Cykelconny
Medlem
Bygga elcykel med elcykelkit och vanlig cykel?
Jag köpte en billig elcykel för ca 10 000 kr men är missnöjd med tramphjälpen. Tramphjälpen blir mycket sämre så fort batteriladdningen sjunker till mindre än 75 % av fulladdat. Jag har lämnat in elcykeln på service flera gånger men det hjälper inte. Jag kommer därför att reklamera elcykeln. Nu funderar jag på att bygga en elcykel genom att köpa ett elcykelkit och batteri för under 10 000 kr och en billig cykel som kostar några tusenlappar.
Jag har två frågor till er.
1. Många elcykelkit har en motor som är på mer än 250 W. Motorn får väl bara ha max 250 W om den ska klassas som cykel och vara laglig att köra på allmän väg i Sverige?
2. Har ni några bar förslag på kombination elcykelkit, batteri och cykel som kostar ungefär 10 000 - 15 000 kr? Motivera gärna varför ni föreslår produkterna är ni snälla.
Jag har två frågor till er.
1. Många elcykelkit har en motor som är på mer än 250 W. Motorn får väl bara ha max 250 W om den ska klassas som cykel och vara laglig att köra på allmän väg i Sverige?
2. Har ni några bar förslag på kombination elcykelkit, batteri och cykel som kostar ungefär 10 000 - 15 000 kr? Motivera gärna varför ni föreslår produkterna är ni snälla.