Var köpa Isopropanol?

Var köpa Isopropanol?
Visste inte att de läste på happy...

1733659473289.png

Var köpa Isopropanol?
Plötsligt händer det

Det står att det är 99.5% Isopropanol men innehållsförteckningen säger att det är 60-100% i flaskan. Undrar hur man kan få 40% att vara nästan 0.5%?
Men om det är rätt innehåll och inte luktar konstigt av annat så är det ju fini-fint att det finns till rimligt pris igen.

/A

Var köpa Isopropanol?
Det står att det är 99.5% Isopropanol men innehållsförteckningen säger att det är 60-100% i flaskan. Undrar hur man kan få 40% att vara nästan 0.5%?
Men om det är rätt innehåll och inte luktar konstigt av annat så är det ju fini-fint att det finns till rimligt pris igen.

/A
Fast 99.5 är ju i intervallet.

Allt ska ändå fyllas från samma tunna

Var köpa Isopropanol?

/A
Säkerhetsdatabladet är inte en innehållsförteckning. Läs på valfri flaska av t ex diskmedel så står det också saker som 5-15 %, men de har garanterat mer koll på blandingen än så.

Dessutom är resten rimligtvis vatten, inte nafta eller nåt annat som inte alls har där att göra (då hade det också stått i säkerhetsdatabladet).

Var köpa Isopropanol?
Var köpa Isopropanol?
Är det här "Visa din IPA"-tråden? 🤔

Visa bilaga 763256
Grufman bil, man ska inte stötta dom.
Ägaren är riktigt oskön online. Och driver den svårt "svärjevän" gruppen varning i Järfälla och blev petad som nämndeman för detta. Han blev invald i kommunen för Medborgerlig Samling, ett sånt alternativ till SD högerparti.
Eller så har man helt andra åsikter än mig och köper extra mycket 😘

Var köpa Isopropanol?
Ägaren är riktigt oskön online. Och driver den svårt "svärjevän" gruppen varning i Järfälla och blev petad som nämndeman för detta. Han blev invald i kommunen för Medborgerlig Samling, ett sånt alternativ till SD högerparti.
Eller så har man helt andra åsikter än mig och köper extra mycket 😘
"Där publicerar Fredrik Grufman med jämna mellanrum inlägg om människor i Järfälla som dömts för brott – ibland med personernas riktiga namn."

Ja, stackars kriminella. Hur ska dom nu kunna fortsätta begå brott i lugn och ro?

Var köpa Isopropanol?
Eller så har man helt andra åsikter än mig och köper extra mycke
Jag har svårt för sådana här privatsheriffer som ska leka domare i sociala medier.

Var köpa Isopropanol?
"Där publicerar Fredrik Grufman med jämna mellanrum inlägg om människor i Järfälla som dömts för brott – ibland med personernas riktiga namn."

Ja, stackars kriminella. Hur ska dom nu kunna fortsätta begå brott i lugn och ro?
Nej, det är verkligen inte synd om kriminella. Men det ger inte heller Grufman rätten att hänga ut folk. Det är absolut offentliga uppgifter som alla får ta del av. Men när han fokuserar på dom med utländska namn blir det riktigt hätskt. Och att han inte får sitta kvar i domstol med sådana åsikter handlar om rättssäkerheten.

Var köpa Isopropanol?
Om vi skiter i det nu, så har jag nu provsmakat och det luktar nog lite värre än Kjelles IPAClean IPA-1000 kemisk ren. Båda är dock 99,5%.

Det är för tidigt att säga om lukten räcker för att jaq ska åka in till Kjelle och betala 80 spänn extra per liter. Kjelles flaska är bättre men det finns ju en lösning på det.

Vad värre är att man enligt instruktion måste dra ut nätsladden innan man häller på.

Var köpa Isopropanol?
8 minuter senare så överväger jag att köra till Kjell. Det känns fortfarande i näsan.
Nu brukar jag inte trycka upp det i näsan så vi får väl se men den får kanske först och främst nyttjas utomhus. Jag får redan skäll när jag spejar inomhus med brakeclean,

Var köpa Isopropanol?
och angående varför man ska använda IPA. Ja, det står så i tillverkarens anvisningar men är man 100% säker på att det inte påverkar gummipackningar eller skumringar så kan man ta vad man vill.

Eftersom happy till 99% består av folk som inte läst anvisningarna och som inte kan få ett par shimano bromsar att funka så är kanske val av lösningsmedel överkurs.
Jag använder IPA för rengöring men hydralolja i hydraliskabromsar och det funkar bra för mig

Var köpa Isopropanol?
Nej, det är verkligen inte synd om kriminella. Men det ger inte heller Grufman rätten att hänga ut folk. Det är absolut offentliga uppgifter som alla får ta del av. Men när han fokuserar på dom med utländska namn blir det riktigt hätskt. Och att han inte får sitta kvar i domstol med sådana åsikter handlar om rättssäkerheten.
Oakat huruvida Gruffman är är klandervärd eller ej så blir det inte så lite ironi när du går ut och ”hänger ut honom” på grund av att han hänger ut folk…

Var köpa Isopropanol?
Skarpt som fan, det sticker som fan jämfört med Kjelles men det är lite svårt att bedöma efter att ha tagit första smällen. Mer som aceton kanske.
ja skulle nog säga en blandning av lacknafta träsprit epoxi o aceton typ.. elak stark stickade lukt som sätter sig i skallen direkt köpte biltemas för tänkte den skulle va lite snällare än bromsrengöringen men den e 100 resor värre i lukt

Tillbaka
Topp