[Kalender] SSSM 2025 i Jädraås

Får du med dig @marr så lovar jag att tishan åker på 😉

Tjena!

Om @marr tar sig till Ljungby så kan jag ta den omvägen och trycka ner honom i bilen. Finns dock viss risk att vi får åka nercabbat för jag är osäker på om två cyklar får plats i en Fiat 500 cab. 🤔 Är ju lite svårt att sätta dom på taket.

Edit: Eller så googlar man och inser att det finns takräcken!!

Screen Shot 2020-08-31 at 10.41.37 PM.png

Ni kan redan nu gå in och recensera cyklingen i Jädraås, rösta på Biking Gästrikland så att vi vinner skiten nån gång

Tjena!

Om @marr tar sig till Ljungby så kan jag ta den omvägen och trycka ner honom i bilen. Finns dock viss risk att vi får åka nercabbat för jag är osäker på om två cyklar får plats i en Fiat 500 cab. 🤔 Är ju lite svårt att sätta dom på taket.

Visa bilaga 739711
Hmmm, @marr s framdäck läcker så det blir nog inget☹️

Vad ska ni cykla på nästa år då? Jag vettefan om jag pallar helstel 26a med fälgbromsar en gång till. Trots att den är finare än någonsin rent estetiskt(rensat från stickers+nya däck). Om man ska köpa ny ss 2025, finns det ens något att välja på?

Tjena!

Det är ju typ precis så jag tänkte mig, fast jag är inte tillräckligt tuff så jag måste nog ha frambroms. Sen blir det mycket mer dyrplast och modifieringar för att få så lågt vikt som det bara går.
Men framförallt så kommer det sitta en heeelt annan symbol på styrhuvudet..
Tuff å tuff, är man snål och köper färdigt så får kroppen(och akuten) ta smällen🤷

Tjena!

Visa bilaga 739711

Om min förhandsinfo stämmer så kommer inte @marr s cykel att ta så mkt
plats🤔

Screenshot_20241214_204619_Photos.jpg

Jag har bestämt för mig att det redan gjorts. Om AXS är el-växlar, om inte så har jag ingen aning vad ni pratar om.

Apropå single speed i allmänhet, blir det Lingman Open i vår igen?
Ja plocka bort batteriet funkar absolut.
Det blir ett Lingman Open i Järbo 31/5 på gammal känd mark nämligen Västerhällan. Ska skapa ett event i kalendern asap. Håll utkik!

Lite grejer finns nog ändå på marknaden: https://www.bike24.com/p2373707.html osv
Såg även ett par rabbit hole-fälgar inne på urban bike wear!
Jaså där ser man. De kan säkert bygga hela hjulen också? Det är ju så klart minnet av Jompers gröna 1x1 som delvis är frö till den här korkade idén. Men det måste väl du ha förståelse för?

Jaså där ser man. De kan säkert bygga hela hjulen också? Det är ju så klart minnet av Jompers gröna 1x1 som delvis är frö till den här korkade idén. Men det måste väl du ha förståelse för?
Det har jag såklart, den var fin! Vad är det för clearance på en 1x1?
Jag kommer nog ha singlifierat min pug till i höst. Troligen med WTB 2.8or.

Här fick man svar på tal riktigt fort👍 Det blir ju så klart lite kostnader men idén landade igår kväll och har påmint sig flera gånger under dagen. Verkar vara det enda rätta för att köra Jädraås sssm fullt ut på min gamla 1x1. Annars är det ju helt ny single speed som är aktuellt..vilket också är frestande.
Blir ändå billigare med nya hjul än ny cykel? Skivbromsar eller fälg?

Nja, det är nästan marginellt. Tänk på att någon måste bygga hjulen också. Sedan förra året så är jag klar med 26", fälgbromsar, billiga dämpgafflar och On one(skräpföretag). Så det blir definitivt skivbromsar i framtiden. Tänkt länge på 27.5 till min Surly. Ramen ska klara 3.0 breda däck och har alltid varit ok för 27.5. Det går säkert bra med ganska breda 27.5 också i ramen. Vilket kan var vad en smart person skulle välja i det här läget.
Pugsley med 2.8 blir nästan racigt :)

Nä vid närmare eftertanke är det dags att skrota den här idén. Kan inte lägga mer än jag la på hela cykeln när den var ny på ett hjulpar. Men håll med om att det är en kamp att hitta single speed-hojar 2025? Surly och Sour finns men är inte lättillgängligt alla gånger. Santa Cruz chameleon verkar inte komma till Europa. Sen då?
Vad ska ni andra köra på?

Edit: Bild på cykel i nuvarande skick som kompensation för min monolog💀
heppyrajd.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp