Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
dyrt, att endast tappa 25 % på 4 år är väldigt lite.Cannondale CAAD13 105 från 2020 i fint skick, vad borde den värderas till? Årets modell går att köpa ny för 20k. Den från 2020 ligger ute för 15k, rimligt eller för dyrt?
Ja spontana tanken var att värdet borde halverats typ. Men det blir en prutning man tar i från tårna med isåfall...dyrt, att endast tappa 25 % på 4 år är väldigt lite.
För prissättning, kolla om du kan hitta just din hoj här: https://www.bicyclebluebook.com/Efter en del vånda har jag beslutat mig för att sälja min Kona Hei Hei köpt 2017 för 22 000 kr. Cykeln är i mycket bra skick, bl a helservad på Trailstore förr-förra året och bara använd 4-5 ggr sedan dess. Kvitton finns både på köpet och servicen.
Frågan är nu bara var jag ska lägga ut den? Här på Happy? Blocket? Tradera? Någon annanstans? Och vad kan jag sätta som rimligt pris?
Lite sent men jag tror det är ekonomiskt bättre att sälja oservad.Vad tror ni kan man få runt 4K ? Cube aim pro 2019 en instegs HT. ombyggd med stel gaffel 2x drivlina fasta skärmar osv. Ska serva den med ny kedja belägg, luftning av bromsar. nya pedaler vajrar, höljen.
Visa bilaga 722342
Jo jag förstår, det är väl samvete man vill sälja den välfungerande.Lite sent men jag tror det är ekonomiskt bättre att sälja oservad.
Sånt vet du bättre än mig men jag skulle säga bortåt 1.500 kr.Ett långskott då informationen är knapphändig, men vad kan en Trek 8000 i aluminium från tidigt 90-tal vara värd idag om skicket är ok?
26”
Shimano DX komponenter runtom.
Stoooor ram, gissar på 22-23 tum (56-58 cm).
Hopplöst föråldrat förstås jämfört med nya vassa cyklar men potentiellt en guld- eller iaf silvergruva för att bygga gubbpendlare/xbike/country bike/retro ATB-bygge.
Obs! Inte min cykel!
Som sagt, mycket knapphändig info, men en fingervisning någon?
Tack på förhand!
500-1000krHej!
Vad tror ni denna kan vara värd? Jag fick den av mina föräldrar när jag blev intresserad av MTB, men som det otacksamma barn jag var så fick den ganska snart mest stå. Tyvärr så är den på tok för liten för mig nu, annars så hade jag nog använt den själv. Förvarad i morsans garage, så den är i bra skick om än lite dammig.
Tack på förhand!
Jag tror lite mer 1000-2000 kr, ser ut att vara i fint skick och med bra komponenter.Hej!
Vad tror ni denna kan vara värd? Jag fick den av mina föräldrar när jag blev intresserad av MTB, men som det otacksamma barn jag var så fick den ganska snart mest stå. Tyvärr så är den på tok för liten för mig nu, annars så hade jag nog använt den själv. Förvarad i morsans garage, så den är i bra skick om än lite dammig.
Tack på förhand!
Denna säljs för 1000 kr på Blocket. Skulle gissa att det är ungefär där priset ligger.Hej!
Tack på förhand!
Fast den är äldre utan skivbroms och ser mera använd ut.Denna säljs för 1000 kr på Blocket. Skulle gissa att det är ungefär där priset ligger.
https://www.blocket.se/annons/vastmanland/scott_comp_racing_24_vxl_deore_xt/1206528522
Visa bilaga 724531
Men XT bakväxel istället för Deore LX, samt troligen bättre i storlek för de flesta vuxna. Och inga Biltema-däck. ?Fast den är äldre utan skivbroms och ser mera använd ut.
Det är dock den "sämsta" årgången av XT och är den dessutom något sliten ...Men XT bakväxel istället för Deore LX ?
Någon som har en uppskattning på en Woom 2 i rimligt skick? Har en som strax ska säljas. Kostar 4 999 på deras hemsida. Kan man ta 2 500 kr, d.v.s. halva priset? Barncyklar verkar ju stå sig rätt bra.
