[OT] Lego?

[OT] Lego?
En ganska tålamodsprövande MOC.. men vad är väl en bal på slottet? :)

IMG_1336.jpeg

[OT] Lego?
Nu har jag slösat flera minuter på google, frågar expertisen här istället:
Finns det ingen stor låda med bara "vanliga" bitar, ni vet, fyror, åttor, långtolvor etc, och plattor?
De lådor jag hittar har ju också nått jävla tema med specialare i...

[OT] Lego?
Nu har jag slösat flera minuter på google, frågar expertisen här istället:
Finns det ingen stor låda med bara "vanliga" bitar, ni vet, fyror, åttor, långtolvor etc, och plattor?
De lådor jag hittar har ju också nått jävla tema med specialare i...
Lego classic finns ju i några varianter. Köpte sån i julklapp till brorsonen

Sen hade ju Ikea sin grej men vet inte om den säljs fortfarande. Inte i mitt närmsta varuhus i alla fall

Orkar man scrolla genom tradera finns det mycket "blandade påsar" där

Senast ändrad:
[OT] Lego?
Min LEGObana såg inte ut sådär kom jag på nu.
Rälsen var iaf blå, men jag hade ingen trafo till rälsen, loket körde på banan enbart med batterier i sig vill jag minnas?

Senast ändrad:
[OT] Lego?
Det är en helvetes massa bitar. Terräng-kranen snart i itu. 3h än så länge.
Visa bilaga 750584
Hua! Detta väcker minnen från förr. Jag köpte ca 20 större technic set för länge sedan. Allt var blandat och låg i flera större lådor. Jag gjorde ett försök att sortera bitarna efter respektive set men gav upp efter några dagar. Så nu ligger de kvar på vinden i alla lådor. Hoppas du har tålamodet!

[OT] Lego?
Hua! Detta väcker minnen från förr. Jag köpte ca 20 större technic set för länge sedan. Allt var blandat och låg i flera större lådor. Jag gjorde ett försök att sortera bitarna efter respektive set men gav upp efter några dagar. Så nu ligger de kvar på vinden i alla lådor. Hoppas du har tålamodet!
Jag tipsar om IKEAs kökslåde-insatser. Billiga och bra för ändamålet. Om man vill kan man ju i princip skaffa ett skåp och ha dem i sedan utan att det blir krångligt. 20 stora satser är mycket... jag fattar att du fick nog! Bara plockandet igår gjorde fingrarna ömma :) Och då är det ändå bara 25% gjort än så länge.

Uppskjutningsrampen är på 8000 bitar sedan, det är ett styvt jobb det med...

[OT] Lego?
Hoppas verkligen att det är en SpäjsX-modell annars lär Elak Must bli sur!
Elon Musk...en sån bedrövlig människa...hade jag haft en Tesla så hade jag f-n i mig sålt den.
Ja, vilket prakt-arsle den mannen verkar vara. Skall bli spännande att se hur hans DT-relation utvecklar sig. Personligen tror jag att DT relativt snart kommer konfiskera hans förmögenhet och sätta Elon i en mörk liten håla. Jag tror nämligen inte att varesig Elon eller Trump är så bra på att vara tvåa... och det är bara en av dem som är president...

Med det sagt är det verkligen inte ett ämne för tråden :)

[OT] Lego?
Hemma hos föräldrarna och inventerar Lego som sonen kan ta över.. Finns uppenbarligen några mer eller mindre färdigbyggda Technic från min barndom, nån med koll (länk till modell/ritning eller tips om hur man enklast söker)? Stor bil och helikopter, troligtvis från senare delen av sjuttiotalet..

Ffa stora bilen vore ju kul att få ihop.

PXL_20250215_113442226.webp

[OT] Lego?
Perfekt, tackar. Blir att plocka isär det som är ihopbyggt och kontrollräkna delar (och ev komplettera om det behövs), så har (jag och) sonen ett kul bygge när han blir lite äldre.

[OT] Lego?
Nu gillar jag att fribygga utan handhållning. Men när ska vi få en AI designer app för byggen? Tänker att det vore enkelt.

1. Sprid 100-200 random bitar från lådan över golvet.

2. Ta ett foto och ladda upp till appen.

3. Datorhjärnan utformar 10 st alternativa byggen som använder majoriteten av bitarna.

4. Välj ett och få tillgång till steg för steg instruktioner á la Lego.

5. Bygg

Tillbaka
Topp