Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Åas så gäller det att det inte blir massa regn/snö med tillfrysning på natten. Då kan man få återuppleva första novemberhalkan igen…Sundbybergs stad har i princip grovsopat alla cykelbanor redan. Stockholmsstad har grus i drivor överallt, vad väntar de på?
Sumpan - hatten av
Sthlm - uselt
Racelinjen var grusfri mellan Tyresö och city. Gäller bara att inte komma utanför den och halka av på gruset.Sundbybergs stad har i princip grovsopat alla cykelbanor redan. Stockholmsstad har grus i drivor överallt, vad väntar de på?
Sumpan - hatten av
Sthlm - uselt
Viss risk såklart. Men vi kan inte ha grus på cykelbanorna i maj. Det är bara för dåligt.Åas så gäller det att det inte blir massa regn/snö med tillfrysning på natten. Då kan man få återuppleva första novemberhalkan igen…
Det gamla ordspråket "hellre en brusten eker än ett brustet ben" passar väl bra här.Första cykeldagen sedan jag körde omkull förra veckan. Det gör fortfarande ont, men jag var på röntgen igår och inget var brutet. Det verkar som om världens alla olyckor drabbar mig just nu, för det gick av en eker i bakhjulet. Med största säkerhet en följdskada från kedjetrasslet för nån vecka sedan då kedjan tuggade lite eker.
Annars gick det bra, höll på att bli klämd av en lastbil i Barkarby bara.
Är det inte tack vare sopsaltningen som det är grusfritt?Eller "Bättre lyss till den eker som brast än att aldrig spänna en vad".
F.ö. har jag en känsla av att det sopas tidigare nu för tiden än förr. Men känslan kan också vara gubbfantasier.
Tänk om min eker hade kilat fast sig så där snyggt. Den åkte istället raka vägen in i bakväxeln så kedjan kilades fast. Jag trodde först att det var nytt kedjebrott på g.Apropå brusten eker (nyligen, på GC av alla ställen):
Visa bilaga 757803
Är det inte tack vare sopsaltningen som det är grusfritt?
Efter ett tag gick det upp för mig att det inte var GC som i Gång/Cykelbana du menadeApropå brusten eker (nyligen, på GC av alla ställen):
Visa bilaga 757803
App app app jycken är väl trots allt AWDUmeå-Sävar ToR. Tjälskador, gruslager, svall-is, lera och knaggel. Ombytligt. Tur att det är framhjulsdrift på jycken...Visa bilaga 757815Visa bilaga 757816
Tack o lov så satt den bara och slamrade halvlöst på sin rätta plats, tills jag upptäckte vad som slamrade. Fastkilningen gjorde jag själv i dokumentationssyfte :)Tänk om min eker hade kilat fast sig så där snyggt. Den åkte istället raka vägen in i bakväxeln så kedjan kilades fast. Jag trodde först att det var nytt kedjebrott på g.
Gör som jag: kör på vägbanorna istället. Man får för polisen. Iallafall enligt lagen/trafikförordningen som säger att cyklister får köra på bilvägen om det anses mer lämpligt, även om det finns en cykelbana intill.Sundbybergs stad har i princip grovsopat alla cykelbanor redan. Stockholmsstad har grus i drivor överallt, vad väntar de på?
Sumpan - hatten av
Sthlm - uselt