Reservdelar Sram AXS

Sudden19

Aktiv medlem
Reservdelar Sram AXS
Hej!

Har ett Sram Rival AXS handtag där en packning börjat läcka, det är packningen och locket till reservoaren.. Ser att det går att köpa nya packningar till gamla handtagen, men hittar inte till dem nya?

Det är alltså nr 2 på bilden fast till ett nyare handtag, ED-RIV-D1.

Har hittat den här: https://www.bike24.com/p2756891.html , men där är den inte i lager, och hittar ingen annanstans.
Någon SRAM expert här inne som vet vart man kan köpa den?
1739862881539.webp

Reservdelar Sram AXS
Hehe, den du länkar till är den gamla handtagen, jag söker till nyare Sram Rival AXS (Är samma som Apex i länken)
Ah, du har rätt, jag läste fel.

Det du söker verkar inte finnas som reservdel tyvärr.

Men fråga din lokala cykelbutik och kolla om dom kan hjälpa dig.

Reservdelar Sram AXS
Ah, du har rätt, jag läste fel.

Det du söker verkar inte finnas som reservdel tyvärr.

Men fråga din lokala cykelbutik och kolla om dom kan hjälpa dig.
Ah, du var bättre på mig att googla.. förbannat så dumt, helst när de finns till alla andra handtag. Gummibälgen är inte hål på, men den har blivit större konstigt nog?

Reservdelar Sram AXS
Det låter konstigt, du har inte råkat ha i olja istället för DOT?
Jag köpte det begagnat för 99kr.. så det var väl på vinst och förlust.. Men nu när jag skulle montera det så var det detta felet.. irriterande..

Jag har också läst att mineralolja kan göra att dem här packningarna sväller, men jag tror inte det iallafall, men ytterst oklart..

Reservdelar Sram AXS
Går fasen bet nu…. Kokade ”bladdern” så den krympte och passade, fick dit den och inget läckage. Dock kunde jag inte trycka olja vidare från shifter-delen? Tryckte jag hårt med luftningssprutan så åkte handtaget in?

Skruvade loss oliven och prövade, men kommej någon olja ur handtaget i fästet mot slangen heller, och sprutan var stum. Vad fasen kan ha blivit fel?

Tillbaka
Topp