Varför singlespeed?

Varför singlespeed?
Brukar köpa mina från velosolo.
Liten garagefirma vad det verkar. De hade samma quirk på sin webbshop när jag köpte ersättningsdrev efter 4000mil som när jag köpte originaldrevet. Det är ändå något ;)
Dreven som heter Andel Cro-Mo är breda i basen och håller för ett världskrig, eller 40kkm av dåligt underhållen kedja.

Varför singlespeed?
Hade inte dom snåla Jävlarna = Företagarna i New York, köpt dom pissbilligaste cyklarna som fanns att tillgå på marknaden, hade vi förmodligen inte fört diskussionen om SS öht!

Varför? Jo dom sket fullständigt i sina anställdas säkerhet i storstadsmiljön! Naturligtvis, måste då detta bli en het innegrej i Sverige. Det kommer ju ifrån USA!

Ps Lägger absolut inga politiska aspekter på detta. Men Säkerheten för oskyddade trafikanter, bör och måste prioriteras i en allt mer bisarr tillvaro i våra städer! I Min värld råder då "FORCE MAJOR"!

Varför singlespeed?
Hade inte dom snåla Jävlarna = Företagarna i New York, köpt dom pissbilligaste cyklarna som fanns att tillgå på marknaden, hade vi förmodligen inte fört diskussionen om SS öht!

Varför? Jo dom sket fullständigt i sina anställdas säkerhet i storstadsmiljön! Naturligtvis, måste då detta bli en het innegrej i Sverige. Det kommer ju ifrån USA!

Ps Lägger absolut inga politiska aspekter på detta. Men Säkerheten för oskyddade trafikanter, bör och måste prioriteras i en allt mer bisarr tillvaro i våra städer! I Min värld råder då "FORCE MAJOR"!
Hade det inte känts roligare att köra någon sorts rak persona på ditt konto. Nu är det ju över hela kartan.
Trollning KAN ju vara kul.

Varför singlespeed?

För att inte tala om FIXIES!!!

Varför singlespeed?

Vete mig tusan om jag tycker den var så bra.

Varför singlespeed?
Jodå! Håller helt med. Frihjulskopplingen på hojar var en välsignelse för oss alla. När man sedan också uppfann fungerande bromsar, var detta till allmänt jubel! Vem har inte sett bilder på Höghjulingar?!
Efter alla cykelkrascher, kan jag bara bejubla dessa uppfinningar... Obs >Personlig uppfattning. Alla har rätt till sitt eget ställningstagande!

Varför singlespeed?
Saknar inte singlespeed. Minns dubbelspeed. Hade en sån där man trampade baklänges först för att få i tvåan. Runt 70? Har för mig att mamma köpte en minicykel på Domus då för några hundra 1970. Men minns kanske fel ang. priset. En sån här fast röd.

Bilagor

• Skärmavbild 2025-12-23 kl. 21.01.00.webp
    Skärmavbild 2025-12-23 kl. 21.01.00.webp
    40.8 KB · Besök: 15
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp