Tror som jonte säger att det är grusvägen runt som gäller. Men har inte varit där sen slutet av November så kan inte vara säker. De kanske inte sprutat snö i backen bredvid serpentinerna?🤷♂️Kommer man uppför serpentinerna?
Fräckt.ISABIKE FESTIVAL 29/4-1/5 2023
NejLite OT. Skall så småningom till Sälen, vet någon om Isabergs eller Vallåsens liftkort är skistar-kompatibla?
Stämmer det?
Jag vet att Vallåsen och Isaberg kör olika.. så jag hade hoppats att det inte fanns ett tredje system. Ännu en uppsättning kort, här snackar vi i-landsproblem.Stämmer det?
På Isabergs hemsida står det att de använder teamaxess. På mitt skistarkort står det att det är ett teamaxess.
Det andra stora systemet är skidata.
Kan hända att jag blandar ihop det men vill minnas att det inte fungerade för ett par år sedan att använda ett skistarkort hos isaberg.Stämmer det?
På Isabergs hemsida står det att de använder teamaxess. På mitt skistarkort står det att det är ett teamaxess.
Det andra stora systemet är skidata.
Vad står det på kortet?Jag vet att Vallåsen och Isaberg kör olika.. så jag hade hoppats att det inte fanns ett tredje system. Ännu en uppsättning kort, här snackar vi i-landsproblem.
På Vallåsen kommer vi inte längre att köra med dessa kort, vi går tillbaka till lite mer old school, …man får sitt kort för dagen i kassan. 🏁Vallåsen körde i Branäsgruppens system. Isaberg kör sitt eget och Åre kör med skistars system
Kommer man kunna förköpa kort då också eller görs det på plats bara?På Vallåsen kommer vi inte längre att köra med dessa kort, vi går tillbaka till lite mer old school, …man får sitt kort för dagen i kassan. 🏁
Ser fram emot ett kort med en cykel på istället för skidor/bräda!😉På Vallåsen kommer vi inte längre att köra med dessa kort, vi går tillbaka till lite mer old school, …man får sitt kort för dagen i kassan. 🏁
Du kan köpa på nätet, men alla kort hämtas ut i shopen.Kommer man kunna förköpa kort då också eller görs det på plats bara?
Antar att det finns något skäl till detta i systemet? För mig är det värt en hel del att kunna ha ett förladdat kort med mig och dra rätt till liften utan att passera shopen med risk för kö mm.Du kan köpa på nätet, men alla kort hämtas ut i shopen.
Gissar att det är en bit IT-infrastruktur som behöver komma på plats, och inte hamnar överst på to-do-listan.Antar att det finns något skäl till detta i systemet? För mig är det värt en hel del att kunna ha ett förladdat kort med mig och dra rätt till liften utan att passera shopen med risk för kö mm.
Ja fullt förståeligt i så fall, om det nu inte gick att behålla det gamla systemet trots ägarbyte.Gissar att det är en bit IT-infrastruktur som behöver komma på plats, och inte hamnar överst på to-do-listan.
Antar att det finns något skäl till detta i systemet? För mig är det värt en hel del att kunna ha ett förladdat kort med mig och dra rätt till liften utan att passera shopen med risk för kö mm.
Jag förstår hur du tänker, tanken är att du ska kunna hämta förköpta liftkort i kiosken när de är mycket folk och slippa kön. Men annars är väll säsongskort en smidig lösning om du nu är där ofta och inte vill stå i kö.. 🤷♂️😁Ja fullt förståeligt i så fall, om det nu inte gick att behålla det gamla systemet trots ägarbyte.
Ville vara påtala att det är något som kunder (åtminstone minst en kund, dvs jag) värderar.
Tom jag håller med om den prioriteringen 😂. Är där ibland men inte tillräckligt ofta för årskort tyvärr.Jag förstår hur du tänker, tanken är att du ska kunna hämta förköpta liftkort i kiosken när de är mycket folk och slippa kön. Men annars är väll säsongskort en smidig lösning om du nu är där ofta och inte vill stå i kö.. 🤷♂️😁
Men mycket riktigt, anledningen till detta system är att de gamla kortsystemet är bortplockat och ett nytt sådan kostar många pengar 💸 och jag gissar på att de flesta här hellre ser att vi prioriterar en ny hoppled framför ett modernt liftkortssystem.. rätta mig om jag har fel..? 🤷♂️🏁