[OT] Stora SHL&SDHL-Tråden(2026/27), Färjestads marsch mot SM-Guld

Om man ponerar att BIF inte vinner SHL eller HA fram till 2030, kommer BIF då under säsongen 2030/31 att benämnas 2024 års HA-mästare?
Hur menar du nu, att man skulle skriva om historien? Fakta är ju fakta. Fakta är också att Brynäs är det SHL-lag som har flest SM-guld. Helt överlägset flest. Dvs mesta mästarna som spelar i SHL. Vi kan använda den beteckningen om du föredrar den?

Hur menar du nu, att man skulle skriva om historien? Fakta är ju fakta. Fakta är också att Brynäs är det SHL-lag som har flest SM-guld. Helt överlägset flest. Dvs mesta mästarna som spelar i SHL. Vi kan använda den beteckningen om du föredrar den?
Jag ifrågasatte relevansen i det eviga tjatandet om en seger i någon gärdsgårdsserie.

Vidare, att inte nämna fakta är knappast att skriva om historien. Blir väldigt jobbigt att yttra sig om ett lag utan historieomskrivning i så fall. Det skulle t.ex. innebära att nämnande av BIF utan att nämna att det faktum att de föll ur SHL 2023 skulle vara historieomskrivning.

Lätt AIK slår Brunäs, återstår "bara" att vinna över Frölunda🤔
Ja, just Frölunda är ju lite spöket laban varning för FBK men blir spännande, brukar vara väldigt tighta matcher... oftast...Får också hoppas att inte FBK är lite slitna, de har ju även dominerat i CHL nyligen.

Senast ändrad:
Jag ifrågasatte relevansen i det eviga tjatandet om en seger i någon gärdsgårdsserie.

Vidare, att inte nämna fakta är knappast att skriva om historien. Blir väldigt jobbigt att yttra sig om ett lag utan historieomskrivning i så fall. Det skulle t.ex. innebära att nämnande av BIF utan att nämna att det faktum att de föll ur SHL 2023 skulle vara historieomskrivning.
Jag tolkar ditt svar som att du föredrar beteckningen ”mesta mästarna i SHL”. Det är noterat.

Så, i eftermiddag har vi match mellan regerande mästarna i SHL och mesta mästarna i SHL tillika suveräna serieledarna. TV4 har äntligen förstått och visar denna mästarmatch i fria kanalen 👍

6p på denna Norrlandsturné, 5p på förra. Och detta i matcher som på pappret ska vara svåra. Härligt att höra hur kommentatorer och experter är lyriska och öser lovord över Sveriges i särklass bästa hockeylag 👍

Ser ut som SHL:s egen sida valt att pausa tabellen efter omgång 33. Eller har @Manurhin2 hackat sidan?
1737219198917.webp

Det är inte bra för min hälsa att följa Leksands ras ner till allsvenskan.
Kan de inte bara få ett ”gå till allsvenskan” kort utan att passera kval så slipper man våndas 🤷‍♂️

Om vi ska vara noga med terminologin så har Brynäs aldrig varit mästare i SHL då det namnet infördes 13/14.
”i SHL” syftar på lag som spelar i SHL (dvs högsta serien) idag. ”Mästare” syftar naturligtvis på SM-guld, inte vad högsta serien råkat heta genom åren.

Med tanke på hur pedantiskt det är kring vissa andra saker i tråden tycker jag nog ändå att @AlbertH har en poäng. Hade varit mer precist att säga "laget med flest SM-guld av de som nu spelar i SHL".

Med tanke på hur pedantiskt det är kring vissa andra saker i tråden tycker jag nog ändå att @AlbertH har en poäng. Hade varit mer precist att säga "laget med flest SM-guld av de som nu spelar i SHL".
Varför svarade du inte det när jag frågade om det var ok att använda beteckningen ”mesta mästarna i SHL” då? Jag förklarade ju precis det i den konversationen.

Varför svarade du inte det när jag frågade om det var ok att använda beteckningen ”mesta mästarna i SHL” då? Jag förklarade ju precis det i den konversationen.
Att föredra A framför B innebär inte att man tycker A är bra.

Dessutom, skulle jag ifrågasätta alla tveksamheter och överdrifter i tråden skulle jag dessutom ha ett digert jobb,

På lördag har vi en ny kaffematch, blir spännande. 🙂

Kanske borde spela en dubbel på HV71 vinst (torsdagsmatchen) och för Färjestad (lördagsmatchen). :unsure:

@Manurhin2 Vad säger du, forumets stora betting expert?

Otrevlig bortamatch för FBK på torsdag dock mot ett sannolikt helt desperat Linköping. Ryktet gör gällande att Linköping får 100 kr / spelare i extra bonus av Joakim Lundell om de vinner.

Vem sjutton har skrivit denna artikel, sannolikt AI. 😅

Senast ändrad:
På lördag har vi en ny kaffematch, blir spännande. 🙂

Kanske borde spela en dubbel på HV71 vinst (torsdagsmatchen) och för Färjestad (lördagsmatchen). :unsure:

@Manurhin2 Vad säger du, forumets stora betting expert?

Otrevlig bortamatch för FBK på torsdag dock mot ett sannolikt helt desperat Linköping. Ryktet gör gällande att Linköping får 100 kr / spelare i extra bonus av Joakim Lundell om de vinner.

Vem sjutton har skrivit denna artikel, sannolikt AI. 😅
Betting expert?
Hade jag varit expert på något skulle jag göra det på heltid☹️
HV ska nog ha en riktig turdag om dom ska slå Brunäs så mkt tur som dom har🤷

Lördagsmatchen är säkra pengar sålänge man inte spelar🫣

Tillbaka
Topp