JohanRR
Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Ganska fina komponenter så det tycker jag ändå att det ärÄr det rimligt?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ganska fina komponenter så det tycker jag ändå att det ärÄr det rimligt?
Ganska fina komponenter så det tycker jag ändå att det är
Ser inte riktigt om det är luft men om inte så är den nästan garanterat för hård.Vet du även om gaffeln kan funka för en 10-åring och inte är för trög?
Tack för svar!Ser inte riktigt om det är luft men om inte så är den nästan garanterat för hård.
Förstår om det är ett tråkigt svar, men du ska nog vara glad om du alls får den såld.Hej, skulle vilja sälja denna cykel. Men behöver er hjälp med vad den kan vara värd? Tyvärr så är båda dämparna trasiga och i behov av renovering/köpa nya. Jag har köpt delar till att renovera dämparna men har tyvärr inte kunskap att utföra det jobbet. Jag förstår att detta drar ner priset.
Vill bara ha en ärlig prisuppfattning innan jag säljer den.
Mvh Robin.
Visa bilaga 755577Visa bilaga 755579Visa bilaga 755580Visa bilaga 755581Visa bilaga 755582
Jag hade lätt betalat 1500 för bara gaffeln. Guld värt med 26" pike luftgaffel med 110x20 axel för t.ex dirt jumpers.Så nog finns det värde där.Förstår om det är ett tråkigt svar, men du ska nog vara glad om du alls får den såld.
Att ge bort den eller möjligen få någon symbolisk tusenlapp för grejorna må vara hänt, men det är en väldigt daterad mtb, långt från fungerande skick.
Min erfarenhet är att dämparmeck med obsoleta prylar inte lockar särskilt många, ens på happy.
Har en Specialized RockHopper som är till salu. Importerad från usa. Tror den är från 90talet. Har stått länge men utöver det i bra skick.
Lite osäker på prisbild så om nån har nån idé eller vill köpa den så är jag öppen för idéer.
Finns utanför Örebro
Mvh Richard JohanssonVisa bilaga 755810
Har en Specialized RockHopper som är till salu. Importerad från usa. Tror den är från 90talet. Har stått länge men utöver det i bra skick.
Lite osäker på prisbild så om nån har nån idé eller vill köpa den så är jag öppen för idéer.
Finns utanför Örebro
Mvh Richard Johan
500Har en Specialized RockHopper som är till salu. Importerad från usa. Tror den är från 90talet. Har stått länge men utöver det i bra skick.
Finns utanför Örebro
Jag tycker det skulle vara intressant att veta lite mer om komponenterna som sitter på. Vad är det t.ex. för slags växelreglage? Friktionsreglage? Märke? Modell? Likaså något om växelförarna fram och bak. Om inte säljaren vet kanske det finns någon annan som sett något liknande?Har en Specialized RockHopper som är till salu. Importerad från usa. Tror den är från 90talet. Har stått länge men utöver det i bra skick.
Finns utanför Örebro
Utan nostalgi är väl värdet noll?!Utan nostalgi om allt fungerar max 3 tusen, med rätt köpare kanske ett par till.
Jag tycker det skulle vara intressant att veta lite mer om komponenterna som sitter på. Vad är det t.ex. för slags växelreglage? Friktionsreglage? Märke? Modell? Likaså något om växelförarna fram och bak. Om inte säljaren vet kanske det finns någon annan som sett något liknande?
