Vad är Cykeln värd??
Jeg kjøpte en sykkel i går. En Crawford från 1896. The stoke is real.
Jeg kjøpte den av sønnen til Stig Lundsør. Han gikk bort tidligere i år og hadde en giganstisk sykkel og stasjsamling. Vi snakker hundrevis av tonn med deler. 15 full containere, et digert lager med deler, og masse annet. Det var førøvrig Stig som begynte med import av Giant til Norge.

Visa bilaga 735690

Visa bilaga 735691

Visa bilaga 735692
Cykeln är ovärderlig! Förresten är det knappast en cykel, utan ett musealt föremål. Ingen lär kunna sätta ett pris på denna "Hojen". Än mindre grensla den för dagligt bruk. Iaf inte utan att stå med skägget i brevlådan!
Nåja! Säljs "Cykeln", lär det ske på auktion. Där inropen lär bli flera. Ifrån mig nu 1 vild gissning. Sätter då också priset med tanken på renoveringen, samt så tydlig historik. Detta med andan i halsgropen!
På Auktion: 30.000SEK/NKR+. Kan bli mer. Hsh lär "Hojen stanna i Norge.
Fråga vad gav du för hojen? Ge gärna ett ärligt svar...

Vad är Cykeln värd??
Vad är Cykeln värd??
Visa bilaga 734999Hej alla cykelentusiaster!

Efter att ha lämnat in min röda Tsunoda Grand Prix (tävlingscykel) till polisen fick jag den tillbaka efter tre månader. Jag skulle nu behöva er hjälp här på forumet att uppskatta dess värde. Cykeln verkar vara från cirka 1979-1981, enligt bilder jag sett på nätet, men jag har svårt att hitta bra referenser för att avgöra prisbilden.

Detaljer om cykeln:
• Ramstorlek: Uppskattningsvis 54-56 cm
• Märkningar: Sakae Custom - Japan och “SR Road Champion”
• Komponenter: Positron Shimano växlar och Shimano bromsar
• Ålder: Bedöms till cirka 1979-1981
• Skick: Ser ut att vara i gott skick, och jag finner inga större defekter

Eftersom cykeln verkar ha en hel del originalkomponenter med undantag att växeln verkar ha flyttats från ramen till styret, undrar jag om ni ser något samlarvärde i denna? Liknande modeller har sålts för mellan 700 och 1 000 euro beroende på skick och efterfrågan, och i en tråd på Retrobike diskuteras Tsunoda Grand Prix som ett potentiellt samlarobjekt, vilket gör mig nyfiken.

Om cykeln var i ditt ägo – hur mycket hade du värderat den? Ser ni något samlarvärde i den? Alla tips och tankar uppskattas!

Tack för hjälpen!
Hojen är vacker och tycks välbevarad. Men i grunder är detta en brukscykel. Mao gjord för att rulla. Skulle själv kunna betala ca 2000SEK. Dvs om jag behövde hojen. Tycker dock, (med tanke på skicket) att hojen är mer än väl värd att bevara!

Vad är Cykeln värd??
Jeg tok noen flere bilder i dag. Disse er inte mine.

IMG_1873.jpeg

IMG_1874.jpeg
IMG_1870.jpeg
IMG_1871.jpeg
IMG_1869.jpeg

Vad är Cykeln värd??
Humor är alltid berikande i rätt anda. Vad ang Iteras hojar, är analysen helt korrekt. Projektet var ifrån början dömt att misslyckas. En ram, som inte kan förmedla kraft, utan i stället absorbera den, var i grunden 1 jätteflop! Fö fantastiska bilder, Man blir ju så bara så nostalgisk! Uppenbarligen är du som jag en "halvgalen" entusiast.
Där all skönhet ligger i betraktarens ögon. Posta gärna fler bilder. Vi är många som vill se mer...

Vad är Cykeln värd??
Grandiosi, Viva Presto, fantastico, Explendidor! (citat ur tjuren Ferdinand, som går på Jularna i Sverige).
Stort tack för dessa bilder. >Man kan bara njuta ock må. Även om jag blir avundsjuk!
I sanning en mans livsverk och lite till! Har själv en massa prylar. Men i det här fallet måste man använda prefixen: Mikro alt Nano.
Hoppas att allt förvaltas väl!