Låter rimligt. Många vet inte vad woom är men "rätt köpare" köper den ju direkt. Nu är det höst men prova halva nypriset och sänk om det inte löser sig :)Någon som har en uppskattning på en Woom 2 i rimligt skick? Har en som strax ska säljas. Kostar 4 999 på deras hemsida. Kan man ta 2 500 kr, d.v.s. halva priset? Barncyklar verkar ju stå sig rätt bra.
Ofta går bra barncyklar för mer än halva priset om de är i fint skick så gå ut med 60-65 % så finns det prutmån vid behov.Någon som har en uppskattning på en Woom 2 i rimligt skick? Har en som strax ska säljas. Kostar 4 999 på deras hemsida. Kan man ta 2 500 kr, d.v.s. halva priset? Barncyklar verkar ju stå sig rätt bra.
?Ofta går bra barncyklar för mer än halva priset om de är i fint skick så gå ut med 60-65 % så finns det prutmån vid behov.
Är nog betydligt större intresse på våren, när många nybörjare letar cykel till Vätternrundan. Tror du kan få mer då.Vad är ett rimligt pris för en Trek Emonda i alu från 2017? Är jag helt ute och cyklar med min prissättning? Ska jag avvakta till våren?
Länk till annonsen:
![]()
Säljes: Trek Emonda ALR 5 storlek 52 med 2 hjulpar
Säljer min Trek Emonda ALR 5 från 2017 i storlek 52, passar åkare 162-169 cm enligt Trek (men ävenhappyride.se
Woom 2 är dock 14" vilket har en snäv användningstid. Många har ju inte ens köpt första cykeln till sina barn då (tyvärr).?
Jag spanade i gott och väl ett halvår efter en woom 4 åt grabben utan att se ett spår så det blev till slut en ny. Men jag hade gladeligen betalat 50 % och mer än så om tillfälle hade givits. Så yes, testa lite över 50 och se hur det går.
Därför finns det få 2or ute på marknaden och få som är beredda på att slanta upp för en ny ..Woom 2 är dock 14" vilket har en snäv användningstid. Många har ju inte ens köpt första cykeln till sina barn då (tyvärr).
En 4 är ju en cykel som går mycket längre tänker jag :)
Du resonerar på ett sätt som gör skäl för din profilbild. ??Jag tycker 50% av nypris är en bra utgångspunkt vid beg. sälj och köp.
Lättare att sälja till våren, men kan nog funka nu också
Givetvis.Alltid fräscht med lite elitism samt tillhörande ryggdunk.
Folk bjuder antagligen vad de har råd med och önskar en bra cykel till sina ungar. Trist att någon ska behöva bli kränkt av det.
Ett alternativ är ju att artigt avböja, men det kräver ju en nivå av en själv, och det är väl att begära för mycket.
Bara att gratulera. Räcker ju att "en person vill köpa" och betala summan man vill ha :) Bra pris? Nja, mest för dig kanske :DSom uppföljning hittade jag rätt köpare för 3 000 kr på Woom 2:an. Som sagt räcker det med en som ger det man vill ha, jag fick jag ett par "du får halva priset så hämtar jag ikväll" som nu är blockade.
Jag är nöjd, fick tillbaka mer än jag hoppats på när jag köpte den, och framförallt verkar en bra person ha köpt den. Och förhoppningsvis kommer några till barn att få en bra cykel att lära sig cykla på ?
Nja, min erfarenhet är att de flesta är ute efter att göra en bra affär och att betala så lite som möjligt oavsett hur deras ekonomiska situation ser ut i övrigt. Vissa verkar dessutom vilja köpa till underpris för att kunna sälja vidare med lite profit.Alltid fräscht med lite elitism samt tillhörande ryggdunk.
Folk bjuder antagligen vad de har råd med och önskar en bra cykel till sina ungar. Trist att någon ska behöva bli kränkt av det.
Ett alternativ är ju att artigt avböja, men det kräver ju en nivå av en själv, och det är väl att begära för mycket.