DarkMatter
Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Visste inte att de läste på happy...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Att det är random skit. Är resten nafta så är det samma som bromsrengöring.
Det står att det är 99.5% Isopropanol men innehållsförteckningen säger att det är 60-100% i flaskan. Undrar hur man kan få 40% att vara nästan 0.5%?Plötsligt händer det
![]()
Isopropanol, 1 liter
Används för rengöring av elektronik och kontaktytor i elektroniska produkter, samt för rengöring av mekanik och fiberoptik. Kan även användas för rengöring a...www.biltema.se

Fast 99.5 är ju i intervallet.Det står att det är 99.5% Isopropanol men innehållsförteckningen säger att det är 60-100% i flaskan. Undrar hur man kan få 40% att vara nästan 0.5%?
Men om det är rätt innehåll och inte luktar konstigt av annat så är det ju fini-fint att det finns till rimligt pris igen.
/A
Så är det säkert.Intervallen är antagligen för säkerhetsdatabladen, det som står på flaskan bör rimligen gälla.
Säkerhetsdatabladet är inte en innehållsförteckning. Läs på valfri flaska av t ex diskmedel så står det också saker som 5-15 %, men de har garanterat mer koll på blandingen än så.Det står att det är 99.5% Isopropanol men innehållsförteckningen säger att det är 60-100% i flaskan. Undrar hur man kan få 40% att vara nästan 0.5%?
Men om det är rätt innehåll och inte luktar konstigt av annat så är det ju fini-fint att det finns till rimligt pris igen.
/A
Här kan du köpa 25liter https://kemexperten.se/produkter/isopropanol-ipa
Här kan du köpa 25liter https://kemexperten.se/produkter/isopropanol-ipa
Bromsrengöring ära Ipa o nafta men då står det också så i innehållsförteckning
Ja, när jag kollade stod det nafta i klartext. Googlar jag nu så orkar jag inte reda ut skillnaden på nafta, alkan, lättflyktig råolja och flygbränsle osv.
Ja, när jag kollade stod det nafta i klartext. Googlar jag nu så orkar jag inte reda ut skillnaden på nafta, alkan, lättflyktig råolja och flygbränsle osv.
Gissar vilt att det är alkan som tidigare förtydligades som nafta
Random lämpligt skit är min tolkning. Och det är väl därför man inte ska använda det på dämpare om man ska vara säker.
Ja, jag såg det men jag hittade inte vad det kemiskt är eller vad skillnaden mot alkan är.
Dämpare och bromsar. Det går säkert bra med vad som. Jag har haft bromsrengöring till dämpare och det brukar vara mest naftaVad är det ni gossar behöver just specifikt isopropanol till? För snäll fettlösning när man mekar går t-sprit exakt lika bra
och vad var nafta nu igen?Dämpare och bromsar. Det går säkert bra med vad som. Jag har haft bromsrengöring till dämpare och det brukar vara mest nafta
tips använd den inte i dåligt ventilerat utrymme för hel*ete vad den luktar.... aceton o t-röd e luktfria i jämförelse....
Ipa eller biltemas ipa? Jag har inte öppnat den än.tips använd den inte i dåligt ventilerat utrymme för hel*ete vad den luktar.... aceton o t-röd e luktfria i jämförelse....
Grufman bil, man ska inte stötta dom.
"Där publicerar Fredrik Grufman med jämna mellanrum inlägg om människor i Järfälla som dömts för brott – ibland med personernas riktiga namn."Grufman bil, man ska inte stötta dom.
Ägaren är riktigt oskön online. Och driver den svårt "svärjevän" gruppen varning i Järfälla och blev petad som nämndeman för detta. Han blev invald i kommunen för Medborgerlig Samling, ett sånt alternativ till SD högerparti.![]()
Grufman (MED) petas som nämndeman i tingsrätten
Medborgerlig Samlings Fredrik Grufman valdes in som nämndeman i Attunda tingsrätt – nu petas han då uppdraget var oförenligt med hans beteende i Facebook-gruppen "Varning i Järfälla".www.mitti.se
Eller så har man helt andra åsikter än mig och köper extra mycket![]()
Jag har svårt för sådana här privatsheriffer som ska leka domare i sociala medier.Grufman bil, man ska inte stötta dom.
Ägaren är riktigt oskön online. Och driver den svårt "svärjevän" gruppen varning i Järfälla och blev petad som nämndeman för detta. Han blev invald i kommunen för Medborgerlig Samling, ett sånt alternativ till SD högerparti.![]()
Grufman (MED) petas som nämndeman i tingsrätten
Medborgerlig Samlings Fredrik Grufman valdes in som nämndeman i Attunda tingsrätt – nu petas han då uppdraget var oförenligt med hans beteende i Facebook-gruppen "Varning i Järfälla".www.mitti.se
Eller så har man helt andra åsikter än mig och köper extra mycke
Nej, det är verkligen inte synd om kriminella. Men det ger inte heller Grufman rätten att hänga ut folk. Det är absolut offentliga uppgifter som alla får ta del av. Men när han fokuserar på dom med utländska namn blir det riktigt hätskt. Och att han inte får sitta kvar i domstol med sådana åsikter handlar om rättssäkerheten."Där publicerar Fredrik Grufman med jämna mellanrum inlägg om människor i Järfälla som dömts för brott – ibland med personernas riktiga namn."
Ja, stackars kriminella. Hur ska dom nu kunna fortsätta begå brott i lugn och ro?
Skarpt som fan, det sticker som fan jämfört med Kjelles men det är lite svårt att bedöma efter att ha tagit första smällen. Mer som aceton kanske.Vad luktar det då? Fotogen?
Oakat huruvida Gruffman är är klandervärd eller ej så blir det inte så lite ironi när du går ut och ”hänger ut honom” på grund av att han hänger ut folk…Nej, det är verkligen inte synd om kriminella. Men det ger inte heller Grufman rätten att hänga ut folk. Det är absolut offentliga uppgifter som alla får ta del av. Men när han fokuserar på dom med utländska namn blir det riktigt hätskt. Och att han inte får sitta kvar i domstol med sådana åsikter handlar om rättssäkerheten.
ja skulle nog säga en blandning av lacknafta träsprit epoxi o aceton typ.. elak stark stickade lukt som sätter sig i skallen direkt köpte biltemas för tänkte den skulle va lite snällare än bromsrengöringen men den e 100 resor värre i luktSkarpt som fan, det sticker som fan jämfört med Kjelles men det är lite svårt att bedöma efter att ha tagit första smällen. Mer som aceton kanske.
Nej. Isopropanol fungerar på ett helt annat sätt o e mycket effektivare.Vad är det ni gossar behöver just specifikt isopropanol till? För snäll fettlösning när man mekar går t-sprit exakt lika bra
Ok, har själv inga problem att få bort lätt oljesmuts med t-sprit och trasaNej. Isopropanol fungerar på ett helt annat sätt o e mycket effektivare.