Det är uppenbart att du inte äger Isaberg eller tar del av vinsterna från deras verkstadsverksamhet.500pix/däck för att fixa tubeless?!🤣 Maybach och Brabus är väl ändå 2 olika märken..
Helt klart är affärsmodellen baserad på tillgång och efterfrågan snarare än av var och en efter förmåga till var och en efter behov.Fast det ska väl vara dubbelt så dyrt ute i busken
Jag tar nog med biltema kompressorn nästa gång och säljer ett skjut för 250 per popHelt klart är affärsmodellen baserad på tillgång och efterfrågan snarare än av var och en efter förmåga till var och en efter behov.
Jag och kompressorn överkörda av en maybach? Jag har missat isabergs mörka sida.Jag skulle iofs akta mig för att bråka och/eller konkurrera med så rika och mäktiga människor.
Du och kompressorn uppeldade i kaminen på deras bastuflotte.Jag och kompressorn överkörda av en maybach? Jag har missat isabergs mörka sida.
Smörja kedja för en hunka, ingår materialkostnader tro?Var där idag och blev lite fundersam över varför det stod massa blänkande Maybach Brabus på deras cykelverkstadsanställdas* parkering.
Sen såg jag prislistan.
Visa bilaga 589093
* Edit: det är givetvis inte rätt att peka ut de som jobbar i verkstaden, det är högst troligt inte de som satt de något saltade priserna eller rakar in rikedomarna från stackars fattiga cyklister i nöd.
Står ju att det tillkommer längst ner.Smörja kedja för en hunka, ingår materialkostnader tro?
Dom är nog lätträknade känns det som..☺️stackars fattiga cyklister i nöd.
Jag tar gärna kedjesmörjningen, man borde väl kunna fulsmörja en 100 st i timmen så länge det finns efterfrågan och folk radar upp hojarnaStår ju att det tillkommer längst ner.
Lite random priser. Pax för däck och kassettbyte
De borde fixa lite go lodge-känsla i restaurangen. Nog finns det potential men nu känns det mest som en skolmatsal.Dom måste ha rätt mycket kunder att fixa cyklar åt för hyrcyklarna är allt annat än väl underhållna. Sketna och osmörjda.
Men priserna är inte bara höga hos verkstan, restaurangen är också svindyr.
Ja men ändå rätt trevligt ställe. Borde finnas lite mer barnvänligt på menyn också med tanke på klientelet som äter där. Lite snabbare to-go mat å så.De borde fixa lite go lodge-känsla i restaurangen. Nog finns det potential men nu känns det mest som en skolmatsal.
Ja, och med de priserna är det inte OK. Jag och sonen tog varsin pizza av enklare modell samt en 0.5l Loka. 370:- och speciellt gott var det inte. Iofs ingick salladsbord och kaffe som inte gick att välja bort.De borde fixa lite go lodge-känsla i restaurangen. Nog finns det potential men nu känns det mest som en skolmatsal.
Ja priserna är lite i överkant.. vore dock ok med mig om stället levererade lite mer fjäll-feeling där inne. I vintras bodde vi över i folkabuss ett gäng nätter, en boendeform som iaf på vintern brukar innebära pubhäng på kvällen, men vi valde busshäng varje kväll istället då det var där mysfaktorn fanns.Ja, och med de priserna är det inte OK. Jag och sonen tog varsin pizza av enklare modell samt en 0.5l Loka. 370:- och speciellt gott var det inte. Iofs ingick salladsbord och kaffe som inte gick att välja bort.
Jag å familjen åt dagens, buffé på köttbullar å potatis i somras, sprang iväg på runt 175,- per person och då kan man förvänta sig ”riktiga” köttbullar men det här var av ikeakvalitet.Ja, och med de priserna är det inte OK. Jag och sonen tog varsin pizza av enklare modell samt en 0.5l Loka. 370:- och speciellt gott var det inte. Iofs ingick salladsbord och kaffe som inte gick att välja bort.
Vänta nu här. Slangbyte är halva priset mot tubelessbyte? Sist jag bytte slang ingick det exakt samma moment som vid tubelessbyte + lite till? Att hälla i vätskan i däcket kostar alltså 250 kr utöver de sparade momenten med att skryva loss ventil mm?Var där idag och blev lite fundersam över varför det stod massa blänkande Maybach Brabus på deras cykelverkstadsanställdas* parkering.
Sen såg jag prislistan.
