[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Kändes som rätt dag för den här.

1000013640.jpg

Visa bilaga 739483

Visa bilaga 739484Grävde fram några gamla flaskor åt ett par f.d. örebroare.
Fråga till alla "Ölfreakes: "Är lagom kall öl" relativt?
Eller har en lagom "kall öl", samma temp sommar som vinter? Själv föredrar jag gärna 1 mer kyld "Lagom" kall öl på sommaren och mindre kyld "lagom" kall öl på vintern!
Nejdå! Jag försöker inte vara ironisk. Men har märkt att temp på öl "för min del", är mindre viktig på vintern och att öl smakar bättre om det inte kommer direkt ur kylskåpet, utan får tempereras först. Vi bor ju trots allt i ett nordligt land.
Avslutar med citat: Du Perikles, kan di sige maj, hvornar en Tuborg Smager besdt! Jo Hvergang!
Ursäkta den dåliga övs...

Eller har en lagom "kall öl", samma temp sommar som vinter? Själv föredrar jag gärna 1 mer kyld "Lagom" kall öl på sommaren och mindre kyld "lagom" kall öl på vintern!
Nejdå! Jag försöker inte vara ironisk. Men har märkt att temp på öl "för min del", är mindre viktig på vintern och att öl smakar bättre om det inte kommer direkt ur kylskåpet, utan får tempereras först. Vi bor ju trots allt i ett nordligt land.
Avslutar med citat: Du Perikles, kan di sige maj, hvornar en Tuborg Smager besdt! Jo Hvergang!
Dricker ölen så nära rumstemperatur som jag är bekväm med, dvs lite olika beroende på öltyp, säsong, vad jag själv är sugen på etc.

En ren smaksak.

Kameran ljuger, den är mer lila. Ja, det är deras trippel, tråkigt att den inte finns på bolaget längre. :/
Straxt under 40kr/flaska inklusive frakt för båda lådorna, bolaget tar 48:70:- för RF10, om den skulle råka finnas på lager...

Hittade på Beercrush (som tyvärr verkar ha pausat företaget av personliga skäl).
Rochefort 8 kan beställas hos Systembolaget just nu. 43:90/st.

Tillbaka
Topp