[OT] Stora SHL&SDHL-Tråden(2026/27), Färjestads marsch mot SM-Guld

Jösses, Brynäs imponerar men traumatiskt för Luleå, de måste tvätta bort Brynäs spöket från förr. Vissa kanske fortfarande minns föräldrarnas ångestfyllda skrik och gråt från 1993 (eller njae, de var kanske inte födda då men har fått det hela återberättat som skräcksaga).
En av de mest fantastiska finalserierna i svensk hockeyhistoria, fy fan vilka fina minnen man har från den! Och från 1999, och från 2012, och fortsättning följer 😁

Mycket trevligt. Dock en hyggligt jobbig road trip uppe i norr nu, med ettan och tvåan i tabellen som motstånd. Men vi hoppas på en arg Bulan och ett övermodigt AIK!
Road tripen gick ju helt ok, 5 poäng av 6 möjliga med hem! Serieledarna fullständigt utspelade idag, 25-8 i skott säger allt! 🤗
677C3993-57F4-4FD5-BE22-E3709849EF14.jpeg

En av de mest fantastiska finalserierna i svensk hockeyhistoria, fy fan vilka fina minnen man har från den! Och från 1999, och från 2012, och fortsättning följer 😁
Eftersom du har så vasst minne antar jag att du även minns 1995 och 2017 också? 😏

Ryktet säger att Bollklubben förlorade mot oss bönder och inte är bäst i landet längre? Stämmer det?

Missade tydligen det när jag plockade ut han i mitt lag.. Tur att man kan plocka in Sveriges bästa junior nu i stället.
Enkel förklaring som är väldigt sannolik:
Vargar är elaka mot unga spelare.
Tigrar är snälla mot unga spelare.

Eller kanske bara helt ur form?!

Ikväll måste vi ju bara vinna med tanke på motståndet. Så därför lär vi väl torska...

Tillbaka
Topp