Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Håller med. Min styrlagerpress är trasig så jag fick knacka dem på plats. Ny är beställd. Hinns med!Sober elegans. Det enda som stör mitt öga är styrlagerkopparnas inbördes position. Det hinns nog med före vårens ankomst. Eller låt det vara.
Sober elegans. Det enda som stör mitt öga är styrlagerkopparnas inbördes position. Det hinns nog med före vårens ankomst. Eller låt det vara.
Rynkorna? Går i s f inte att göra något åt - återanvänd linda..Jag kräver att styrlindans avslut snyggas till :)
I övrigt - gut gemacht!
glitch får svara för sig om det är detta han menar, men en så supersnygg cykel förtjänar i mina ögon mer stiligt här.Rynkorna? Går i s f inte att göra något åt - återanvänd linda..
Aha! Förstår precis! Dessvärre var jag tvungen - ett bekymmer med läderlindor är att topplädret tenderar att släppa och rivas bort vid omlindning. Extra tråkigt blir det när lindan är färgad. Jag var tvungen att täcka det fula med tejpen. (Textiltejpen, I might add!)glitch får svara för sig om det är detta han menar, men en så supersnygg cykel förtjänar i mina ögon mer stiligt här. Visa bilaga 749945
I övrigt så fin en landsvägscykel blir.![]()
@glitch @nisseson Helt rätt av er båda. Har snyggat upp och snyggat till. Tack för välförtjänt smisk på fingrarna.glitch får svara för sig om det är detta han menar, men en så supersnygg cykel förtjänar i mina ögon mer stiligt här. Visa bilaga 749945
I övrigt så fin en landsvägscykel blir.![]()
Le Woody Guthrie?Och med detta önskar jag Happykollektivet en god natt.
Visa bilaga 750003
Oui, c’est ça.Le Woody Guthrie?
Men fortfarande lindad åt fel håll.@glitch @nisseson Helt rätt av er båda. Har snyggat upp och snyggat till. Tack för välförtjänt smisk på fingrarna.
Visa bilaga 750002
@glitch @nisseson Helt rätt av er båda. Har snyggat upp och snyggat till. Tack för välförtjänt smisk på fingrarna.
Visa bilaga 750002
Det där har jag aldrig riktigt förstått. Man sitter ju inte och drar och skruvar lindan mot sig, liksom. När jag någon gång håller uppe på styret kommer jag att luta mig fram och rotationen på händerna blir möjligen i cykelns riktning, alltså framåt.Men fortfarande lindad åt fel håll.![]()
Min erfarenhet är att det framförallt är nere i bocken jag har en tendens att vrida utåt då jag lägger mer vikt än jag borde på händerna. Uppe på styret ligger mer vikt på sadeln så där vrider jag inte lika mycket i lindan.Det där har jag aldrig riktigt förstått. Man sitter ju inte och drar och skruvar lindan mot sig, liksom. När jag någon gång håller uppe på styret kommer jag att luta mig fram och rotationen på händerna blir möjligen i cykelns riktning, alltså framåt.
Med det sagt har jag lindat åt olika håll på olika cyklar och aldrig märkt någon skillnad. Viktigast är
1. Att inte linda uppifrån och ned, för då fransar sig kanterna, och
2. att inte behöva sätta de där fåniga, lösa bitarna på baksidan hoodsen. Gör man en snygg ”wrap around” behövs inte de (förutom med bomullslinda, nästan omöjligt att undvika glapp på grund av för liten bredd).
Jodå, om man behöver flera fästen till samma datamaskin. Otrohet är en dygd.Man kan ju inte ha ett Garmin-brandat fäste till en Wahoo![]()
Jävla fint bygge och inspirerande byggtråd (som vanligt). Tycker också att det är kul att se utvecklingen i material och teknik som du helt oblygt omfamnar!
@HåkanC är grym.Förövrigt måste din och Håkanc:s bromance den mest oväntade i happyhistorien!
Teorin är att man vrider greppet utåt i bocken och bakåt på toppen, men det gäller säkert inte alla. Ffa så är greppet inte så starkt på toppen, så där spelar det nog ingen större roll. Men rätt skall vara rätt.Det där har jag aldrig riktigt förstått. Man sitter ju inte och drar och skruvar lindan mot sig, liksom. När jag någon gång håller uppe på styret kommer jag att luta mig fram och rotationen på händerna blir möjligen i cykelns riktning, alltså framåt.
