Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lego classic finns ju i några varianter. Köpte sån i julklapp till brorsonenNu har jag slösat flera minuter på google, frågar expertisen här istället:
Finns det ingen stor låda med bara "vanliga" bitar, ni vet, fyror, åttor, långtolvor etc, och plattor?
De lådor jag hittar har ju också nått jävla tema med specialare i...
Är det bättre än legos egna?Bricklink är väl fortfarande rätt svårslaget för att köpa på sig bitar? Bara att plocka ihop en godispåse med blandat, t ex:
https://www.bricklink.com/v2/catalo...ss":"SE","minqty":"20","loc":"SE","iconly":0}
Visa bilaga 747619
Här köper man direkt av andra samlare till en bråkdel av priset. Mina erfarenheter är 100% positiva, men man får ha lite koll precis som här på happy.Är det bättre än legos egna?
www.lego.com
Tur att man inte är en 80-talist! ;)
Visa bilaga 747632
![]()
Blacktron Renegade 10355 | LEGO® Icons | Official LEGO® Shop SE
LEGO® Icons Blacktron Renegade byggset för vuxnawww.lego.com
Tjena!
FAN, ska ju inte köpa mer!
Tydligt Märklin-inspirerad kontrolbox där!
Nu förstår jag inte vad du menar.. (sonens rum, jag har inget med detta att göra)Tur att man inte är en 80-talist! ;)
Visa bilaga 747632
![]()
Blacktron Renegade 10355 | LEGO® Icons | Official LEGO® Shop SE
LEGO® Icons Blacktron Renegade byggset för vuxnawww.lego.com
PRECIS så såg min batteribox ut! Hur funkade det, har glömt bort, åkte boxen som en tender bakom loket?Jajjemen. Hade 127 eller något liknande. Påminner mig om att det är dags att kolla batterierna, men de såg ju fräscha ut.
Visa bilaga 747686
Yes:PRECIS så såg min batteribox ut! Hur funkade det, har glömt bort, åkte boxen som en tender bakom loket?
Ahhhh, vilka minnen!
Nu snackar vi! Har nog hälften av de där modellerna (blandade med allt annat lego från barndomen i en 100-litersbox).Nu förstår jag inte vad du menar.. (sonens rum, jag har inget med detta att göra)
Nu snackar vi! Har nog hälften av de där modellerna (blandade med allt annat lego från barndomen i en 100-litersbox).
Samtliga dessa kom nog ut under min "mörka" period. ;)Samma. Inklusive robotarna. Dom är ju helt underbara.
Posta mycket bilder!
Finns det kvar "vanliga" legobitar att köpa?
Alltså inte nån sån här fancy modellbyggsats?
www.lego.com
Ahhh, de finns kvar alltså!Det finns Classic, som den här:
![]()
Creative Suitcase 10713 | Classic | Buy online at the Official LEGO® Shop SE
Bring along a world of creativity in your own LEGO® Creative Suitcase!www.lego.com
Är det där en MOC eller något officiellt?
Hoppas verkligen att det är en SpäjsX-modell annars lär Elak Must bli sur!
Hua! Detta väcker minnen från förr. Jag köpte ca 20 större technic set för länge sedan. Allt var blandat och låg i flera större lådor. Jag gjorde ett försök att sortera bitarna efter respektive set men gav upp efter några dagar. Så nu ligger de kvar på vinden i alla lådor. Hoppas du har tålamodet!Det är en helvetes massa bitar. Terräng-kranen snart i itu. 3h än så länge.
Visa bilaga 750584
Jag tipsar om IKEAs kökslåde-insatser. Billiga och bra för ändamålet. Om man vill kan man ju i princip skaffa ett skåp och ha dem i sedan utan att det blir krångligt. 20 stora satser är mycket... jag fattar att du fick nog! Bara plockandet igår gjorde fingrarna ömma :) Och då är det ändå bara 25% gjort än så länge.Hua! Detta väcker minnen från förr. Jag köpte ca 20 större technic set för länge sedan. Allt var blandat och låg i flera större lådor. Jag gjorde ett försök att sortera bitarna efter respektive set men gav upp efter några dagar. Så nu ligger de kvar på vinden i alla lådor. Hoppas du har tålamodet!
Hoppas verkligen att det är en SpäjsX-modell annars lär Elak Must bli sur!
![]()
Ja, vilket prakt-arsle den mannen verkar vara. Skall bli spännande att se hur hans DT-relation utvecklar sig. Personligen tror jag att DT relativt snart kommer konfiskera hans förmögenhet och sätta Elon i en mörk liten håla. Jag tror nämligen inte att varesig Elon eller Trump är så bra på att vara tvåa... och det är bara en av dem som är president...Elon Musk...en sån bedrövlig människa...hade jag haft en Tesla så hade jag f-n i mig sålt den.
www.lego.com