Happy Witch Ride 2024

Happy Witch Ride 2024
Jag har just kommit hem efter 105 km cykling. Jag tror att var grupp av 4 var sist i mål. Aron tog bild, jag antar att de laddas upp när han kommer hem. Jag mötte Josofin som just skulle köra från parkeringen. De hade kört om oss, troligtvis vid Arninge där vi körde fel.

En otroligt bra dag och fin sällskap!

EDIT: vi kam i mål 19:40.

Senast ändrad:
Happy Witch Ride 2024
Ingen målbild, men jag kan ladda upp en obligatorisk gled-av-spång-bild:

2024-10-26-21-28-06-901.jpg

Happy Witch Ride 2024
Inne 1610 efter en avslutning med klubbkompisar som var ute Trail/Enduro session, gick rejält på rött då. Vadade också i en beryktade dammen, kan informera att GX Type hanterar undervattensläge dom som en champ. Vatten upp till höften.

Bilagor

• 1000015264.jpg
    1000015264.jpg
    951.7 KB · Besök: 99
  • 1000015252.jpg
    1000015252.jpg
    1.8 MB · Besök: 103
  • 1000015258.jpg
    1000015258.jpg
    1.8 MB · Besök: 99
  • 1000015249.jpg
    1000015249.jpg
    1.1 MB · Besök: 97
  • 1000015244.jpg
    1000015244.jpg
    798.3 KB · Besök: 106
Happy Witch Ride 2024
RR-tajm!

Häxan slog till redan kvällen innan. Det jag trodde var en enkel luftning av sadelstolpen visade sig vara något mer fundamentalt. Plockade ned hela stolpen i sina beståndsdelar, men fick inte ordning på den. Någonstans läcker det över luft till oljedelen. Nåväl det gick att cykla med, även om funktionen inte var 100.

IMG_5689.jpeg

Inuti en förhäxad dropperpost.

Starten var en myllrande, uppspelt samling av nya och välbekanta ansikten.

Startgrupp 1 radade prydligt upp sina cyklar i ”fållan”. Vi övriga hängde lite mer ostrukturerat någonstans därbakom.

Jag hade sällskap med tre herrar som våghalsigt valt hardtails för sin första Witchride.

DSCF8438.jpeg

Sprättiga ben i soluppgången.

IMG_5690.jpeg

Obligatorisk bild på häxans trädgård.

IMG_5692.jpeg

Solen tittade fram en liten stund under en energipaus på väg mot Vira.

IMG_5693.jpeg

Häxan hade klämt ut lite paddslem på en spång. På en sån här tur är det strategiskt att inte ligga först.

DSCF8437.jpeg

De sista färgdropparna av hösten.

DSCF8444.jpeg

Här passerade vi ett pärlband av småsjöar.

DSCF8440.jpeg

Ett ruskigt alienkryp i strömmen vid Vira bruk. 😳

DSCF8443.jpeg

Stundtals är stigcyklingen…

DSCF8442.jpeg

…ruskigt fin.

IMG_5697.jpeg

Precis när vi kom fram till bäverdammen såg vi två cyklar och sen hoppade deras ägare ut ur skogen. De hade tillbringat en halvtimme med att leta en väg förbi vattenmassorna. Turligt för oss att vi tajmade dem precis, på så sätt blev vi guidade torrskodda. Ok, Berk blev lite blöt om ena foten, men det gills inte i sammanhanget.

IMG_5701.jpeg

Lunchstopp i Brottby. Deras gyros var över förväntan.

IMG_5708.jpeg

Tjusigt träd.

IMG_5706.jpeg

Apropå skräcktemat. Det rörde sig inne i dessa nät. Av tusentals spindelbarn. Tänk på det när ni ska somna ikväll!

Vid Löttinge navigerade jag fel och vi hamnade på Blå leden. Det misstaget kostade oss minst en halvtimme.

