Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej.. Förbundet?? Det är härligt med engagement. Räcker det inte med "FY"!!?? Ingen har ju dött än på någon arena, du vet, vi lever i Sverige å här måste någon/några sätta livet till för att ansvariga ska dra tummen ur arslet och försöka göra rätt för lönen. Ja, efter vi fått en säck med bortförklaringar. Men, det är fint med engagement.. mvh borano20Vad gör förbundet åt sånt här? Idag är det ju solklart Djurgårn som är ansvarigt - de är arrangör och det är deras supportar som ballar ur och beter sig som arslen. Borde vara piece of cake att direkt döma ut rejält kännbara böter, eller x antal matcher inför tomma läktare. Men görs det? Eller rycker man bara på axlarna?
Vad gör förbundet åt sånt här? Idag är det ju solklart Djurgårn som är ansvarigt - de är arrangör och det är deras supportar som ballar ur och beter sig som arslen. Borde vara piece of cake att direkt döma ut rejält kännbara böter, eller x antal matcher inför tomma läktare. Men görs det? Eller rycker man bara på axlarna?
Vad är det för fel på folk som skriver om något så helt ointressant som fotboll på en cykelsajt.Bara undrar!
Så de hade plockat med sig fyrverkerier in i händelse av att Djurgården skulle förlora (eller för att de visste att Djurgården skulle förlora?) och de skulle inte använt dem om det gått bättre för Djurgården? Hm, jag ställer mig något tveksam.Tror DIFs gäng behövde få ut sig besvikelsen över femtioelfte derbytorsken med några fyrverkerier.
Har blivit något av klackarnas missnöjesyttring när egna laget har gått över gränsen i usel insats. Se till att matchen spelas av i en tömd arena. Pöbelns makt.Så de hade plockat med sig fyrverkerier in i händelse av att Djurgården skulle förlora (eller för att de visste att Djurgården skulle förlora?) och de skulle inte använt dem om det gått bättre för Djurgården? Hm, jag ställer mig något tveksam.
Vilket ordbajs fr förbundet. Har de inget mandat att agera resolut mot arrangerande klubb?
![]()
Fördömer scenerna: ”Saknades respekt”
Derbyt mellan Djurgården och AIK blev stökigt på flera håll. Nu fördömer fotbollförbundet scenerna. – Vi fick se uttryck och beteende som inte hör hemma i våra fotbollsmiljöer, inslag vi tar starkt avstånd från, säger generalsekreterare Andrea Möllerberg i ett uttalande.www.expressen.se
Det har de, men de vill inte bita den hand som föder dem. Så de klagar lite lagom för att lugna pressen och låtsas som att det regnar.Vilket ordbajs fr förbundet. Har de inget mandat att agera resolut mot arrangerande klubb?
![]()
Fördömer scenerna: ”Saknades respekt”
Derbyt mellan Djurgården och AIK blev stökigt på flera håll. Nu fördömer fotbollförbundet scenerna. – Vi fick se uttryck och beteende som inte hör hemma i våra fotbollsmiljöer, inslag vi tar starkt avstånd från, säger generalsekreterare Andrea Möllerberg i ett uttalande.www.expressen.se
Jisses, dessa Djurgårdare...Att de aldrig kan sköta sig snyggt å prydligt som AIK'arna alltid gör! ?
Och nu blir du hatad av någon trumpen:
Nämnande av politiker vid namn har tidigare gett tillsägelse från moderator.Och nu blir du hatad av Trumpen:
![]()
Trump: ”JAG HATAR TAYLOR SWIFT”
Taylor Swift ställer sig bakom Kamala Harris efter presidentvalsdebatten. Nu svarar Donald Trump: ”JAG HATAR TAYLOR SWIFT!”, skriver han på Truth Social.www.aftonbladet.se
Förstår inte vad du menar? Tror inte att jag nämnt någon vid namn men ganska nära.Nämnande av politiker vid namn har tidigare gett tillsägelse från moderator.