Addendum: Enligt AI-tjänsten Perplexity introducerades RockHopper 1985. Jag har sett att det finns gamla kataloger från bl.a. Specialized på sajten Retrobike, men har inte orkat leta igenom alla årsmodeller för att hitta just denna cykeln. Någon som har koll?
https://www.retrobike.co.uk/gallery...5+Specialized+Bicycle+Catalog+page12.jpg.html
1988 ser ut att vara en bättre match än 1985, med bl.a. Biopace-drev:
https://www.retrobike.co.uk/gallery...ed+Catalogue+1988/GroteFoto-R6IPOGPD.jpg.html
Addendum 2: Även om AI har varit hett på sista tiden och redan är en övergående bubbla enligt vissa, så finns det fortfarande mycket att utveckla. Än så länge finns det t.ex. ingen AI-tjänst som utifrån bilder kan känna igen årsmodeller för cyklar. Tills det finns får vi förlita oss på mänsklig expertis. När introduceras AI på Happyride?
Visa bilaga 755825
Jag letade runt lite mer för att försöka åldersbestämma den, mest för att jag tycker det är kul med gamla cyklar.Vet tyvärr inget om cyklar, än mindre om denna. Men jag kan ta fler bilder om det behövs. Vore kul och få fram ett årtal när cykeln är ifrån
mbaction.com
Det som gör den intressant (för dom som går igång på sånt) är väl komponenterna. Växlar, bromsar och reglage är från Shimanos första mtb-grupp: Deer head. Vevarna – Specialized flag (gjorda av Sugino) – och Suntour bear trap-pedalerna är också eftertraktadeHar en Specialized RockHopper som är till salu. Importerad från usa. Tror den är från 90talet. Har stått länge men utöver det i bra skick.
Finns utanför Örebro
Cool hoj helt klart med ett samlarvärde bland en mindre grupp Mtb nördar.Har en Specialized RockHopper som är till salu. Importerad från usa. Tror den är från 90talet. Har stått länge men utöver det i bra skick.
Finns utanför Örebro
Tack för info! Länken funkade tyvärr inte i mina webbläsare, men det gick ju lätt att hitta mer info om Deer Head. Eller Shimano M700, som gruppen också hette.Det som gör den intressant (för dom som går igång på sånt) är väl komponenterna. Växlar, bromsar och reglage är från Shimanos första mtb-grupp: Deer head. Vevarna – Specialized flag (gjorda av Sugino) – och Suntour bear trap-pedalerna är också eftertraktade
Tyvärr skulle jag vilja påstå att skicket är ganska slitet, men det går ju att putsa upp lite
Jag blir köpsugen direkt. Definitivt inte 0 kr. Finns den i Skåne eller nära så får du gärna höra av dig.Hej, skulle vilja sälja denna cykel. Men behöver er hjälp med vad den kan vara värd? Tyvärr så är båda dämparna trasiga och i behov av renovering/köpa nya. Jag har köpt delar till att renovera dämparna men har tyvärr inte kunskap att utföra det jobbet. Jag förstår att detta drar ner priset.
Vill bara ha en ärlig prisuppfattning innan jag säljer den.
Mvh Robin.
Visa bilaga 755577Visa bilaga 755579Visa bilaga 755580Visa bilaga 755581Visa bilaga 755582
Får förfrågningar på PM så tänkte meddela att denna (Rock hoppern) är nu såld. Tack för all info och kommentarer. Har en "Hard Rock" kvar om någon är intresseradMer bilder
Skulle vara intressant att höra vad den såldes för. Om du vill dela med dig.Får förfrågningar på PM så tänkte meddela att denna (Rock hoppern) är nu såld. Tack för all info och kommentarer. Har en "Hard Rock" kvar om någon är intresserad
Som sagt @ricjoh051 , vore kul om du ville bidra till forumets kunskapsnivå med ett marknadsvärde.Skulle vara intressant att höra vad den såldes för. Om du vill dela med dig.
Du hade fått 2 lax av mig!Det blev 1200kr. Hade fler som la bud under det.
Du kan köpa min hard rock iställetDu hade fått 2 lax av mig!
Jag säger 1950:- eller 2000:- med luft i framhjulet.Visa bilaga 757896Tänke kika vad man kan begära för denna.
Flx 900 merida 26”.
Lite märken finns på den men annars i gott skick.
