Daniel_JS
Medlem
Cykelköp - råd för nybörjade
Hej!
Jag har några kompisar som cyklar en hel del och har blivit övertalad att börja cykla själv, Vättenrundan nästa år blir första målet.
Jag har tänkte mig köpa en begagnad cykel och letat här och på blocket och undrar om någon kan hjälpa guida mig. Insett att det är en riktig djungel!
Viktigt för mig att jag får en cykel som passar mig och om jag hatar mitt liv på sadel vore det bra att veta att jag kan få pengarna tillbaka om jag säljer den om 1-2 år. Även om jag tror och hoppas jag kommer älska det :) Jag är 173 cm, relativt vältränad och tänkte lägga runt 10k, även om budgeten inte är alltför strikt.
Här är 4 cyklar jag hittat, någon som sticker ut som bra köp eller tvärt om? Några andra förslag?
Canyon Ultima AL (årgång okänd, för info seneare idag) - 15k
Ultegra Di2, utlegra bromsar och Zipp 404
www.blocket.se
Rose Xeon Carbon CRS (2014-2015) - 11k
Inga pedaler ingår, Zipp 60
www.blocket.se
Canyon Endurance CF 7.0 (2019) - 12k
Shimano 105, Wahoo Elemnt Bolt (v1 tror jag) ingår.
Scott CR1 C10 - 9,5k
Shimano Ultegra växlar
Ursäkta för ett långt första meddelande på forumet, men ser verkligen fram emot att komma igång med cyklandet
Mvh
Daniel
Jag har några kompisar som cyklar en hel del och har blivit övertalad att börja cykla själv, Vättenrundan nästa år blir första målet.
Jag har tänkte mig köpa en begagnad cykel och letat här och på blocket och undrar om någon kan hjälpa guida mig. Insett att det är en riktig djungel!
Viktigt för mig att jag får en cykel som passar mig och om jag hatar mitt liv på sadel vore det bra att veta att jag kan få pengarna tillbaka om jag säljer den om 1-2 år. Även om jag tror och hoppas jag kommer älska det :) Jag är 173 cm, relativt vältränad och tänkte lägga runt 10k, även om budgeten inte är alltför strikt.
Här är 4 cyklar jag hittat, någon som sticker ut som bra köp eller tvärt om? Några andra förslag?
Canyon Ultima AL (årgång okänd, för info seneare idag) - 15k
Ultegra Di2, utlegra bromsar och Zipp 404
Canyon Ultimate AL Ultegra DI2 Zipp 404 säljes i Stockholms stad | Blocket
15000 kr - Racer - Bromma - En ägare sedan ny. Otroligt välvårdad cykel som inte rullat många mil genom åren. Jag är 171cm och cykeln är perfekt för mig s...
Rose Xeon Carbon CRS (2014-2015) - 11k
Inga pedaler ingår, Zipp 60
Rose Xeon Carbon CRS + Zipp-hjul - M / 53 säljes i Täby | Blocket
11000 kr - Racer - Täby - Säljer en Rose Carbon Xeon CRS racer med Sram Force komponenter och Zipp 60 hjul. En mycket lätt kolfibercykel! Ramstorlek: 53cm ...
Canyon Endurance CF 7.0 (2019) - 12k
Shimano 105, Wahoo Elemnt Bolt (v1 tror jag) ingår.
Scott CR1 C10 - 9,5k
Shimano Ultegra växlar
Ursäkta för ett långt första meddelande på forumet, men ser verkligen fram emot att komma igång med cyklandet
Mvh
Daniel