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Det meste blev resirkulert. 😕
Hun som kjøpte resten for å selge, hun er ikke helt i vater… Så hun har tatt med seg hundre paller til et nytt lager og resten er kastet. Nå er alt borte.
De eldste syklene er overtatt av et museum.
Vi i Bikeshop tar over bygget 1.1.25.

Vad är Cykeln värd??
Hej

En situation har uppstått med mitt husdjur och behöver försöka få loss pengar för att rädda henne.

Har ett custom bygge av äldre variant som jag inte har den blekaste aning om vad den är värd.
Tiden är dessvärre en bristvara så hinner inte pröva mig fram utan söker en så pricksäker prisindikation som möjligt.
Hoppas ni kan hjälpa mig med detta.

Att notera:
Bas service är gjord
Dämpare är i bra skick men behöver en översyn(service, enligt förre mekanikern)
Har varit i min ägo i 8 år och har bara blivit lättkörd i stan.

Vad kan det va värt?

Mvh Casper

Bilagor

• Screenshot 2024-11-12 161409.png
    Screenshot 2024-11-12 161409.png
    244.3 KB · Besök: 142
  • Screenshot 2024-11-12 161359.png
    Screenshot 2024-11-12 161359.png
    304.7 KB · Besök: 114
  • Screenshot 2024-11-12 161347.png
    Screenshot 2024-11-12 161347.png
    445.4 KB · Besök: 116
  • Screenshot 2024-11-12 161337.png
    Screenshot 2024-11-12 161337.png
    302.1 KB · Besök: 113
  • Screenshot 2024-11-12 161323.png
    Screenshot 2024-11-12 161323.png
    208.9 KB · Besök: 117
  • Screenshot 2024-11-12 161313.png
    Screenshot 2024-11-12 161313.png
    223.4 KB · Besök: 121
  • Screenshot 2024-11-12 161301.png
    Screenshot 2024-11-12 161301.png
    590.1 KB · Besök: 116
  • Screenshot 2024-11-12 161249.png
    Screenshot 2024-11-12 161249.png
    579 KB · Besök: 132
  • IMG_1960.PNG
    IMG_1960.PNG
    2.7 MB · Besök: 145
Vad är Cykeln värd??
Vad är detta? Eller jag ser vad det är och spelar ingen roll vad den är värd, men är det biltema eller crescent nivå?

Den ser ut som fan med 3'' al rör. kan det varit modet på 90 talet eller vad pratar vi om?

1000003433.jpg

Det är hjulen jag är ute efter så frågan är, synd att slänga resten eller en välgärning?

Mer än 3 vxl men

1000003434.jpg

Måste vara 7. Känns friskt när man växlar stillastående

Vad är Cykeln värd??
Om man bortser från svenskens vurmande för Crescent så är de väl ganska lika — standardcykel från väletablerat varumärke.
Ja, det måste ligga där. Tror det var det märkliga röret, krossad lampa och punka som gjorde att jag fick för mig att det var biltemaskrot. Såg inte märket förrän jag kom hem.

Fick den gratis när aktionsfirman inte ville ha den pga saknad nyckel. (Den är olåst så det är mindre jobb än att fixa punkan).

Den är ful så det stör mig lite men får skrota en annan cykel istället.

Vad är Cykeln värd??
Jag har svårt att köpa beganat, oavsett vad det handlar om. Köper helst nytt, och använder det till prylen är slut. Underhåller grejerna såklart.
Vet inte om fler är som jag. Säljer begagnat såklart, då jag inte vill slänga grejerna.

Vad är Cykeln värd??
Jag har svårt att köpa beganat, oavsett vad det handlar om. Köper helst nytt, och använder det till prylen är slut. Underhåller grejerna såklart.
Vet inte om fler är som jag. Säljer begagnat såklart, då jag inte vill slänga grejerna.
Köper bara begagnat. Kan inte minnas när jag senast köpte något nytt, om det inte handlar om mat, kalsonger och några fler kategorier.

Vad är Cykeln värd??
Har aldrig sett men ingen trall-expert. Jag har aldrig ens sett tralla med ahead stam. Än mindre med "qr extender".

