ers
Aktiv medlem
Isaberg
Kör hellre nerför på stigcykel än trampar uppför med DH...Är det mycket trampande i isaberg? Funderar på om det blir bäst att ta med stigcykeln eller downhillcykeln
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kör hellre nerför på stigcykel än trampar uppför med DH...Är det mycket trampande i isaberg? Funderar på om det blir bäst att ta med stigcykeln eller downhillcykeln
Stigcykel med sådär 130-150 i slag räcker fint till vilken led du än väljer.Är det mycket trampande i isaberg? Funderar på om det blir bäst att ta med stigcykeln eller downhillcykeln
Pelikan är fuktig och fin däruppe men lite stökigt där nere. Nu har jag inte kört sen förra våren men tänker att det är mindre rena break bumps och mer sten som tittar fram.@jonte987 Får vi hoppas på lite rapporteringar kring skicket på spåren sen också...
![]()
Nu byggs 2 000 kvadratmeter efterlängtat sportcenter
NYHETER. Sport och fritidsanläggningen Isaberg Mountain Resort investerar i nytt sportcenter - den största satsningen på 20 år.www.besoksliv.se
Gissar att det ersätter barackerna men det låter väldigt stort?
Det ät nog korrekturen som vill ha ett komma där det ska vara ett och?Intressant artikel:
"Nu senast har Gravel-cykling blivit mycket populärt, allt fler får upp ögonen för den härliga liftburna flowcyklingen, säger hon."
Korvakoket vid stranden håller OK korrelation mellan kvalitet och pris, annars håller jag med. "Restaurangen" dagtid är inte kul, kvällstid har jag noll koll på.Det mest anmärkningsvärda i artikeln är väl att hon hävdar att de erbjuder god mat?
Var där för en vecka sen ungefär och det var bra skick på spåren. Pelikanen åkte jag inte så den vet jag inget om. Jag kör Shorty fram för tillfället och har inga synpunkter på underlaget.Ser ut att bli ok väder där fredag-lördag. Någon som har koll på hur underlaget kan förväntas vara? Här på västkusten är det ju lite småfuktigt på vägarna just nu. Bäst lämpade fordonet på E6 är vattenscooter.
Tänker mer nu efter regnet de senaste dagarna som väl har slagit där också. Men blir väl till att testa helt enkeltVar där för en vecka sen ungefär och det var bra skick på spåren. Pelikanen åkte jag inte så den vet jag inget om. Jag kör Shorty fram för tillfället och har inga synpunkter på underlaget.
Det borde inte vara några konstigheter. Ibland har underhållet av spåren inte riktigt hunnits med kanske men nu såg det bra ut. Sen kan jag tycka att det är nog värre i Isaberg när det är riktigt torrt. På en del ställen är det väldigt sandigt och det riskerar att snabbt bli djupa gropar och skit.Tänker mer nu efter regnet de senaste dagarna som väl har slagit där också. Men blir väl till att testa helt enkelt
Vet inte vad det kallas men det är därför jag satte på Shorty nu senast.Det regnade en del när jag var där men det tål mycket vatten på de flesta ställen.
Det som inte tål vatten vatten är den svarta sörjan bland annat delar av jättestigen gräver sig fram genom.
Blåbärsrismylla eller vad fan är det?
Vad är det som är nytt?Börjar redan bli trångt i Juli. Tycker det blivit dyrt men efterfrågan finns tydligen. Så länge barnen trivs så får det vara värt det.
Ska bli kul att se det nya och så får vi se om det blir badväder och blåbär också.
Sportcenter tänkte jag på. Ja, så jvla kul är det kanske inteVad är det som är nytt?
Just det ja. Jo, men det kan ju vara ett lyft. Såg att hoppbacken var lite uppdaterad oxå.Sportcenter tänkte jag på. Ja, så jvla kul är det kanske inte
Café, några lägenheter och ungefär lika mångareservdelar som innan. Det är väl wip men jag blev lite orolig över hur det ska räknas hem. Det är "after ski matta" så jag vet inte om folk ska gå dit från liften för att spendera på vintern.Visa bilaga 737137
Basecamp blev ju rätt stort. Vad finns därinne?
Det står inget om vilket underlag det kommer vara, hoppas det blir fortsatt grus som nuvarande hopplinjer även om det inte ser så ut på bilderna.Isaberg satsar på barmarkssäsongen och bygger Nordens största Hopp- & Freestylepark.
Du har inte missat mycket...Kul ju! Kanske får bli en Isabergvända i sommar, har inte varit där på några år nu.
Ja, det kunde de sagt från början!Inte bara det att dom bygger en ny freeride park så har dom byggt 3 nya röda luftburna leder. Kul att dom satsar på mer cykling. Tycker den har varit rätt tråkig. Vi ska dit 3 dagar i sommar så utökning av cyklingen är en fin bonus.
Visa bilaga 759609
Och att de inte kan luta sig tillbaka mot gamla meriter.Ok, får hoppas det är en del av en långsiktig plan....