilaga 719511
När jag trycker direkt på "FORUM" så får jag enbart trådar med för mig olästa inlägg:

1723798186488.png

Edit: Men håller med om att "Nya inlägg" är missvisande.

Visa bilaga 719511
Testa och använd filtrera funktion för att ställa in va du vill se. Glöm inte att kryss i "Spara som standard"
Skärmavbild 2024-08-16 kl. 10.56.54.png

Nu är uppgraderingen av forumet klar. Det dröjde lite längre än planerat då några plugins inte var helt kompatibla med det ny forumet, men jag lyckades skynda på utvecklarna där. Skulle något se knas ut får ni gärna skicka ett PM eller svara här i tråden.
I mobilen (eller om man minskar bredden i vanlig browser) så scrollar K&S i sidled, irriterande framförallt när man bläddrar bilder på annonser på telefonen. Samma problem i Chrome på Android, Chrome på Windows och Firefox på Windows.

Ser ut som att scroll i sidled dyker upp strax under 1000px bredd. Sen behålls den när man växlar ner till mobilanpassat under 768px. Verkar som sidan tar höjd för annonsbanner som finns i fullbredd men inte i mobilläget?
Denna punkt kollar jag på.

Nu har jag bytt ut menyn på sajten utanför forumet. Så nu ska den buggen vara borta.

Tillbaka
Topp