thorsseb
Aktiv medlem
[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
Brände så mycket pengar på öl idag så jag skippade den
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Brände så mycket pengar på öl idag så jag skippade den
Håller med.Trist öl.För mycket alkohol. Hade det varit 4,5% vore den nog fantastisk
Visa bilaga 738300
Den trillade faktiskt med idag..Sippar på årets Big Bourbon Barrel Aged Stout. Mycket bra.
Är väl bara Giraff och Elefant som vinner på mindre alkohol.För mycket alkohol. Hade det varit 4,5% vore den nog fantastisk
Visa bilaga 738300
Hade fullt i ryggan, så jag skippade den. Kanske en annan dag.Brände så mycket pengar på öl idag så jag skippade den![]()
Vilken jul? 2029?
Tänkte prova en nu och spara en.Men vad tror vi om Margaretha, ska den stå till sig ett par år innan man öppnar?
Återkom gärna med recension!Tänkte prova en nu och spara en.
Dricker nummer två idag. Omdömet i sak kvarstår men det är inget dåligt öl, det ska bara inte jämföras med Chimay blå.Barlingbo Helgedomen 2023.
Lite besviken faktiskt, den känns mer spritig, mindre söt och mer besk - på ett dåligt sätt - än t.ex. Chimay blå. Eller så är jag bara orättvis. Visa bilaga 698017
Blir nog att knäcka en den första december. :)Frugan vill visst ha en flarra till så hon köpte den och tvingar mig att dricka.Visa bilaga 738455
Kör en ubåt.God, men för svag.Visa bilaga 738612
Ser lite väl kall ut.
Jo, köpte den ikväll och glömde den i frysen och blev godare och godare för varje sipp. Intressant resa.Ser lite väl kall ut.![]()
Jag har det senaste året insett följande när det gäller rekommenderad serveringstemperatur för öl:Ser lite väl kall ut.![]()
Drack nog min över en halvtimme.Jag har det senaste året insett följande när det gäller rekommenderad serveringstemperatur för öl:
- Jag häller alltid upp ölet kylskåpskallt vilket oftast är långt under vad Systembolaget rekommenderar för de öltyper jag vanligen dricker (belgare och elak stout, typ).
- Jag tar så lång tid på mig att dricka ölet att det mot slutet ändå är närapå rumstempererat.
Alltså behöver jag inte bry mig om rekommenderad serveringstemperatur. Hur skulle det gå till liksom, borde jag skaffa mig ett elektriskt glas med kylare och termostat eller vad? Eller slå upp ölet klunkvis i ett mycket litet glas medan den öppnade flaskan står i en särskild ölkyl som håller exakt 13 grader? Man hinkar ändå inte i sig 10-procentigt öl, det är ren självbevarelsedrift.
Inte min favorit, men sambon och dottern gillade. Lite för jästig och bärig för min smak.Återkom gärna med recension!
Misstänkte det, då tjänar den nog inte mycket på lagring?Inte min favorit, men sambon och dottern gillade. Lite för jästig och bärig för min smak.
Visa bilaga 738802
Nej, låter helt enkelt kvinnfolket dricka den, så kan jag ta en riktig.Misstänkte det, då tjänar den nog inte mycket på lagring?
Förutom de två ID jag köpte i Fredags så kom nu även resten.
Så ni skulle dricka mitten och lagra de andra?Förutom de två ID jag köpte i Fredags så kom nu även resten.
Visa bilaga 738921