Blockettråden 2

Blockettråden 2
Visa bilaga 733099
Har Ingen koll på vad räserprylar är värda men det här kändes lite väl högt ändå.
Länk
Värde max 6000SEK. Har mkt svårt att sätta ett högre pris än så!

Men, men... En vara är alltid värd det någon är villig att betala.

Har sett liknande "Samlingsboxar" ifrån Campagnolo. Dessa har gått för skyhöga priser. Men här finns det mängder av märkestrogna entusiaster över hela Europa. Märk dock väl att dessa "Boxar", är samlarobjekt och aldrig är tänkta att mont på någon hoj. Vill man ha "Rätt pris", är den svenska marknaden på tok för smal. Tyvärr verkar utbudet för klent, vad gäller Shimanos "Boxar" för att ge några referenser. Detta tycks gälla även internationellt!

Blockettråden 2

Bilagor

• IMG_4716.png
    IMG_4716.png
    527 KB · Besök: 126
  • IMG_4715.png
    IMG_4715.png
    545 KB · Besök: 130
Blockettråden 2
Tur att det var storlek L och inte M, annars hade jag inte kunnat motstå frestelsen. Jag kan precis relatera till Eva och Adam samt det där äpplet de åt!

Blockettråden 2
Jag tycker inte om dillchips, så ja.

Men försäljningsargumenten är också lite konstig, det är bara att byta klingan för att anpassa kedjelinjen.
Ja, det finns ju wide som, tror jag, har större Q. Gissar att det sällan är ett problem.

Men han menar nog att det inte passa estetiskt. På den gamla passar det bra
1729498320154.png

Blockettråden 2
Man behöver ingen wide. 6 mm offset på klinga ger 49 mm kedjelinje, 3 mm offset 52 mm och 0 mm offset 49 mm. Passar allt på samma vevar.
Det är min upplevelse...men kanske finns någon cykel som kräver wide. Jag tycker ofta runt 50mm funkar även på boost.

EDIT. 55 mm menar du.
Ja. men det finns nån superwide med 57.5 som tex sitter på några av nya scott. Jag hade varit lite skeptiskt till det på 51T bak och stor klinga fram.

Blockettråden 2
Det är min upplevelse...men kanske finns någon cykel som kräver wide. Jag tycker ofta runt 50mm funkar även på boost.

EDIT. 55 mm menar du.
Ja. men det finns nån superwide med 57.5 som tex sitter på några av nya scott. Jag hade varit lite skeptiskt till det på 51T bak och stor klinga fram.

Ja, menade 55 mm.

52 mm på Boost med 12-delat är redan förskjutit utåt. 55 mm är värre, 57,5 mm är klart för mycket. Det är väl inte med SuperBoost Plus Trail 157 mm nav?

Vi har motsätta problem på två Cannondale gruscyklar med AI (baknav flyttat 6 mm åt höger). På min kommer kedjan farligt nära spetsen av vevarmen när kedjan ligger på minsta drevet bak. På sonens har förra ägaren monterat ett drev utan (negativ) offset. Detta klarar just kedjestaget, men då är kedjelinjen rakt på 4e växel. Det verkar dock inte ger problem i praktiken.

Blockettråden 2
Tillbaka
Topp