Blockettråden 2

Blockettråden 2
Nu vet jag inte vad det är för cykel exakt, men tex Trek har ju sålts till fantastiska priser nyligen. Nya. Om den så är 100% mint så saknas ändå ramgaranti och dämparna ska in för 4000 spänn. Och den är gammal.

Blockettråden 2
Vad sägs om en crescendo med limpa för 8000?
IMG_1243.jpeg

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Mest att personen annonserar på ett spännande vis. Allt ska vara gratis eller väldigt billigt, men då kan hen tänka sig att dela på frakten också. Riktig skrotlådefinnare. Det är mest humor för min del.
Nu är du hård. I säljesannonserna är det väl ändå köparen som står för frakten. Och särdeles billigt behöver det heller inte vara.

Blockettråden 2
Vad säger ni om delar avplockade från ny cykel? Jag är själv skeptisk till att köpa begagnat men är 70% av tyskt nypris för mycket? Ja, garanti saknas men på tex en kassett? På tex en deore CS hamnar vi på 42% av vad det kostar på XXL....dårarna som tror att lokalt pris är rätt borde väl bli helt överlyckliga?

Jag förstår mycket väl motviljan men för lägre pris så känns det rimligare att lägga skiten på vinden?
En 12s deore kassett kan jag ha eller mista men att par hjul kan man ju alltid får för sig att man behöver tänker jag?

Min egen spannning är att det funkar i stockholm, det finns alltid nån som är på g, men sämre på landet. Eller så överdriver stanarna om vad de säljer för och hur snabbt. Det är ju inte en helt omöjlig tanke.

Blockettråden 2
Jag tycker att 70% av tyskpris är helt rimligt, med lite rabatt när man köper flera delar.

Och det finns många annons här med mer än 70% av svensk pris.

Blockettråden 2
Lägg undan grejerna och håll kvar annonsen så kommer det nog en köpare till sist. Vill du bli av med de fort så är det lite roligt (men "farligt") att lägga ut för 1 kr styck på Tradera och se var det slutar.

Blockettråden 2
Lägg undan grejerna och håll kvar annonsen så kommer det nog en köpare till sist. Vill du bli av med de fort så är det lite roligt (men "farligt") att lägga ut för 1 kr styck på Tradera och se var det slutar.
Jag behöver inte bli av med dem men det är ju intressant att analysera innan man får liknande idéer med större summor och mindre marginal.
Nu finns marginal och kan jag i princip byta minigruppen mot en hg body och vara nöjd.

Blockettråden 2
För mig är det inte särskilt pengarna som är problemet, men allt jobb med att svara vid annons(erna) när man behöver sälja så många delar. Men kanske kan man sälja som (mini)grupp.

Blockettråden 2
För mig är det inte särskilt pengarna som är problemet, men allt jobb med att svara vid annons(erna) när man behöver sälja så många delar. Men kanske kan man sälja som (mini)grupp.
Precis. Ett alternativ är att montera på ram och sälja. Innan covid kunde man tex köpa en big al ram på hösten för 1600.

Jag har sett några som gjort det men finns inga superattraktiva ram reor just nu. Utom prev. gen. Primal 275.

Blockettråden 2
Jag har brukat lägga ut liknande för ungefär 70-80% av billast nypris. Brukar inte vara några problem att sälja men ibland kan det ta ett tag. Dock några år sedan jag sålde den typen av prylar.

Blockettråden 2
En Deore M6100 för en femhunka? Ja det känns väl rimligt.

Priset verkar rätt om man är villig att skicka (eller bor i Stockholm?). Vill man sälja snabbt utan att skicka kanske man måste gå ner ännu mer - men det måste ändå finnas nån som vill ha skräpet och orkar komma å hämta.

@Berk , ja det är lite för mycket jobb

Edit. Ja, jag förstår att allt går att sälja till rätt pris och att det är jag som är problemet som hellre lägger det i en låda

Blockettråden 2
Priset verkar rätt om man är villig att skicka (eller bor i Stockholm?). Vill man sälja snabbt utan att skicka kanske man måste gå ner ännu mer - men det måste ändå finnas nån som vill ha skräpet och orkar komma å hämta.

@Berk , ja det är lite för mycket jobb

Edit. Ja, jag förstår att allt går att sälja till rätt pris och att det är jag som är problemet som hellre lägger det i en låda
Finns nog inte jättemånga köpare i närheten som sagt. Lägg åt sidan och låt annonsen ligga uppe. Förr eller senare är det någon i närheten som behöver lite billiga grejer.

Blockettråden 2
Hur fasen är det ens möjligt att han kan hålla på, glömmer jag en infrastrukturavgift på 4kr (tror att det är avgiften på nya skurubron) så får jag påminnelse å hot om inkasso direkt och hamnar väl i fängelse om jag skulle vägra betala….
Det gäller bara att ha rätt hållhakar på rätt personer inom rätt myndigheter, så kan man göra lite som man känner för.

Blockettråden 2
Tillbaka
Topp