Neo 2 130mm Quick Release problem

Herr_Hysteres

Aktiv medlem
Hej

Jag har köpt en kompis Tacx Neo 2 (ej 2T) och försöker, än så länge utan positivt resultat, montera en hoj med standard 130mm QR på den. Trainern har axel av typ 1,

Problemet jag har är att hylsorna (”end caps”?) på ömse sidor om Neon sticker ut för lånt och trainern blir därför 5-7mm för bred. Se bilder för vilka hylsor som för tillfället sitter monterade. Får jag gissa skulle jag tro att det är fel hylsa på kassettsidan, men jag har inte fått med en smalare hylsa som passar där.

Om någon har en idé om vad lösningen på problemet är lyssnar jag gärna. På samma sätt vore det intressant att se ett par bilder på hur hylsorna på din trainer ser ut när du kör 130mm QR.

Vänliga hälsningar

Bilagor

• IMG_9211.jpeg
    IMG_9211.jpeg
    1.1 MB · Besök: 83
  • IMG_9212.jpeg
    IMG_9212.jpeg
    1,009 KB · Besök: 70
Hej

Jag har köpt en kompis Tacx Neo 2 (ej 2T) och försöker, än så länge utan positivt resultat, montera en hoj med standard 130mm QR på den. Trainern har axel av typ 1,

Problemet jag har är att hylsorna (”end caps”?) på ömse sidor om Neon sticker ut för lånt och trainern blir därför 5-7mm för bred. Se bilder för vilka hylsor som för tillfället sitter monterade. Får jag gissa skulle jag tro att det är fel hylsa på kassettsidan, men jag har inte fått med en smalare hylsa som passar där.

Om någon har en idé om vad lösningen på problemet är lyssnar jag gärna. På samma sätt vore det intressant att se ett par bilder på hur hylsorna på din trainer ser ut när du kör 130mm QR.

Vänliga hälsningar
Jag har en TACX Neo 2 och vill bestämt minnas att man ska montera 130 mm eller 135mm hylsa beroende på vilken storlek på cykel man kör.

Ett vagt minne i huvudet säger att om du skruvar ut den hylsan som sitter motsatt sida kassetten så kan man vända på den 180° och montera tillbaka för att få 130 mm distans. Det ska även stå stansat i hylsan.
Jag mindes fel.

Tacx neo 2.png

Däremot står det på hylsan vilken size den är. Det är inte vid kassett man ändrar utan motsatt sida.
Kniper det så får du hojta, jag har nog två uppsättningar distanser efter ett garantiärende.

Tillbaka
Topp