(Jätte OT) Vad är det för fel på Stockholmare när det gäller fotboll?

De där Djurgårdarna är ju ena riktiga busar...
Tur att man håller på ett lag med enbart skötsamma supportrar!

Vad gör förbundet åt sånt här? Idag är det ju solklart Djurgårn som är ansvarigt - de är arrangör och det är deras supportar som ballar ur och beter sig som arslen. Borde vara piece of cake att direkt döma ut rejält kännbara böter, eller x antal matcher inför tomma läktare. Men görs det? Eller rycker man bara på axlarna?
Hej.. Förbundet?? Det är härligt med engagement. Räcker det inte med "FY"!!?? Ingen har ju dött än på någon arena, du vet, vi lever i Sverige å här måste någon/några sätta livet till för att ansvariga ska dra tummen ur arslet och försöka göra rätt för lönen. Ja, efter vi fått en säck med bortförklaringar. Men, det är fint med engagement.. mvh borano20

Vad gör förbundet åt sånt här? Idag är det ju solklart Djurgårn som är ansvarigt - de är arrangör och det är deras supportar som ballar ur och beter sig som arslen. Borde vara piece of cake att direkt döma ut rejält kännbara böter, eller x antal matcher inför tomma läktare. Men görs det? Eller rycker man bara på axlarna?

Ni missförstår precis som vanligt, det är det här man vill ha.

Tror DIFs gäng behövde få ut sig besvikelsen över femtioelfte derbytorsken med några fyrverkerier.
Så de hade plockat med sig fyrverkerier in i händelse av att Djurgården skulle förlora (eller för att de visste att Djurgården skulle förlora?) och de skulle inte använt dem om det gått bättre för Djurgården? Hm, jag ställer mig något tveksam.

Så de hade plockat med sig fyrverkerier in i händelse av att Djurgården skulle förlora (eller för att de visste att Djurgården skulle förlora?) och de skulle inte använt dem om det gått bättre för Djurgården? Hm, jag ställer mig något tveksam.
Har blivit något av klackarnas missnöjesyttring när egna laget har gått över gränsen i usel insats. Se till att matchen spelas av i en tömd arena. Pöbelns makt.

Vilket ordbajs fr förbundet. Har de inget mandat att agera resolut mot arrangerande klubb?

Vilket ordbajs fr förbundet. Har de inget mandat att agera resolut mot arrangerande klubb?

Dom kanske är fullt upptagna med att uppdatera värdegrundsdokumenten, sen kan dom hålla upp dom och säga "ha, right in ya face!"

Det har de, men de vill inte bita den hand som föder dem. Så de klagar lite lagom för att lugna pressen och låtsas som att det regnar.

Norrland är ingen frizon. Det är hit de förträffliga dumpar skiten. Inte hamnar den i gruvschakten heller..

Tror ni att det blir livat nu? ?

IMG_7514.jpeg

Skulle Djurgårdsledningen kunna ha kurage nog att bara ställa in skorna när sista kvarten skall spelas av, istället för att dra nytta av vad deras fans har ställt till med? Kvitterar eller vänder de, så kommer det bli kaos i framtiden när fansen tycker det är dags att avbryta en match.

Angående den sista kvarten, när spelas den, tomma läktare alltså? Jag misstänker att @Fd Paco kommer smyga in på Tele2, alternativt maskera sig som en vaktmästare, blotta sin "Hata bajen" tröja och skjuta av en kinapuff i ren protest. 😅

Eller treöers och kinapuffar kanske inte säljs längre? 🤔 :confused:

Bryr mig egentligen om skiten men när polisen nu radat upp och kollat alla idioterna borde det väl inte vara så svårt att porta dem på livstid från alla svenska arenor?

Intressanta reaktioner från Bajen och Dif. Noa Bachner i Expressen skriver följande kloka ord;
”I stället för nödvändig självreflektion riskerar nu en herrans massa energi att bekvämt riktas mot proportionaliteten i polisens agerande”,
och vidare gällande klubbar och supportrar, att ”De behöver gå vidare med trovärdighet för att inte bli ett lätt byte i diskussionerna om vägen framåt.Då räcker det inte med att ifrågasätta polisens gränser. Man måste sätta egna också.”