IMG_5710.jpeg

Det blev någon mil i pannlampans sken. Sista biten kring Fjäturen är superstökig i dagsljus med massor av stora stenar och rötter. Med +9 mil i benen, mörker och hösthalka fick hardtailcyklisterna lida ordentligt här.

B4080F42-042F-4BCC-8AA5-8BA12E28A173.jpeg

Med några kilometer kvar dog batterierna för två i sällskapet. Vi linkade oss ut under triumfbågen med de lyktor som återstod.

Vi rullade in sist, men vi kan ha haft roligast med mycket skratt, fikastop, felkörningar, fotografering och ordvitsar. En toppenkul dag helt enkelt.

Happy Witch Ride 2024
"Precis när vi kom fram till bäverdammen såg vi två cyklar och sen hoppade deras ägare ut ur skogen. De hade tillbringat en halvtimme med att leta en väg förbi vattenmassorna."

Bör ha varit de två som jag träffade på när jag tagit mig tillbaka till grusvägen från bäversjön?

Bra RR. 😆

Happy Witch Ride 2024
"Precis när vi kom fram till bäverdammen såg vi två cyklar och sen hoppade deras ägare ut ur skogen. De hade tillbringat en halvtimme med att leta en väg förbi vattenmassorna."

Bör ha varit de två som jag träffade på när jag tagit mig tillbaka till grusvägen från bäversjön?

Bra RR. 😆
Stämmer bra! Det var vi som såg dig på vägen tömmandes cykelskor på vatten.😎

Happy Witch Ride 2024
Happy Witch Ride 2024
Tidig info inför nästa år tänker jag.
Kan meddela att dammen klart över midjan i djup (jag är lite över 190 cm) och vad som såg ut som en stock att gå på var en Häxfint för att lura ut cyklister på vadäventyr och sen försöka dränka dem och sno deras cyklar. Det som var bra motmedel var Grip Grabs över skon och sko med Goretex och inbyggd hög socka, det stod emot vatten i flera minuter. Bra liten pryl för alla som är ute på blöta Witchrides. Kan informera om att, vaddering i cykelbyxor torkar riktigt dåligt om de genomblöta och ger upphov till andra inte så sköna skavsår.

1730124052721.png

Senast ändrad:
Happy Witch Ride 2024
Kan meddela att dammen klart över midjan (jag är lite över 190 cm) djup och vad som såg ut som en stock att gå på var en Häxfint för att lura ut cyklister på vadäventyr och sen försöka dränka dem och sno deras cyklar. Det som var bra motmedel var Grip Grabs över skon och sko med Goretex och inbyggd hög socka stod emot vatten i flera minuter. Bra liten pryl för alla som är ute på blöta Withrides. Kan informera om att, är vaddering i cykelbyxor riktigt genomblöt, torkar de inte och ger upphov till andra inte så sköna skavsår.

Visa bilaga 735241
Jag hade såna där också, men häxan hade mellan start och bäverdamm uppenbarligen varit där med sina vårtiga fingrar och kavlat upp dem lite så de inte låg tillräckligt långt ner på skon….

Happy Witch Ride 2024
Jag är så svårt imponerad över att ni bara plöjde rakt genom det där havet av bråte och svart vatten. Jag blev lite stött för att ingen hade uppdaterat i tråden vilken den nya dragningen var. Det fanns inte på kartan att jag skulle sätta ens en sula i det där. Jag måste helt byta mindset till om 10 år när jag provar igen. 😅

Happy Witch Ride 2024
Jag är så svårt imponerad över att ni bara plöjde rakt genom det där havet av bråte och svart vatten. Jag blev lite stött för att ingen hade uppdaterat i tråden vilken den nya dragningen var. Det fanns inte på kartan att jag skulle sätta ens en sula i det där. Jag måste helt byta mindset till om 10 år när jag provar igen. 😅
Det var bara uppfriskande med ett litet dopp :-) Hade med mig Kartläsaren och ville inte göra honom besviken då han brukar ta sig ett dopp längst vägen :-)

Tillbaka
Topp