Isaberg

Isaberg
Fast så särskilt mycket trampa blir det ju inte om man håller sig till utförslederna i anslutning till liften. Det är ju bara på slutet det är en bit att trampa tillbaka till liften, så det funkar ju alldeles utmärkt med en DH.

Isaberg
Nej, men det är ju nästan bara no mercy som är snudd på DH och sen kan man väl bomba på arenan.
Med en enduro är det nästan bättre på andra sidan och då blir det lite tramp

Isaberg
No mercy e numera så krokig så skulle nog bara kännas jobbig med dubbelkrona, annat va de förr när de gick i princip rakt utför berget, då kanske de skulle va kul me 20 cm slag.

Isaberg
Någon som har varit och rullat i Isaberg nyligen? Status på gröna och blå slingor? Tänkte ta med kidsen dit på torsdag. Vallåsen besöktes i söndags och framför allt den gröna leden åktes flitigt, även ett par åk på den de blå. Har för mig att jag läste att Pelikanen var i dåligt skick för några månader sedan.

Isaberg
Sol och ny attraktion
1000000740.jpg

Regn
1000000741.jpg

De har tagit bort lilla pumpen. Det var betydligt mer barnvänligt innan de byggde asfalt....

Isaberg
@jonte987 Får vi hoppas på lite rapporteringar kring skicket på spåren sen också...
Pelikan är fuktig och fin däruppe men lite stökigt där nere. Nu har jag inte kört sen förra våren men tänker att det är mindre rena break bumps och mer sten som tittar fram.

Den blåe har lite risiga berms i början och ny preppade i mitten. Slutet efter grusvägen har delvis avverkats

Lite med folk. Brukar maxa vid lunch

Isaberg
Isaberg
Maten är nog där de har mest outnyttjad potential. Kanske finns plats till mer lämplig afterbike/ campingmat på de nya 2000kvm
Även "butiken" kan förbättras.

Edit. Syftade på butiken bredvid receptionen

Senast ändrad:
Isaberg
Ser ut att bli ok väder där fredag-lördag. Någon som har koll på hur underlaget kan förväntas vara? Här på västkusten är det ju lite småfuktigt på vägarna just nu. Bäst lämpade fordonet på E6 är vattenscooter.

Isaberg
Ser ut att bli ok väder där fredag-lördag. Någon som har koll på hur underlaget kan förväntas vara? Här på västkusten är det ju lite småfuktigt på vägarna just nu. Bäst lämpade fordonet på E6 är vattenscooter.
Var där för en vecka sen ungefär och det var bra skick på spåren. Pelikanen åkte jag inte så den vet jag inget om. Jag kör Shorty fram för tillfället och har inga synpunkter på underlaget.

Isaberg
Tänker mer nu efter regnet de senaste dagarna som väl har slagit där också. Men blir väl till att testa helt enkelt
Det borde inte vara några konstigheter. Ibland har underhållet av spåren inte riktigt hunnits med kanske men nu såg det bra ut. Sen kan jag tycka att det är nog värre i Isaberg när det är riktigt torrt. På en del ställen är det väldigt sandigt och det riskerar att snabbt bli djupa gropar och skit.

Isaberg
Det regnade en del när jag var där men det tål mycket vatten på de flesta ställen.
Det som inte tål vatten vatten är den svarta sörjan bland annat delar av jättestigen gräver sig fram genom.
Blåbärsrismylla eller vad fan är det?

Isaberg
Mm, nya Base camp är ju flott men lite besviken på shoppen som bara flyttat in hyllorna från boden.
Det blir säkert bättre men så stort projekt borde det inte vara att beställa hem några slitdelar 8s-11s också. (Med reservation för att de kanske kan ordna om man frågar)

Isaberg
Ni som kör Isaberg med e-mtb, hur mycket batteri går det åt att trampa till toppen med en modern full power e-mtb runt 600-700wh? Jag tänker mellan tummen och pekfingret, själv kan jag inte avgöra om det räcker för 1 eller 20 laps.

Isaberg
Nej, det är väl hoppzonen och pumptracken som varit behållningen de senaste åren.

Dock kul att det går bra, vilket förhoppningsvis kan få fler småbackar att satsa på sommarsäsong/cykling. Men helst utan att förlöjliga sig genom att döpa sig till "Mountain resort"..

Tillbaka
Topp