Garmin connect imponerar inte

Om ni synkat era Garmin-klockor under dagen så kan det vara en god idé att INTE starta någon aktivitet som använder GPS, tills Garmin får rätsida på en korrupt fil som tycks skickas ut...

1738078968270.webp

Inte tränat sen i måndags, gått och lagt mig tidigt hela veckan, och Training Readiness har sjunkit från 98 till detta.

Uppskattar ändå att Garmin ser skillnad på dödsförkyldning och lathet
1000035067.webp

Det som stör mig absolut mest är det där som avslutar morgonrapporten, "upp och hoppa". Det ska väl klockan ta och sk*ta i, vad har Garmin med det att göra, jag kanske hellre hade legat kvar o softat ett tag?

Nej, nästa klocka blir inte Garmin.

Det som stör mig absolut mest är det där som avslutar morgonrapporten, "upp och hoppa". Det ska väl klockan ta och sk*ta i, vad har Garmin med det att göra, jag kanske hellre hade legat kvar o softat ett tag?

Jag vägrar envist läsa morgonrapporten fören jag sitter på pendeln, eller i soffan med en kopp kaffe.

Jag har en fenix 6 men den generar inga rapporter annat än efter utförda träningspass, är det ngn speciell funktion?

Jag har en fenix 6 men den generar inga rapporter annat än efter utförda träningspass, är det ngn speciell funktion?

Du menar "upp och hoppa"? är väl bara en inställning :)
Nej men "Morgonrapport" är en funktion, den kom automatiskt vid någon uppdatering. Verkar inte finnas för Fenix 6

Men den sidan verkar vara lite gammal, Fenix 8 är inte med. Ibland kommer ju nya funktioner även till gamla enheter, så du kanske har den ändå.
Här är för Fenix 7

På tal om alternativ.
Om "det stora handelskriget" nu drar igång på allvar, vad finns det för alternativ som inte är från Usa?

Asiatisk smartwatch med fristående fitnessplattform?

På tal om alternativ.
Om "det stora handelskriget" nu drar igång på allvar, vad finns det för alternativ som inte är från Usa?

Asiatisk smartwatch med fristående fitnessplattform?
Vad är det för fel på Polar och Suntoo? Finnarna kommer vi väl alltid gilla. Coros är väl annars kineser om just den biten är viktigt

Att alla de prylarna sen tillverkas i asien gör väl ändå att vi inte påverkas av det?

Vad är det för fel på Polar och Suntoo? Finnarna kommer vi väl alltid gilla. Coros är väl annars kineser om just den biten är viktigt

Att alla de prylarna sen tillverkas i asien gör väl ändå att vi inte påverkas av det?
Nej, det var mest en undran.
Suntoo hade jag glömt bort, eller har nog inte ens tänkt på, hörde mest talas om dom i hemvärnskretsar, innan jag började cykla.

Tänkte först mest på Wahoo som också är stateside, pga att dom har alternativ till Edge, som jag mest använder

Personligen skulle jag inte lita på att någon annan än Apple inte säljer vidare din betalningshistorik så den går bort för mig
Vad Snowden-skandalen, liksom Merkels avlyssnade telefonsamtal, har lärt oss är väl att NSA, CIA + FLER lyssnar, lagrar och har koll på allt typ av datatrafik de vill ha koll på.

Vafan visar den inte någon karta för? Banorna läses in men kartan är borta.
Dessa kartor skall väl räcka för landsvägen, de funkade för ett par veckor sedan.
IMG_3429.webp
IMG_3429.webp

Jag hade samma problem. Efter en kartuppdatering för några veckor sedan hade kartan automatiskt bytts ut mot "west europe" (tror jag det vara). Men för oss skall det vara "east". Tog en stund innan jag hittade problemet. Tur att den dagens runda mest gick på kända vägar.

Vafan visar den inte någon karta för? Banorna läses in men kartan är borta.
Bilden är väl på displayen i din Edge?
Vad har det med Garmin Connect att göra?
Ingen av de där tre är "kartan", vad har du under?
+1
Vilka kartor ser du om du trycker på pil ner?
Edge_kartdisplay_pil_ner.webp

Jag hade samma problem. Efter en kartuppdatering för några veckor sedan hade kartan automatiskt bytts ut mot "west europe" (tror jag det vara). Men för oss skall det vara "east". Tog en stund innan jag hittade problemet. Tur att den dagens runda mest gick på kända vägar.
+1

Tack, för koppla upp mot Garmin express o kollla. Tur laptopen är med.

Tillbaka
Topp