[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Hur fungerar bengaler, är de ofarliga?

Edit: frågan var retorisk. De är väl förbjudna av en anledning.
Intressant fråga.

Det finns givetvis risker vid nyttjande av dem, inte minst i stora folksamlingar.

Röken är ju rök; i många (?) fall är det väl dessutom rök från pjäser tillverkade på nattskift i Kina och som är allergiska mot CE-märkning. Å andra sidan är ju de flesta fotbollsarenor av naturen relativt välventilerade.

Min uppfattning, från den tiden jag stod i klack, att hanteringen sker under tillräckligt ordnande former för att det skall kunna anses vara tillräckligt säkert givet sammanhanget (de flesta som befinner sig i närheten är införstådda med premisserna för den plats de valt, ungefär och kortfattat). I de flesta fall. Idag finns det ju dessutom goda strukturer kring hur de tas omhand när de tjänat ut på läktaren.

Som stämningshöjare (i brist på bättre benämning?) är min åsikt att de tillför mer än bad de är farliga. Givet sammanhanget.

När de används som tillhyggen, verktyg för att förstöra fotbollsmatcher eller någon form av vapen har de givetvis inget existensberättigande. Då är de att likställa med bangers.

Mina

[ot] Fjollboll...
Ska vi prova? Gå med varsin "HATA AIK!" tröja genom Solna några timmar innan match? Eller prova du först förresten och rapportera in resultat sedan. 🙂
Jag får ta en kula för gruppen.
Matchdag, check
Solna, check
"HATA AIK!" tröja, not check men man får ju improvisera lite, satans selfiekamera som spegelvänd er. 😀
Överleva, check IMG_20241021_080548.jpgIMG_20241021_080602.jpgIMG_20241021_080539.jpg

[ot] Fjollboll...
[ot] Fjollboll...
Det handlar väldigt lite om tabellplaceringen och väldigt mycket om bristen på utvecklingen av spelare, spelsystem, uttagning av laget och kontakten mellan spelare och tränare.

Ett ovärderligt slut som hade kunnat undvika om vår mediakåta sportchef haft lite stake och avbrutit kontraktet under det senaste landslagsuppehållet istället.

[ot] Fjollboll...
Enkel seger idag mot IFK götet...Och huxflux är vi på europaplats igen! :giggle:
Bra måndag!
AIK måste rimligen plockat mest poäng av alla lag andra halvan av säsongen? De har ju gått helt bananas sedan den nya tränaren landade på Arlanda från Färöarna. Tror utländska tränare är grejen för AIK eftersom svenska tränare sällan klarar trycket från fansen?
Hur som helst så håller jag tummen för att Bajen nu klarar hålla AIK bakom sig.

Senast ändrad:
[ot] Fjollboll...
AIK måste rimligen plockat mest poäng av alla lag andra halvan av säsongen? De har ju gått helt bananas sedan den nya tränaren landade på Arlanda från Färöarna. Tror utländska tränare är grejen för AIK eftersom svenska tränare sällan klarar trycket från fansen?
Hur som helst så håller jag tummen för att Bajen nu klarar hålla AIK bakom sig.
Andraplats är för försteförloraren. Nåja, bajen brukar ju kollapsa på hösten så snart är det dags.

[ot] Fjollboll...
Nej, det är inte det som är problemet.

Problemet är att Sverige är sämre än någonsin och att man tror att JDT är vägen tillbaka till topp 10 i världen. JDT bänkade Blackburn kapten och lånade ut honom, gick till media och ljög. Sen stack han till Sverige. Blackburn kapten är tillbaka och har fått sin bindel åter. Han har spelat hela sin karriär i Blackburn.
I Malmö blev det problem för Bengtsson och Safari. Egna produkter och spelare för bra för allsvenskan.
han går sedan ut och sågar Larsson offentligt, och uppenbart felaktigt. Förbundets mediaansvarig tycker då att det är bra att Larsson plockas ut till den mixade zonen. Förbundet ljuger sen ihop att Larsson är skadad. Det är förbundet och ingen annan, som tyckte att Larsson skulle dra och sen skyllde de på en känning.

Problemet för svensk fotboll är JDT, förbundet, Elm och sådana som köper detta.

Ett vinnande landslag byggs inte med JDT och nuvarande förbundsledning.

Ja, faktum är att Hugo verkar kunna "walk the talk" (putting your words into action), imponerande av en 20 åring. :cool: Blir roligt att följa denna citatmaskin som säkert kommer reta upp det svenska folket igen (det är ju inte ok här att våga påstå att man är bra).

