Sadel med stort hål i mitten

Tror jag har den här - och har haft i flera cykel-generationer - och är supernöjd, men den finns nog inte längre att köpa. Man klarar några mil utan cykelbyxa, och bör inte ha för tjock padding ens vid längre turer, tycker jag.
Jag tror att jag har en äldre modell av denna liggande te ingen nötta. Kan sälja den om någon är intresserad.

Visa bilaga 627681

Mycket hål för pengarna!
(Jag är övertygat om att hål i sadeln inte har med komfort att göra)
Hur kan du vara "övertygad" om det? som att säga att det inte gör nån skillnad att ställa ner skivstången utan pungen emellan. Men som helst fattar väl att om man sitter med hela torsos tyngd på en skinnbit, oavsett om det är fitta eller pung, så mosas den

Visa bilaga 627681

Mycket hål för pengarna!
(Jag är övertygat om att hål i sadeln inte har med komfort att göra)
Hur kan du vara "övertygad" om det? som att säga att det inte gör nån skillnad alls att ställa ner skivstången på marken utan pungen emellan. Vem som helst fattar väl att om man sitter med hela torsos tyngd på en skinnbit, fitta eller pung, så mosas den mer än när könsdelarna som inte är några fötter undankommer mangling

Fast om man ”sitter på pungen” spelar det nog ingen roll om sadeln har ett hål eller inte - då ska man nog bara lära sig att sitta rätt. Likaså om man har en pung som hänger ner till golvet, då kan man väl lika gärna tejpa den över axeln så är den inte i vägen när man ska cykla.

Däremot för perineum kan det göra skillnad med urgröpning / hål men åas är funkar det också uppenbart bra med vanliga sadlar för väldigt många 🤷

Men stark öppning (!) på forumkarriären

Fast om man ”sitter på pungen” spelar det nog ingen roll om sadeln har ett hål eller inte - då ska man nog bara lära sig att sitta rätt. Likaså om man har en pung som hänger ner till golvet, då kan man väl lika gärna tejpa den över axeln så är den inte i vägen när man ska cykla.

Däremot för perineum kan det göra skillnad med urgröpning / hål men åas är funkar det också uppenbart bra med vanliga sadlar för väldigt många 🤷

Men stark öppning (!) på forumkarriären

Är väl en av de starkaste öppningarna i modern tid?

Det är ju ett ganska nytt påfund, började användas först nån gång på slutet av 1800-talet, början 1900-talet så det kanske är lite tidigt att uttala sej om eventuella för/nackdelar

Är väl en av de starkaste öppningarna i modern tid?
Också ett tecken på att happytrådar hamnar högt när man söker via google
google.PNG
.

Tillbaka
Topp