Testa nya forumet på Happyride

Jag har Sony xperia 1 V med Android 14 och har också problem med dessa trådar...

Kör du Chrome? Jag gör iaf. Konstigt att det kan skilja så mycket isf.
Det går lite långsamt, men inte så jag får stressymptom, vilket jag lätt får annars när något på datorn eller mobilen dröjer lite.

På datorn, Firefox, men fortf Windows 7 ? (men bra prestanda - då) så är det segare, men inte något fel vad jag kan se.

Funktionen att klicka på en tråd för att komma till det äldsta olästa inlägget fungerar dåligt. Kommer ofta till äldre lästa inlägg i tråden som redan är lästa.

Dags att rensa cookies eller för många öppna fönster? Kör Chrome/iOS

På iPhone hade jag gärna sett att man kom till senaste inlägget när man klickar t ex här:

IMG_5050.jpeg

Då jag inte tidigare besökt den tråden tas jag istället till trådstart.

Eftersom AI är så mycket på tapeten nu för tiden kanske man hade kunnat ha en funktion som frågar ChatGPT "handlar detta inlägg om cykling?" med en splitter ny användares första inlägg som input? =)

reggad för 4 år sedan och ett eller 2 inlägg som är reklam/spam...
Kanske dags för forumvärdarna att gå igenom alla "inaktiva" konton och plocka bort dem de som inte postat något och har reggat sig från t.ex Usa (En ledtråd brukar oftast vara namnet som används för mailadressen)

Två bara senaste månaden. Mulle med paraffin i fästzonen och någon med modellflygplan.
Jag räknar till nio OT-markerade trådar skapade senaste månaden av användare som postat på forumet innan det att resp. tråd skapades. M.a.o. konsistent med min hypotes att "de flesta OT-trådrar skapas väl inte av användare som gör sitt första inlägg på forumet".

Hur många många är dom raderade spamtrådarna? + Dom då som är kvar med paraffin och modellflygplan.

Tre bara senaste veckan kanske?Det kan nog bli lika många som av gamla medlemmar.

Hur många många är dom raderade spamtrådarna? + Dom då som är kvar med paraffin och modellflygplan.

Tre bara senaste veckan kanske?Det kan nog bli lika många som av gamla medlemmar.
Jag gissar att ytterst få av spamtrådarna är OT-märkta. Åtminstone de där med USA-användare som förefaller ha varit reggade ett antal år och som gör "reklam" för några "casual ladies" (eller vad det nu är) brukar inte vara det.

Men casual dating trådarna? Är det gamla konton vars lösenord hamnat i en databas på knäckta konton och nu hittar spambottarna hit? Eller är det någon som botreggar konton och får det att se ut som det var länge sen? (osannolikt). Eller har bottarna skapat konto som ligger i träda i flera år för att undvika spärrar för nya konto?

Oavsett vad. Vad är det för blaj i inläggen? Det är ju inte ens några länkar som man kan klicka på? Det är det mest upprörande tycker jag

Men casual dating trådarna? Är det gamla konton vars lösenord hamnat i en databas på knäckta konton och nu hittar spambottarna hit? Eller är det någon som botreggar konton och får det att se ut som det var länge sen? (osannolikt). Eller har bottarna skapat konto som ligger i träda i flera år för att undvika spärrar för nya konto?

Oavsett vad. Vad är det för blaj i inläggen? Det är ju inte ens några länkar som man kan klicka på? Det är det mest upprörande tycker jag
Skapade en tråd i ämnet tidigare. Finns här.

Det behöver inte vara samma spammare som har registrerat användare som postar erbjudandet.

Det är säkert någon som har som business att registrera användare som de sedan säljer som "legitima" användare till någon som vill spamma.

Har Happy nyligen börjat använda "ajax.googleapis.com" mer flitigt än tidigare?
Jag brukar bara få en windowspopup angående "this content is blocked by your it admin" någon gång ibland, men idag sker det med bara några minuters mellanrum.

Har Happy nyligen börjat använda "ajax.googleapis.com" mer flitigt än tidigare?
Jag brukar bara få en windowspopup angående "this content is blocked by your it admin" någon gång ibland, men idag sker det med bara några minuters mellanrum.
Vi hämtar javascript från google på alla sidor. Men det är något vi gjort i många år, låter konstigt att blockera den domänen.

Vi hämtar javascript från google på alla sidor. Men det är något vi gjort i många år, låter konstigt att blockera den domänen.
Att blockera just den domänen är rätt vanligt bland stora företag.
Det intressanta är att den har blockats även tidigare, men att det idag sker så ofta. Som om det är någon cachening av sidor som ändrats. För om jag läser javascriptkoden rätt så ska den använda https://happyride.se/forum/js/vendor/jquery/jquery-3.5.1.min.js om inte https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/3.5.1/jquery.min.js fungerar, men att den nu försöker med ajax.googleapis.com om och om igen.

Tillbaka
Topp