1729851549474.png

[ot] Fjollboll...
Fortfaranda tjat om Hugo.
Tror ni att ett lag med 11st Christiano Ronaldo skulle vara ett oslagbart lag?
Ett lag består av de spelare som coachen tror passar bäst ihop.

[ot] Fjollboll...
[ JDT
Ja, faktum är att Hugo verkar kunna "walk the talk" (putting your words into action), imponerande av en 20 åring. :cool: Blir roligt att följa denna citatmaskin som säkert kommer reta upp det svenska folket igen (det är ju inte ok här att våga påstå att man är bra).

Visa bilaga 734360

Faktum är att det är en fet jävla myt att Larsson skulle vara en uppblåst diva. En myt född av media och som en stor del av svenska folket bara köpt rakt av, det är bara titta i tråden här.
De sakerna Larsson sade har sagts av hur många som helst tidigare i jantelagen hemland Sverige. Dejan Kulusevski är väl den jag tydligast minns.

JDT är problem, det är ingen bra coach eller manager.

JDT ställer inte det bästa laget på banan, det finns en supertydlig historik kring detta. Att du tror det är ett bevis att du läser en rubrik på aftonbladet och sen är det en orubblig sanning.
JDT är en mobbare som driver sin egen agenda framför organisationens. Vi har sett det i Malmö FF där allsvenskan bästa mittback fryses ut totalt, även Behrang Safari blev utfryst totalt. I Blackburn mobbade han iväg sin jävla kapten. Den kaptenen är tillbaka i Blackburn och levererar för sitt lag igen.

Men visst, låt hatet över allt som har med Malmö FF att göra vara viktigare än att Sverige vinner.

[ot] Fjollboll...
[ JDT

Faktum är att det är en fet jävla myt att Larsson skulle vara en uppblåst diva. En myt född av media och som en stor del av svenska folket bara köpt rakt av, det är bara titta i tråden här.
De sakerna Larsson sade har sagts av hur många som helst tidigare i jantelagen hemland Sverige. Dejan Kulusevski är väl den jag tydligast minns.

JDT är problem, det är ingen bra coach eller manager.

JDT ställer inte det bästa laget på banan, det finns en supertydlig historik kring detta. Att du tror det är ett bevis att du läser en rubrik på aftonbladet och sen är det en orubblig sanning.
JDT är en mobbare som driver sin egen agenda framför organisationens. Vi har sett det i Malmö FF där allsvenskan bästa mittback fryses ut totalt, även Behrang Safari blev utfryst totalt. I Blackburn mobbade han iväg sin jävla kapten. Den kaptenen är tillbaka i Blackburn och levererar för sitt lag igen.

Men visst, låt hatet över allt som har med Malmö FF att göra vara viktigare än att Sverige vinner.
OffT: Oj... Men det är klar, med den där Zlatan som måttstock så...
😱

Avd: vissa tår är mer ömma än andra.

OnT: märkligt det där med landslaget och mitt intresse för det. När jag var liten kunde jag kliva upp mitt i natten för att se Kenneth lobba in bollar med yttersidan från långt långt håll. Idag är jag uteslutande intresserad av att det vissa enskilda spelare (helt beroende av deras nuvarande eller tidigare klubbtillhörighet).

Landslaget i sig har, för mig, förlorat allt intresse. Visst har jag fått nya intressen och förändrade perspektiv. Men jag får för mig att det inte är riktigt så enkelt; jag tänker att även landslaget och dess medlemmar av olika slag har förändrats. Frågan är om inte det sista, det som började med Schwarz, försvann med Sebastian.

Senast ändrad:
[ot] Fjollboll...
Jag får ingen bra känsla av den gode Hugo...Det är nått med honom som inte stämmer för mig.
Jag tänker "problemet" är att jag får liknande känslor kring ganska många av de personer som spelar fotboll för Sverige, sedan ett tag tillbaka. Men jag kanske bara på allvar håller på att bli gammal. 😊

[ot] Fjollboll...
Elva upplagor av Ronaldo i ett lag - jisses vad tilläggstid det skulle bli när det åtminstone 50% av tiden är en Ronaldo som genomför en tolkning av döende svanen.

[ot] Fjollboll...
Är fotbollsfans döva? Var ett gäng på pendeln i dag som klev av i Solna som konverserade i ett tonläge som skulle ha gjort tom ett högljutt militärbefäl imponerat.

Förfest med bangers?

[ot] Fjollboll...
Utan att veta så skulle jag ju tro att dessa svart gula höll på ett lag som börjar på A och slutar på K, med ett I i mitten.

Tillbaka
Topp