Gäller att inte pillra på nåt utan att först räkna ut var fan pre-load sätts

Ja, det känns lite gött faktiskt. Nu får det behållas oavsett allt annat
Jag har sett det någon gång, också på en Nishiki tror jag. Finns väl inte någon reell fördel, men känns lite ”nytt” och ”fräckt”. 😀

Vad är Cykeln värd??
Har två cyklar som skulle behöva avyttras men jag vet inte riktigt vad som är skäligt att sälja dom för.
Först ut är en racer byggd på en stålram som köptes ny olackad av mig för ca 15 år sedan med Sram Force 2x10 och Sram Red vevparti. Knappt använd.
IMG_1092.jpeg

Andra är en monstercross byggd på en Univegaram med Sram Rival 1x10
IMG_1090.jpeg

Vad tror ni man kan begära?

Vad är Cykeln värd??
Har två cyklar som skulle behöva avyttras men jag vet inte riktigt vad som är skäligt att sälja dom för.
Först ut är en racer byggd på en stålram som köptes ny olackad av mig för ca 15 år sedan med Sram Force 2x10 och Sram Red vevparti. Knappt använd.
Visa bilaga 744800

Andra är en monstercross byggd på en Univegaram med Sram Rival 1x10
Visa bilaga 744802

Vad tror ni man kan begära?
Båda är ju fina hojar, men jag tror tyvärr inte de betingar så högt värde. Gissar på 5' resp. 2,5' kronor.

Vad är Cykeln värd??
Osäker, fick klistermärken med men satte aldrig på dom efter att den var inne för pulverlack och nu hittar jag dom inte.

Update, efter lite letande i gamla trådar hittade jag att det är en Voodo Rada, köpt av mig 2012. 😇
Känner inte till märket men kollade på nätet och den Voodo Rada jag hittade var en gravelram, jäkligt fin med gott om däcksutrymme, fina vinklar och Reynolds 853 stål.

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Tänkte sälja min Systemsix Himod Ultegra di2. Funderar lite på vad som är rimligt att begära. Kommer säljas med rätt kassa aluhjul, finns lite skrap på sadelröret i övrigt ok okrashat skick. Ser ju vad folk begär för cyklar av samma typ, ex SL7, Madone osv. Får folk verkligen 50k för en några år gammal Tatmac?
IMG_4019.webp

Vad är Cykeln värd??
Tänkte sälja min Systemsix Himod Ultegra di2. Funderar lite på vad som är rimligt att begära. Kommer säljas med rätt kassa aluhjul, finns lite skrap på sadelröret i övrigt ok okrashat skick. Ser ju vad folk begär för cyklar av samma typ, ex SL7, Madone osv. Får folk verkligen 50k för en några år gammal Tatmac?
Visa bilaga 750124
ganska bred gissning men någonstans mellan 20-30k tror jag

Vad är Cykeln värd??
Funderar att eventuellt sälja min Radon skeen 9.0 från 2017, 68 i gaffelvinkel, stighoj, använd första gången 2018. Den kostade ca 28 2017, pike gaffel, Rock Shox Monarch RT3, reverb stolpe, DT Swiss M1700 hjul, 2*11, XT växlar. Gått 600 mil, sista åren bara använda som höstcykel ca 10-15 ggr per år.
Dämparna är servade någon gång, inte dropern som är lite trög vid 0 grader. Kasset och kedja ok skick. Ramen är aluminium och har en del märken från stigvurpor, ramväskor etc så den ser inte så kul ut men fyller sitt syfte. Säljs i Stockholm. Vad ligger det i för prisklass. Vad kan man tänkas få?

Vad är Cykeln värd??
Vad tror ni man kan få för en Crescent 3vxl damcykel i bra skick som är nyservad med ny kedja, däck, bromsbelägg, vajrar osv? Är 2000kr orimligt?

Vad är Cykeln värd??
Vad tror ni man kan få för en Crescent 3vxl damcykel i bra skick som är nyservad med ny kedja, däck, bromsbelägg, vajrar osv? Är 2000kr orimligt?
Känns rimligt. Men tyvärr är det väl ungefär vad du lagt ut på den i service..? Hade gett bättre avkastning att sälja den för 1500kr utan service. Svårt att få betalt för "nyservad".

Vad är Cykeln värd??
Hej,

Har en fråga kring värde över en cykel som ligger ute för försäljning som jag kanske ska titta på. Den ska i så fall vara till sonen som är 1,55-1,60 lång ca.

De begär just nu 3500 kr för den. Är det rimligt? Söker efter Scott men hittar bara en massa andra modeller tycker jag.

Länk till annons:

Tillbaka
Topp