Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skulle det där vara snöigt…?
Äsch… Om 5.000 år kommer skolklasser att vallfärda för att titta på dom där märkena…Går bra att rulla stig utan dubb. De få dagar där det blir massiv isgata kan man göra annat. Märkena efter dubben går att studera årsvis på hällarna.
Ja, det är en period varje vinter som dubbdäck åker på. Det är framförallt svallis och svartis som är förrädiskt, inte frusna stigar. Som många påpekat så finns det ett slitage man skall vara medveten om och välja stig utifrån det samt cykla varsamt och med eftertanke.Ni som kör Mtb på vintern,kör ni med dubbdäck?
Eller om man som jag ofta hinner före plogbilar/saltarenBehövs inte heller kring Stockholm, förutom om man vill cykla de en eller två veckorna om året där alla stigarna är isgatorna. Det är de enda veckorna jag inte cyklar i skogen. Tror inte det skulle vara roligt med dubb heller.
Nej. Behövs inte på västkusten mer än 1-2 dagar och de kan jag hoppa över. Lämnar bara massa fula märken i skogen. Kvittar kanske om man cyklar där det inte är så mycket folk.
Det är ju bara när det verkligen är is de behövs. Kyla eller snö funkar vanliga däck utmärkt.
Om vi verkligen får snö så är ju västkustklimatet med pendling mellan plus o minusgrader en orsak till isbildning, om stigar o vägar är ingångna o 'uppkörda. På nysnö går det ju fint utan dubb.
Sämst är ju när det bildas skare på djup snö, då kan man lika gärna åka ut på plogade vägar igen.
Fast inte i skogen vill jag tillägga….Japp, fostrande icespikerpro![]()
Garanterat inkörning av dubben. Slarvar man med det får man ångra sig. Det svåra är sidodubben, bra sketch att köra storslalom gata upp och gata ner.jag har i veckan redan cyklat i takt med den första isp-mtb:n.
på bart och frostfritt underlag i sumpan. oklart vad som var orsaken, kanske inkörning av dubb?
dubbdäck på cykel är förföriskt de tiotal dagar per vinter de är av värde i tokholm. passar i väntan på de tillfällena bäst på en extracykel eller extra hjulpar:)
Man kan också släppa ur lite luft och köra med extra lågt tryck några kilometer eller mil, så brukar det ordna sig med inkörning även av sidodubbarna.Garanterat inkörning av dubben. Slarvar man med det får man ångra sig. Det svåra är sidodubben, bra sketch att köra storslalom gata upp och gata ner.