Jag kan (som jag tidigare nämnt) uppskatta ambitionen, men kommer aldrig gilla en svart cykel.Seså, kom nu inte in och klaga utan att gilla bygget eller att lyfta något som du tycker blev bra. Det är oartigt och tyder på dålig uppfostran. Gäller även @Stumpy (och talande att hans klagomål är det enda du har gillamarkerat i tråden).
Om jag känner att någon fiskar efter komplimanger blir jag avigt inställd direkt, så det var inte anledningen! Handlar mer om att dela ut beröm till de som faktiskt förtjänar det!Tack! Men observera: Jag fiskade inte efter komplimanger, är bara trött på dem som kritiserar utan att ens uppskatta ambitionen.
@HåkanC är grym.![]()
Klaga inte då. Låt ohälsan tiga still.Jag kan (som jag tidigare nämnt) uppskatta ambitionen, men kommer aldrig gilla en svart cykel.
svart, vitt och silver ger dock förutsättningar jobba med accenter. kan bli kul ibland, lite low key sådär.Jag kan (som jag tidigare nämnt) uppskatta ambitionen, men kommer aldrig gilla en svart cykel.
C'est lui, oui!Le carbon fibre Guthrie.
Förlåt om fel (i kursiv) kändes kränkande för ditt bygge. Min egen hälsa känns helt OK. Hur mår du själv?Klaga inte då. Låt ohälsan tiga still.![]()
Är det verkligen en ärlig ursäkt?Förlåt om fel (i kursiv) kändes kränkande för ditt bygge. Min egen hälsa känns helt OK. Hur mår du själv?
Har jag verkligen skrivit det?Jag antar att du förstår att det kan uppfattas som rätt oartigt att först skriva att man inte uppskattar någonting
Har jag verkligen skrivit det?
Föreslår namnbyte till krigsmaskinenOch med detta önskar jag Happykollektivet en god natt.
Visa bilaga 750003
Die Wehrmacht?Föreslår namnbyte till krigsmaskinen
DER Wehrmacht.Die Wehrmacht?
Nä nä, nu snurrar du till det med kasusartiklarna. Det blir ”die Wehrmacht” i nominativ.DER Wehrmacht.
Extra svårt blir det när några inte fattar hur man ska använda skratt-emojin.Skämt är svårt i skrift, även med emojis kan de missförstås. Men det här tog nog nästan priset. Med hopp om att resten av dagen blir bättre!
Haha, också @slice me nice tyckte att det kändes konstigt!Mycket snyggt bygge tycker jag!
Men ändå, Cannondale-styre på en Principia-cykel?
Är det inte lite som olja och vatten?
Mycket snyggt med trad-bruna lindor, jag gillade trad-bocken bättre, du också ju, kunde du inte bara behållit cannondale-styret?Något uppdaterad. Dekalerna borta (jag tyckte att de tog för mycket fokus), nytt styre, nya hoods på D-A 9000-reglagen och annan linda.
Peak bike för mig än så länge.![]()
Visa bilaga 807184
Nej, det blev inte bra med Cannondalestyret. Var något med det som inte kändes bra rent komfortmässigt. Sadeln är faktiskt bytt till en helsvart nu, så man slipper den vita accenten. Älskar det cognacsfärgade lädret som bryter av mot allt det svarta.Mycket snyggt med trad-bruna lindor, jag gillade trad-bocken bättre, du också ju, kunde du inte bara behållit cannondale-styret?
Synd att det inte längre accent-matchar sadeln.
Också mycket snyggt med smalare/ståltråd sliknande flaskställ![]()
Då så, alles ist gut!Nej, det blev inte bra med Cannondalestyret. Var något med det som inte kändes bra rent komfortmässigt. Sadeln är faktiskt bytt till en helsvart nu, så man slipper den vita accenten. Älskar det cognacsfärgade lädret som bryter av mot allt det svarta.
Jag har börjat tycka att ha lindor och sadlar som matchar är som att ha samma tyg i bröstnäsduk och slips: it’s just not on.
Men jag kommer att ändra mig. Var sak har sin plats.
Flaskställen är någon kolfiberhistoria från Elite som väger skit och inget. Gillar dem också jättemycket!
Detta. Paketerbjudande från Dressman.Jag har börjat tycka att ha lindor och sadlar som matchar är som att ha samma tyg i bröstnäsduk och slips: it’s just not on.