Visa Din Specialized

Visa Din Specialized
Rullar sen nån månad på en Crux - 22.
Byggd på ramkit som jag hade tur att få tag på i höstas.
Ram: Crux 2022
Hjul: Zipp 303 firecrest
Däck: Specialized S-works pathfinder, 42mm
Drivlina: Sram Axs Rival/Force. Quarq vevparti med 44t, kassett 10-44.
Styre: Roval Terra
Sadelstolpe: Canyon vcls Visa bilaga 559915
Velar kring storlek, på sådan så några frågor : Hur lång är du? Storlek? Sadelhöjden fr centrum vevparti?

Visa Din Specialized
Sirrus Comp Disc 2016 med Tiagra. Kostade 11900. Kan man hitta en ny hoj med Tiagra för under 20 papp idag? Hellre Tiagra och alu. än carbonram och Sora. Eller?

Bilagor

• Skärmavbild 2022-10-24 kl. 21.13.37.png
    Skärmavbild 2022-10-24 kl. 21.13.37.png
    403.7 KB · Besök: 113
Visa Din Specialized
Sirrus Comp Disc 2016 med Tiagra. Kostade 11900. Kan man hitta en ny hoj med Tiagra för under 20 papp idag? Hellre Tiagra och alu. än carbonram och Sora. Eller?
Ser att Nishiki SLD Pro med Tiagra, men med aluram och alugaffel kostar lika mycket idag. SCD 2016 har aluram och kolfibergaffel. Kan man säga att Nishiki håller ett lägre pris än Specialized? Det har gått 6 år.

Visa Din Specialized
20230326_164252.jpg

Min nybyggda lek- / teknikträningscykel / street fighter. En Specialized P.3 från 2005 som jag hittade svårt nedgången men för typ inga pengar alls för nått år sen. Eftersom jag inte tänkt tävla i Slopestyle så har jag kittat den för att bli lite mer allround än en vanlig dirt jumper. Den har fått ärva bromsar (Tektro M275 med 180/160mm) och växlar (Box 4) från en annan cykel, och så har jag slängt på en billig men funktionell dropper post. Tänker mig främst att ha den för att öva manuals och bunny hops. Kanske åka lite pump track om andan faller på.

Visa Din Specialized
Benen är nog rätt långa... å helt klart oldschool! Jag börja tävla på mtb med 550mm styre...

Kört 2 pass nu å tycker de känns kanon med inställningarna... men ska ändå pröva lite bredare styre å kortare stam bara för att.

Visa Din Specialized
Specialized Epic8 Expert ram som jag flytta över mina gamla komponenter till.

Frågan nu är om jag ska fortsätta med 90mm stam å 720mm styre eller om jag ska pröva med kortare stam å bredare styre?
Visa bilaga 715025
Sjult nöjd med känslan i cykeln iaf... en jäkla skillnad mot min gamla Epic från 2019!
Dags för kaffe snart ser jag?☕

Visa Din Specialized
Jag har ju jagat en sån här rätt länge nu, hade en likadan fast LT tidigare, men bytte den mot en nyare generation när den kom 2021, och har saknat den sedan dess. Med denna jag köpt nu igen så kan jag köra 3.0 plushjul på vintern vilket gör den till en väldigt bra vintercykel. Denna hittade jag på italienska Blocket Ägaren bor vid sköna Comosjön där den levt ett tufft uppför och nedförsliv.
S-works Stumpjumper ST 130/120 -19 i strl L.

Bilagor

• IMG_9988.jpeg
    IMG_9988.jpeg
    1.4 MB · Besök: 75
Tillbaka
Topp