Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ingen!
Semla äter man 1st på fettisdagen, thats it.
Hmm. Det saknas både siffror och en väldans massa dagar i det där inlägget.Ingen!
LösningenHåller helt med! Men råkade ju av misstag få med mig en burk semlefyllning hem för några dagar sedan. Blev då tvungen att baka semmelbullar, receptet var oturligt nog på hela 28 bullar, p.g.a. det tvingades jag köpa 3 burkar semlefyllning till så det skall räcka till alla bullarna. Har jag otur så blir det lite semlefyllning över så jag måste baka en ny omgång semlebullar, och då måste jag...
Vet inte hur ska jag komma ur det, förstår hur Sisyfos kände sig.
ICA i Skelleftehamn hade några varianter. Köpte de dyraste.Redan? Har inte sett några ställen i schtaan som säljer sådant godis, än...
Jag har namnsdag på fettisdagen så då brukar jag fira med EN semla.Ingen!
Lösningen
Gör en jättesemmelbulle.
Ta all fyllning i den.
Komplettera med 3 liter grädde.
Ät tills du fått i dig hela semlan.
Efter det kommer du ALDRIG att vilja se en semla i hela ditt återstående liv. Och den sisyfoska förbannelsen är bruten.
Nu var ju min tanke att man skulle ta receptet för 28 bullar och göra en jättesemla av den degen. Kompletterat med tre liter grädde tror (och hoppas!) jag även du skulle få spykänslor en bra bit innan hela monstersemlan inmundigats.Tjena!
Alltså, riktigt så stor har jag inte provat, men jag har knäckt en åttabitars semletårta själv..
Då var det fortfarande en baggis att dra två semlor till eftermiddagsfikat dagen efter.
Ligger man på 3 semlor per dag behöver man nog antingen ha en hel del fysisk aktivitet eller äta tämligen måttligt i övrigt om man inte ska få plus på energikontot.Dagens första.
Läste någon artikel om att det finns ett troligt samband mellan högt kaloriintag och fetma. Nu ska man ju inte tro allt man läser på internet men ska försöka hålla det till max 3 semlor idag, just in case.
Visa bilaga 748294
Äta temlor istället för semlor...Ligger man på 3 semlor per dag behöver man nog antingen ha en hel del fysisk aktivitet eller äta tämligen måttligt i övrigt om man inte ska få plus på energikontot.
Två till tre timmars halvhård konditionsträning förbrukar tre semlor.Ligger man på 3 semlor per dag behöver man nog antingen ha en hel del fysisk aktivitet eller äta tämligen måttligt i övrigt om man inte ska få plus på energikontot.
Som sagt, en hel del fysisk aktivitet. Naturligtvis inte omöjligt, men jag skulle gissa att snittet per dag även bland happyiter ligger under två timmar/dag, d.v.s. under 700 timmar/år. Och 3 timmar per dag är ju nästan 1100 timmar/år och det är det garanterat rätt få happyiter som kommer upp i.Två till tre timmars halvhård konditionsträning förbrukar tre semlor.
Vi orkar inte det på grund av att vi de flesta dagar äter tre semlor för lite.Som sagt, en hel del fysisk aktivitet. Naturligtvis inte omöjligt, men jag skulle gissa att snittet per dag även bland happyiter ligger under två timmar/dag, d.v.s. under 700 timmar/år. Och 3 timmar per dag är ju nästan 1100 timmar/år och det är det garanterat rätt få happyiter som kommer upp i.
Ok, jag har inte ätit några semlor iår.Vilka missfoster! De där kan inte räknas!
Ngt säger mig att rätt få i världeliten äter >= 3 semlor per dag. Eller är det i semlorna Pogis hemlighet ligger?Vi orkar inte det på grund av att vi de flesta dagar äter tre semlor för lite.
Rätt inställning.Tjena!
Eftersom en del blir skitsura om man äter semlor annat än på Fettisdagen (@Dan C )
så äter jag inte semlor innan eller efter.
Men det är andra dagen på raken jag klämmer en sån här. Imorgon blir det med blåbär istället för hallon.
Visa bilaga 750053
Äh, bara clickbaitigt namn på en räkmacka ju.Känsliga läsare varnas!
![]()
Susanna ryter ifrån efter semmel-ilskan
Semmelwrap, semmelgröt, semmelmilkshake. Semlan har länge varit föremål för fria tolkningar. Men räksemla? Där går gränsen, enligt en del. – Vi gör som vi vill, säger Susanna Ivermo på Ljungskile havsdelikatesser.www.expressen.se
jösses....du hädar!4 i förrgår
1 igår
2 idag
Det här blev felstavat väl?För lite mandelmassa i Cum Panes semla. Den gick ner ändå.