Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Att de sitter tight är viktigt, många verkar köpa för stora byxor som tom hänger i paddingen...Ska du köra VR så skippa allt som har med randonneur och fickor och dylikt. Aero är allt så kör på det tightaste så kommer det gå bra.
Att de sitter tight är viktigt, många verkar köpa för stora byxor som tom hänger i paddingen...
Nu ville TS undvika skav, det stod inget om kortast tid möjligt.Ska du köra VR så skippa allt som har med randonneur och fickor och dylikt. Aero är allt så kör på det tightaste så kommer det gå bra.
+1Det tråkiga svaret är nog: de som passar dig bäst...
Alla bra cykelbyxor har inte bibs, även om just de med bibs ofta är de bästa cykelbyxornaJag har ett gäng bibs, jag vet vilka som funkar på längre lopp.
Eller ingen padding alls - sadeln har ju i de flesta fall det. Kika i så fall på Everve.För att undvika skav är bibs med bra/rätt padding viktigt.
Flera gånger viktigare är rätt sadel och framförallt rätt höjd och läge på sadeln.
Sitter man för högt finns risk att bäcken och höfter vickar fram och tillbaka mer än nödvändigt = skav.
Det optimala är ett par väl inkörda, rentav näst intill utslitna och därav praktiskt taget genomskinliga, Assos. Det brukar randonneurgubbar ha och de cyklar långt.
Jag brukar alltid trycka in skräp från bars och gels innanför byxbenet när jag kör lopp för sedan kasta det i närmsta skräpzon. Allt för att slippa fundera på vart energin finns när huvudet kanske inte är helt med. Har insett att "cargobibs" är sjukt mycket smidigare än att hålla på att fippla med det, när det går fort i klungan. Sen packar jag inget i fickorna för övrigt, utan har dom bara som tillfällig "papperskorg". Det är klart att släta byxor är mer aero än byxor med lite mesh på, dock är frågan hur många watt det gör. Inte helt sällan har ju folk ramväskor och liknande för att få med sig allt dom tycker sig behöva runt sjön.Ska du köra VR så skippa allt som har med randonneur och fickor och dylikt. Aero är allt så kör på det tightaste så kommer det gå bra.
Låter bra. Jag brukar knöla in gamla gels under tröjan. Funkar hyggligt det med.Jag brukar alltid trycka in skräp från bars och gels innanför byxbenet när jag kör lopp för sedan kasta det i närmsta skräpzon. Allt för att slippa fundera på vart energin finns när huvudet kanske inte är helt med. Har insett att "cargobibs" är sjukt mycket smidigare än att hålla på att fippla med det, när det går fort i klungan. Sen packar jag inget i fickorna för övrigt, utan har dom bara som tillfällig "papperskorg". Det är klart att släta byxor är mer aero än byxor med lite mesh på, dock är frågan hur många watt det gör. Inte helt sällan har ju folk ramväskor och liknande för att få med sig allt dom tycker sig behöva runt sjön.