Har inte riktigt hängt med kring reaktioner på polisens beslut att dra tillbaka tillståndet. Är folk på riktigt upprörda över det? Jag tycker det är helt rätt att polisen stänger ner situationer som eskalerar, eller riskerar eskalera, om det går. Egentligen tycker jag att polisen inte ska behöva ägna sig åt att vakta vuxenbebisar alls.

Enligt Bajens säkerhetsansvariga, så var de i publiken som kastat bangers redan ute ur arenan. Lite konstigt att han kan veta det, med tanke på att det vid andra tillfällen har tagit flera dagar att analysera video för att eventuellt se vilka som gjort det.

Polisen tyckte att arrangören kunde tömt bara bortaläktare och sedan spelat av matchen. Undras varför arrangören inte gjorde det, eller hade polisen inte varit tydliga med att det var ett alternativ.

Läge för "strip search" av åskådarna?

eller hade polisen inte varit tydliga med att det var ett alternativ
Arrangören är ansvarig för evenemanget. De kunde ha sagt "vi kan bara garantera säkerheten om DIF skickas hem". De behöver inte vänta på polisen.

Men problemet är ju att väldigt många tycker "supporterkultur" är mysigt.

@GoranS den där artikeln är från förra gången, då alla skulle ta krafttag. Läs t ex vad SvFF skriver om det här idag på sin hemsida.

Arrangören är ansvarig för evenemanget. De kunde ha sagt "vi kan bara garantera säkerheten om DIF skickas hem". De behöver inte vänta på polisen.

Men problemet är ju att väldigt många tycker "supporterkultur" är mysigt.

@GoranS den där artikeln är från förra gången, då alla skulle ta krafttag. Läs t ex vad SvFF skriver om det här idag på sin hemsida.
Vad jag fattar kom det in bengaler på arenan igår. Med mindre än att du kan förklara hur man vet att de inte smugglades in dolda under kläder vore "strip search" fortsatt en potentiell (men inte allvarligt menad) möjlighet att minska mängden bengaler som kom in på arenan.

Vad gäller länken så får du ge en lite mer precis sådan om du vill att jag ska läsa. Det jag hittar på den sidan som du länkar till och som har datum idag är detta, vilket jag misstänker inte är vad du menar.

Bajens säkerhetsansvariga tyckte ju att de kunde garantera säkerheten genom att de skyldiga redan var vid Blåsuts T-bana. Tydligen tyckte polisen inte att det räckte.

Med mindre än att du kan förklara hur man vet att de inte smugglades in dolda under kläder
Väldigt ofta tas de in långt före match tillsammans med annat TIFO.

Det är rätt talande att du inte hittar något. Det finns nämligen inget. En av de största hoten mot fotbollen i modern tid och SvFF är knäpptysta.

Väldigt ofta tas de in långt före match tillsammans med annat TIFO.

Det är rätt talande att du inte hittar något. Det finns nämligen inget. En av de största hoten mot fotbollen i modern tid och SvFF är knäpptysta.
Hade varit sjystare att säga att du tycker SvFFs totala tystnad är problematisk istället för att lura mig att bränna några minuter på att leta efter något som inte finns. 🤬

Senast ändrad:
Det är all annan läktarutsmyckning, en sådan där mackapär tar de inte genom grindarna heller. Samma med konfettikanoner och annat. Finns alltid vaktmästare och andra närstående klubben som hjälper till.
1920px-Hammarby_tifo.jpg

Så här lät det i torsdags, för övrigt

Det är all annan läktarutsmyckning, en sådan där mackapär tar de inte genom grindarna heller. Samma med konfettikanoner och annat. Finns alltid vaktmästare och andra närstående klubben som hjälper till.
1920px-Hammarby_tifo.jpg

Så här lät det i torsdags, för övrigt
Ja, vilken dåre. Man förstår varför han jobbar på Aftonblaskan och hejar på AJK.

Rätt imponerande ändå av djyrgårn, att förlora 5 av 4 möjliga derbyn.

Men säkerhetsavdelningen är väl typ samma iom att bägge lagen delar arena?

Rätt imponerande ändå av djyrgårn, att förlora 5 av 4 möjliga derbyn.

Men säkerhetsavdelningen är väl typ samma iom att bägge lagen delar arena?
Nä, nu ska vi vara lite snälla, Djurgårn fick ju trots allt 1p idag, de spelade ju 0-0!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp