Fick fel dämpare, ska man klaga?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
How do I know the year of production?depends if it is a 2024 or earlier
There has been a voluntary recall from fox on 2021-2023 X2 as they had serious reliability issues but if you do not have the correct paperwork and it has an issue, you will be none the wiser for it
Du kan söka på serienummer/4-siffrig kod här: https://tech.ridefox.com/bikeHow do I know the year of production?
Description: 2025_24, FLOAT X2, F-S, K, 2pos-Adj, Propain, Tyee, 210, 55, CX003, RM, Rezi BX001, Orange, Neutral Logo, OEDu kan söka på serienummer/4-siffrig kod här: https://tech.ridefox.com/bike
Då kommer du få upp all info.
Ser ut att vara den nya. Specifikt tune för Tyee också så.Description: 2025_24, FLOAT X2, F-S, K, 2pos-Adj, Propain, Tyee, 210, 55, CX003, RM, Rezi BX001, Orange, Neutral Logo, OE
Vad hände egentligen?Sååå..
Hur hade ni agerat här? Faan va svårt de blev
De skulle byta ut den deluxe select som satt på min tyee 5 vid leverans mot deluxe ultimate coil för att precis när jag fick min cykel levererad så ändrade dom specen på den på sin hemsida så att ultimate coil ingick till samma pris som jag hade betalat.Vad hände egentligen?
Frågan är om man behöver kvitto för reklamation hos fox eller om det räcker att registrera den online med serienummer?
Jo i kvittot på cykeln står hela spec listan med delarna uppradat.Är precisa specs av cykeln registrerat? Vanligtvis inte skulle jag tänka. Så i normalfallet har man ingen kvitto på dämparen vid cykelköp. Så jag tror inte att det ger problem.
Jo i kvittot på cykeln står hela spec listan med delarna uppradat.
Jajamen dämparen på kvittot på cykeln är deluxe select+.Ah, fint! Med dämpare som du fick med på cykeln?
På de flesta cyklar jag har köpt fick jag inte en lista av komponenter.
Jajamen dämparen på kvittot på cykeln är deluxe select+.
Ringde fox generalagent nu och bevis på inköp behövs vid reklamationsärenden.Med det är väl för att man kan välja komponenter hos Propain. Cyklar man köper via butik har oftast ingen lista av komponenter och ingen problem med garanti där, antar jag. Och då fick man ofta annorlunda komponenter under pandemin.
Vad säger dom på Propain?Ringde fox generalagent nu och bevis på inköp behövs vid reklamationsärenden.
Skickat tillbaka. Kan ju bli segt med kvitton etc. Eller fråga om du får behålla den då det kostar med hantering och post. Men du behöver ju ett kvitto, givetvis.Sååå..
Hur hade ni agerat här? Faan va svårt de blev
Från början en select+ air, skulle bytas mot en deluxe ultimate coil men fick en x2 air..X2 är väl väldigt mycke roligare och bättre än en coil Select+. Iaf i min bok.
Fixa ett sjysst kvitto om du skulle vara orolig för den saken. Vilket jag inte skulle vara.
Stalle
Detta var alltså på en ny cykel, du har inte köpt en dämpare löst? Då skulle jag nog tacka och ta emot, en 2024 X2 känns som en trevlig uppgradering för noll kronor.Från början en select+ air, skulle bytas mot en deluxe ultimate coil men fick en x2 air..
Jajamen, ny cykel.Detta var alltså på en ny cykel, du har inte köpt en dämpare löst? Då skulle jag nog tacka och ta emot, en 2024 X2 känns som en trevlig uppgradering för noll kronor.
De skulle byta ut den deluxe select som satt på min tyee 5 vid leverans mot deluxe ultimate coil för att precis när jag fick min cykel levererad så ändrade dom specen på den på sin hemsida så att ultimate coil ingick till samma pris som jag hade betalat.
Ja den verkar sjukt fin, monterad och klar nuVar precis likadant för mig, såg typ två veckor efter beställning att de hade bytt till coil för samma pris, dock innan leverans. Fick min coil!
Hade jag varit du så hade jag låtit det vara, fin dämpare ju