Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

1000007752.jpg

21 grader kl 06:00. Kom ut innan regnet ?

Inget regn men vattenpölar och varmt !

Blev med gott humör på kuppen ?
Jäklit najs med sovmorgon + ny krispig kassett idag.
11-34 istället för 11-42 (11vxl)
Nu är cykeln färdigtrimmad....kanske...

Senast ändrad:
Duggregn men mkt folk. Såg 2 olyckor på den korta vägen från Hägersten till city. Men såg ut som det gått bra. En hövding som löst ut, tur i oturen :)

Såg första dunjackan!
Ångrar att jag inte monterade stänkskärmarna igår.. Premiär för effektpedaler ist! Kul att få kvitto på att jag är dåligt tränad även på pendlarhojen

Såg även att cykelvägen längs västra sidan E4 mellan Sätra och Skärholmen premiäröppnat sig själv! Kan inte vara långt kvar till en officiell öppning nu!

Bilagor

• IMG_5341.jpeg
    IMG_5341.jpeg
    796.9 KB · Besök: 51
Såg första dunjackan!
Ångrar att jag inte monterade stänkskärmarna igår.. Premiär för effektpedaler ist! Kul att få kvitto på att jag är dåligt tränad även på pendlarhojen

Såg även att cykelvägen längs västra sidan E4 mellan Sätra och Skärholmen premiäröppnat sig själv! Kan inte vara långt kvar till en officiell öppning nu!
Inte för att vara sån men man lurar sig, det är norra sidan :p
Men det blir nog bra när det blir klart! :)

Sista året (?) det var ju synd... också hört gott om Gotland 360 samt att det är många fina fika/mat stopp. ? Låter som ett avslappnat men fint event.
Supersocialt. Lätt att prata med alla och cykla i eget tempo. God mat och bra fika hela vägen, fantastisk logistik och skyltning. Det lär varit "sista" i många år säger de som varit med men nu stod det "finalåret" på bandet runt handleden och t-shirten var också tydlig med budskapet. Pratade med arrangörens dotter som en del trodde skulle ta över men hon var höggravid och hade inga såna planer.

Så, gnällsvar. Var kostym idag så jag fick ta pendeln, eller ja kollektivt men det blev pendel för den var typ en kvart snabbare än buss. MEN HELVETE vad folk det var, och för många fattar inte att det är anus att ha väskan på sig. Ett par lirare försökte komma på med vandringsryggsäcker (på ryggen såklart) i rusning.

Nästa gång jag måste åka kollektivt blir det bussen, den brukar inte vara så fullsmäckpackad.
Längtar nästan till dödslängtanslånggatan på cykel....

Man kan polisanmäla eftersom du som bilist inte får stänka ner medtrafikanter, det minsta man kan begära är väl att de stannar å ber om ursäkt….
IMG_0980.jpeg

Kan tillägga att bilarna före och efter den här klarade av det med bravur , sänka farten hålla lite åt sidan inte jättesvårt bred gata och 30km/h begränsning…

Senast ändrad:
Sådärja. Fullt kittad på vägen hem. Skönt att komma hem helt snustorr om fötterna.
Hur fasen lyckades du? Vill veta hemligheten. Jag körde med skoöverdrag men det hjälpte inte. Kunde hälla vatten ur skorna väl hemma.

Har inget torkskåp så dom kommer vara trevligt fuktiga imorgon med.

Har frågat förr, ställer den igen, tips på bra överdrag som går över mtb skor och håller tätt mottages tacksamt.

Förövrigt vidrig pendling med byiga vindar från fel håll.

Torrt ut och vått hem.
Dock väl förberedd så blev bara varmvåt förutom händer som blev genomblötta av nederbörden. Dock varma och sköna ändå.
Fötter blev också fuktiga men misstänker att det är mest inifrån.

Har frågat förr, ställer den igen, tips på bra överdrag som går över mtb skor och håller tätt mottages tacksamt.
Jag tror du får svårt att hitta överdrag som garanterat håller tätt uppifrån. Det kommer att rinna in förr eller senare.
Jag har nån modell från Gripgrab tror jag som är nästan som galon med lite foder på insidan. De är täta i materialet men sluter absolut inte tätt upptill. Regnbyxor över löser det. Dock med svettväta som bieffekt.
Har även provat med tighta neopren-tuber som ska täta upptill. De fungerar ett tag men inte för evigt.

Tillbaka
Topp