Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Klipp isär bitarnaDet hade räkt bra om filmbitarna satt som det visas på bilden, men det gör de inte (inte för storlek L/XL i alla fall). Delarna som kallas Underrör 1/2 och Överrör 1/2 är de enda jag med säkerhet identifierat... väldigt oklart med kedjestagen t.ex.... sedan finns det några delar som inte alls liknar något på bilden. Risken är överhängande att jag sätter någon bit på fel ställe...
Bästa idén jag har är väl att lossa alla delar från arket för att försöka identifiera dessa, men det ökar tyvärr risken för att få smuts/damm på klistersidan.
Jag är inte kunnig nog för att göra en bedömning om hur den står sig mot andra idag, men jag är mer än nöjd! Jämfört med min Trek Roscoe så svarar denna mycket bättre och känns mer trampeffektiv! Kan bara rekommendera :)Hej! Jag överväger en Allebike Alpha som cykel till lite strölopp nästa år.
Hur står den sig nu för tiden?
Jag frågade i våras och då var det inget på gång iaf.Borde det inte vara dags för en ny Alpha snart? Inget som ryktas?
Känns som utvecklingen i geo etc generellt inte tar enorma steg längre. Är väl mer dämpare och växelsystem som fått lite nya features med "egen hjärna" och batteri. Det där med att själv kunna ändra geon lite genom flip chips har väl inte blivit någon big thing heller i realiteten. Jag är fortsatt väldigt nöjd med alphan sett till mångsidigheten. Saknar ett utrymme i ramen att ha verktyg - that's about it.Borde det inte vara dags för en ny Alpha snart? Inget som ryktas?
Jag tycker inte den är ful. I alla fall inte polestar, men den saknar lite portar
Jag tycket du är väl hård. Jag tycker den ser bra ut. Sen är jag personligen inte så mycket för 80-tals pastellfärger som verkar poppis på andra cykelmärken. Eller överfärgmatchningar där handtag, ventiler, skruvar etc är typ lila. Jag har egentligen mest problem med namnet och fonten. Det är ett obeskrivligt dåligt namn - men har man satt fan i båten får man ro honom i land.Snygg är den i alla fall inte, även om kulörerna som kom senare var ett stort lyft.
och storlekarJag tycker inte den är ful. I alla fall inte polestar, men den saknar lite portar
Geo ser ju bra ut, ja. Men utseendet tycker jag ligger långt efter deras nyare modeller. Hade gärna sett något nyttKänns som utvecklingen i geo etc generellt inte tar enorma steg längre. Är väl mer dämpare och växelsystem som fått lite nya features med "egen hjärna" och batteri. Det där med att själv kunna ändra geon lite genom flip chips har väl inte blivit någon big thing heller i realiteten. Jag är fortsatt väldigt nöjd med alphan sett till mångsidigheten. Saknar ett utrymme i ramen att ha verktyg - that's about it.
Jag tycket du är väl hård. Jag tycker den ser bra ut. Sen är jag personligen inte så mycket för 80-tals pastellfärger som verkar poppis på andra cykelmärken. Eller överfärgmatchningar där handtag, ventiler, skruvar etc är typ lila. Jag har egentligen mest problem med namnet och fonten. Det är ett obeskrivligt dåligt namn - men har man satt fan i båten får man ro honom i land.
Tänker du hål för dropper? Isåfall kan jag bara hålla med, hade hellre haft wire på min för då spelar det ingen roll att man glömmer ladda batterietJag tycker inte den är ful. I alla fall inte polestar, men den saknar lite portar
Oouups... fula cyklar tråden..?