Svårt att prissätta till vänner. Jag brukar vara rätt generös till mina kompisar. Så halva priset minst om jag hade sålt den.Hejsan, ska sälja min Lapierre Sensium Al 300. Infogar bild från när den är nyinköpt för att ni ska kunna se den. Men den är sig lik, inte kraschad eller hårt åtgången alls i utseendet. Kommer sälja den utan pedaler.
Den är inköpt sep -22 och började cykla på den våren -23. Har tagit väl hand om den med regelbunden service.
Detta är min första cykel som jag lärt mig cykla med och uppskattar den än idag. Men nu är jag redo för en uppgradering, så har en ny Lapierre Pulsium som väntar på att jag ska hämta ut den.
Jag har en köpare till min redan, det är en vän som också vill börja cykla. Hon har testat min redan och vill ha den men jag behöver hjälp att prissätta den.
Tacksam för eran hjälp! Visa bilaga 758328Visa bilaga 758329
Man kan t ex köpa föjande nytt (7300 idag):Hejsan, ska sälja min Lapierre Sensium Al 300. Infogar bild från när den är nyinköpt för att ni ska kunna se den. Men den är sig lik, inte kraschad eller hårt åtgången alls i utseendet. Kommer sälja den utan pedaler.
Den är inköpt sep -22 och började cykla på den våren -23. Har tagit väl hand om den med regelbunden service.
Detta är min första cykel som jag lärt mig cykla med och uppskattar den än idag. Men nu är jag redo för en uppgradering, så har en ny Lapierre Pulsium som väntar på att jag ska hämta ut den.
Jag har en köpare till min redan, det är en vän som också vill börja cykla. Hon har testat min redan och vill ha den men jag behöver hjälp att prissätta den.
Tacksam för eran hjälp! Visa bilaga 758328Visa bilaga 758329
Hur då typ samma saker? Det är ju en annan cykel från annat märke, eller syftar du på vad det är bromsar och växlar eller? Tycker det är svårt för kollar jag vad samma cykel (som den jag ska sälja) kostar idag, så är det ca 12000kr.Man kan t ex köpa föjande nytt (7300 idag):
![]()
Wilier Montegrappa Tiagra 4700 2023 racercykel Grå | Bikeinn Racercyklar
Få Wilier Montegrappa Tiagra 4700 2023 i Grå för 0 kr. Perfekt för cykling med snabb leverans. Köp Racercyklar på Bikeinn!www.tradeinn.com
Så att då tar mer än 5000 av en kompis känns som överpris?
Ja jag vill ju ge henne ett bra pris, men jag vill samtidigt få det som cykeln är värd. Tänkte jag skulle lämna in den på service, så hon får den nyservad med.Svårt att prissätta till vänner. Jag brukar vara rätt generös till mina kompisar. Så halva priset minst om jag hade sålt den.
Hur då typ samma saker? Det är ju en annan cykel från annat märke, eller syftar du på vad det är bromsar och växlar eller? Tycker det är svårt för kollar jag vad samma cykel (som den jag ska sälja) kostar idag, så är det ca 12000kr.
Då förstår jag, tack för ditt svar!Wiliern är på motsvarande nivå som din LaPierre komponentmässigt sett och märket är minst lika bra om man nu ska tänka så.
Så det ger en bra fingervisning vad man kan få för pengarna nytt idag.
Möjligt att nypris på en sån där är 12k idag men i så fall har man gjort en rätt dålig affär så det är inte mycket värt att jämföra med. Svårt att se att en aluräcer med tiagra, fälg bromsar, av icke creddigt märke och enkla hjul betingar mer än ovan nämnda 5k kanske.Hur då typ samma saker? Det är ju en annan cykel från annat märke, eller syftar du på vad det är bromsar och växlar eller? Tycker det är svårt för kollar jag vad samma cykel (som den jag ska sälja) kostar idag, så är det ca 12000kr.