En ren komplimang att bli hatad av den gubben skulle jag säga!Och nu blir du hatad av någon trumpen:
![]()
Trump: ”JAG HATAR TAYLOR SWIFT”
Taylor Swift ställer sig bakom Kamala Harris efter presidentvalsdebatten. Nu svarar Donald Trump: ”JAG HATAR TAYLOR SWIFT!”, skriver han på Truth Social.www.aftonbladet.se
Typisk fejk-aik:are, vrider och ljuger och ändrar dig och.........En ren komplimang att bli hatad av den gubben skulle jag säga!
Japp, såna är dom i Skellefteå, det vet man ju....Typisk fejk-aik:are, vrider och ljuger och ändrar dig och.........
Pangsuccé igår m.a.o.Har blivit något av klackarnas missnöjesyttring när egna laget har gått över gränsen i usel insats. Se till att matchen spelas av i en tömd arena. Pöbelns makt.
Arrangören är ansvarig för evenemanget. De kunde ha sagt "vi kan bara garantera säkerheten om DIF skickas hem". De behöver inte vänta på polisen.eller hade polisen inte varit tydliga med att det var ett alternativ
Vad jag fattar kom det in bengaler på arenan igår. Med mindre än att du kan förklara hur man vet att de inte smugglades in dolda under kläder vore "strip search" fortsatt en potentiell (men inte allvarligt menad) möjlighet att minska mängden bengaler som kom in på arenan.Arrangören är ansvarig för evenemanget. De kunde ha sagt "vi kan bara garantera säkerheten om DIF skickas hem". De behöver inte vänta på polisen.
Men problemet är ju att väldigt många tycker "supporterkultur" är mysigt.
@GoranS den där artikeln är från förra gången, då alla skulle ta krafttag. Läs t ex vad SvFF skriver om det här idag på sin hemsida.
Bajens säkerhetsansvariga tyckte ju att de kunde garantera säkerheten genom att de skyldiga redan var vid Blåsuts T-bana. Tydligen tyckte polisen inte att det räckte.Arrangören är ansvarig för evenemanget. De kunde ha sagt "vi kan bara garantera säkerheten om DIF skickas hem". De behöver inte vänta på polisen.
Väldigt ofta tas de in långt före match tillsammans med annat TIFO.Med mindre än att du kan förklara hur man vet att de inte smugglades in dolda under kläder
Jag hoppas att bajens säkerhetsansvariga har berättat vilka det var för polisen.de skyldiga redan var vid Blåsuts T-bana
Hade varit sjystare att säga att du tycker SvFFs totala tystnad är problematisk istället för att lura mig att bränna några minuter på att leta efter något som inte finns.Väldigt ofta tas de in långt före match tillsammans med annat TIFO.
Det är rätt talande att du inte hittar något. Det finns nämligen inget. En av de största hoten mot fotbollen i modern tid och SvFF är knäpptysta.
Vad är TIFO?Väldigt ofta tas de in långt före match tillsammans med annat TIFO.
Det är rätt talande att du inte hittar något. Det finns nämligen inget. En av de största hoten mot fotbollen i modern tid och SvFF är knäpptysta.
Ja, vilken dåre. Man förstår varför han jobbar på Aftonblaskan och hejar på AJK.Det är all annan läktarutsmyckning, en sådan där mackapär tar de inte genom grindarna heller. Samma med konfettikanoner och annat. Finns alltid vaktmästare och andra närstående klubben som hjälper till.
![]()
Så här lät det i torsdags, för övrigt
![]()
Veckans snackisar – Pyro på fotbollsläktaren - Calle Schulman vs. Robert Laul
Avbrutna matcher, bengaler och knallskott. Årets fotbollssäsong har som vanligt inte bara handlat om fotboll utan också om pyroteknik på läktarna. Är det dags för hårdare regler eller är reglerna ett hot mot supporterkulturen? Debatt mellan Calle Schulman och sportkrönikören Robert Laul...www.svtplay.se
Vad är TIFO?
Nä, nu ska vi vara lite snälla, Djurgårn fick ju trots allt 1p idag, de spelade ju 0-0!Rätt imponerande ändå av djyrgårn, att förlora 5 av 4 möjliga derbyn.
Men säkerhetsavdelningen är väl typ samma iom att bägge lagen delar arena?