Då var det comic sans va?Fonten är ändå ok mot innan![]()
De borde genast uppdatera med tätningar där wirehöljen och bronsslangar går in/ur ramen. Som det är nu så kommer det inte vatten/smuts/grus som fyller ramen alternativt gör att allt kärvar ihop. Det är en klar dumsnålhetsmiss. Och så kvaliteten på lacken som inte är toppen, det släpper lite väl mycket. I övrigt, toppencykel!Man kan väl alltid utveckla länkaget lite men annars är resten spot on. Vet inte vad som egentligen skulle kunna bättras. Ny design kanske, men det har aldrig varit där de varit starkast
Info från Allebike själva: Det kommer nya modeller i sommar/tidig höst.Borde det inte vara dags för en ny Alpha snart? Inget som ryktas?
Den här snubben som skall bygga ramarna?Info från Allebike själva: Det kommer nya modeller i sommar/tidig höst.
Majestic Facelift utgår och ersätts ev en ny Excalibour. Riktigt vass tävlingscykel.
Alpha utgår och ersätts av Wild.
Tillverkning av ramar flyttas från China till Portugal.
Vet inte vilken fabrik det är, men som jag förstått så flyttas all tillverkning av kolfiberramar dit. De har ju samma ramar på alla utrustningsnivåer (tex SLX-XTR), så det är väl allt eller inget.Den här snubben som skall bygga ramarna?
Det blir nog bara toppmodellerna i högre prissegmentet som kommer tillverkas där. Men kul i alla fall.
Den tackar vi för, beställde precis en extra till min alpha polstar, 3000 spänn är väll nästan vad vissa får betala för service ( som inte gör det själva)Du kan kanske få ett alternativ med Öhlins-dämpare, de säljer ju sådana i sin outlet. Jag har en sådan variant och är väldigt nöjd, men jag brukar förvisso inte köra långlopp.
Sent svar kanske men jag tror de håller och släpper nya ramar så kanske därför de inte kan få fram 120mm dämparen. Låter konstigt annars kan jag tycka, och lite oroväckande för oss som eventuellt behöver reservdelar...Ja, det är precis det jag är ute efter.
Jag har varit i kontakt med Allebike, och de har svårt att få tag på dämparna för att bygga Alpha med 120/116.
Men de kunde bygga med 110/100 alternativt 100/100 med DT Swiss.
Spelar verkligen de där 20 mm respektive 16 mm så stor roll?
Nån som har/haft problem med axs sadelstolpen? Min är svampig och gjorde luftningen enligt instruktionerna men blev nada skillnad, gör i vanliga fall allt vad service heter själv men kommer skicka den på 50 timmars service till allebike pga garanti så får jag se vad dom säjjer. Hörde att nån hade borrat hål som allebike godkände för vajer till dropper, finns det någonstans man kan kolla upp vilka mått och vart det är godkänt att borra? Har hellre ” vanlig” dropper istället för el![]()
www.pnwcomponents.eu
Nä ingen med utanpåliggande vajer, då köper jag hellre ny axsnågra såna![]()
CASCADE DROPPER POST
Named after the mountains in the Pacific Northwest, this post is a workhorse. Loved by our customers, The Cascade Dropper Post now features 125, 150 or 170mm travel options.www.pnwcomponents.eu
lever är val bart.![]()
Bike Stick-on Cable Guide Clip Adhesive Aluminium Alloy C-clip Frame Housing Holder Organizer Shift Brake Cable Hydraulic Hose
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Grattis om du lyckas dra en vajer internt det finns inget utrymme för det.Nä ingen med utanpåliggande vajer, då köper jag hellre ny axseller borrar eget hål och glömmer ramgaranti
![]()
Polstar.Jag har wire internt i min.
Eller är det Polestar-versionen du har?
Grattis om du lyckas dra en vajer internt det finns inget utrymme för det.
Men det går att dra snyggt på undersidan av det övre ramröret.
Intressant vet du var förstärkningen är ?Strängnäs Bilforum har sålt Polestar Edition med sänkstolpe med intern vajerdragning; de ”har fått ok på ett fåtal byggen med ett ingrepp där det finns en förstärkning, då det dag 1 var tänkt så”.
Intressant vet du var förstärkningen är ?