Fritiof Andersson
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
21 grader kl 06:00. Kom ut innan regnet ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tvärtom för mig och mina 25 km norrut från Solna. Rekord på vägen hem!Trodde jag var snabb i morse...tills någon sade att det var sydlig vind. GaaaHH!"
Hem var det motvind i alla fall. Pust pust... tog det lugnt.
Mötte höstens första blink-mungo. Check!
Inte för att vara sån men man lurar sig, det är norra sidan :pSåg första dunjackan!
Ångrar att jag inte monterade stänkskärmarna igår.. Premiär för effektpedaler ist! Kul att få kvitto på att jag är dåligt tränad även på pendlarhojen
Såg även att cykelvägen längs västra sidan E4 mellan Sätra och Skärholmen premiäröppnat sig själv! Kan inte vara långt kvar till en officiell öppning nu!
Sista året (?) det var ju synd... också hört gott om Gotland 360 samt att det är många fina fika/mat stopp. ? Låter som ett avslappnat men fint event.Lite sega ben efter 45 mil Gotland 360 i helgen. Extremt trevligt lopp, synd att man ska upptäcka det sista året det körs...
Visa bilaga 725346
Supersocialt. Lätt att prata med alla och cykla i eget tempo. God mat och bra fika hela vägen, fantastisk logistik och skyltning. Det lär varit "sista" i många år säger de som varit med men nu stod det "finalåret" på bandet runt handleden och t-shirten var också tydlig med budskapet. Pratade med arrangörens dotter som en del trodde skulle ta över men hon var höggravid och hade inga såna planer.Sista året (?) det var ju synd... också hört gott om Gotland 360 samt att det är många fina fika/mat stopp. ? Låter som ett avslappnat men fint event.
En sån där väg vill jag också ha till/från jobbet. Får nog ta och planera om min rutt en smula.
En sån där väg vill jag också ha till/från jobbet. Får nog ta och planera om min rutt en smula.
Haha, fast det där är bara en tomt (tror jag, inga hus där än iaf). Det lär komma något halvstort hyreshus där så småningom, den fina grusvägen blir bara mer och mer trafikerad :/
Bara jag som redan ser framemot en lugn hempendling med måttlig trängsel på Stockholms cykelbanor?
Lite nyfiken vad du tänkte göra med regnr?Torrt å fint i imorse , ”mer” vatten på vägen hem å jag var torr förutom fötterna som fick sig en härlig dusch (tänk tsunami) av en mötande bil på sandfjärdsgatan hann inte se regnumret ? förutom det börjar det kännas bättre efter förkylningen ?.
Hur fasen lyckades du? Vill veta hemligheten. Jag körde med skoöverdrag men det hjälpte inte. Kunde hälla vatten ur skorna väl hemma.Sådärja. Fullt kittad på vägen hem. Skönt att komma hem helt snustorr om fötterna.
Jag fick improvisera med stora spritspåsar idag.Har frågat förr, ställer den igen, tips på bra överdrag som går över mtb skor och håller tätt mottages tacksamt.
Jag tror du får svårt att hitta överdrag som garanterat håller tätt uppifrån. Det kommer att rinna in förr eller senare.Har frågat förr, ställer den igen, tips på bra överdrag som går över mtb skor och håller tätt mottages tacksamt.