Visa bilaga 589093
* Edit: det är givetvis inte rätt att peka ut de som jobbar i verkstaden, det är högst troligt inte de som satt de något saltade priserna eller rakar in rikedomarna från stackars fattiga cyklister i nöd.
du måste torka upp gucka också som runnit på golvet😂Vänta nu här. Slangbyte är halva priset mot tubelessbyte? Sist jag bytte slang ingick det exakt samma moment som vid tubelessbyte + lite till? Att hälla i vätskan i däcket kostar alltså 250 kr utöver de sparade momenten med att skryva loss ventil mm?
Sant. Därför jag är utomhus när jag gör det, men de gör det så klart i en kristallsal.du måste torka upp gucka också som runnit på golvet😂
Hallå där. Nu cykelnördar vi här. Det betyder att vi gärna betalar 100kr extra för en skruv som är två gram lättare, men pizzan skall inte kosta en odödlig krona som kan gå till cykeldelar :-).Jag har alltid haft ont av de höga priserna på pizzan när jag rullar upp i min bil för 600.000, ställer upp husvagnen för 300.000 och lastar av familjens cyklar för 80.000.
Att de inte skäms!
*ironi*
Mnja, dålig jämförelse — BK på Liseberg är väl inte dyrare än annars? Tycker överlag matpriserna på Liseberg är rätt humana ändå och även om det är långt ifrån stans bästa mat så ångrar man väl inte att man gick dit och åt. Har varit gott de gånger jag käkat på vadenuheter framför stora scenen.Mer allvarligt: det är väl fråga om vad man får för pengarna. Hamburgarna på Liseberg är inte heller billiga, alla liknande ställen har med extra restaurangintäkter mm i budget.
Ja Liseberg är väl inte värst, men nog har de lite anpssade specialmål som är det enda de säljer, och det är inte direkt att de är extra prisvärda... åtminstone sist jag var där.Mnja, dålig jämförelse — BK på Liseberg är väl inte dyrare än annars? Tycker överlag matpriserna på Liseberg är rätt humana ändå och även om det är långt ifrån stans bästa mat så ångrar man väl inte att man gick dit och åt. Har varit gott de gånger jag käkat på vadenuheter framför stora scenen.
Har inget emot att betala bra för mat, men då får ju ambitionsnivån vara högre än IKEAs.
Helt OT så kan jag berätta att mest prisvärt käk på Liseberg i år är grillkorven med potatissallad för typ 60 spänn i Biergarten, beställs dessutom från bordet med QR-kod tillsammans med drycken (mindre prisvärd) så man slipper köa och får allt levererat.Mnja, dålig jämförelse — BK på Liseberg är väl inte dyrare än annars? Tycker överlag matpriserna på Liseberg är rätt humana ändå och även om det är långt ifrån stans bästa mat så ångrar man väl inte att man gick dit och åt. Har varit gott de gånger jag käkat på vadenuheter framför stora scenen.
Har inget emot att betala bra för mat, men då får ju ambitionsnivån vara högre än IKEAs.
Inte priset som är det stora problemet utan snarare kvalitén på maten.Jag har alltid haft ont av de höga priserna på pizzan när jag rullar upp i min bil för 600.000, ställer upp husvagnen för 300.000 och lastar av familjens cyklar för 80.000.
Att de inte skäms!
*ironi*
lastar av familjens cyklar för 80.000
Han menar naturligtvis 80K styck.80?
För billigt, täcker ju knappt 1½ cykel.
🤪
80?
För billigt, täcker ju knappt 1½ cykel.
🤪
Bra cykelföre på stigarna utanför snökanonzonerna vad jag kunde se.
Gott nytt från Smålands Whistler!
Du kan inte köpa bike pass nu så då får man inte cyklaNågon som vet vad dom har för inställningen till cyklingen i backen men utanför snön? Är det bara köra eller blir det sura miner?
Någon som vet vad dom har för inställningen till cyklingen i backen men utanför snön? Är det bara köra eller blir det sura miner?
På hemsidan skriver de dels att man får cykla på deras leder året runt, och dels att för att cykla på deras leder krävs ett Trail-pass. Jag skulle dra iväg ett mail till info(a)isaberg.com och fråga. Kanske inte alla cykelleder nerför berget är tillgängliga men vissa?Du kan inte köpa bike pass nu så då får man inte cykla
Kan tänka mig att alla utom Pelikanen och möjligtvis no mercy är cyklingsbara.På hemsidan skriver de dels att man får cykla på deras leder året runt, och dels att för att cykla på deras leder krävs ett Trail-pass. Jag skulle dra iväg ett mail till info(a)isaberg.com och fråga. Kanske inte alla cykelleder nerför berget är tillgängliga men vissa?
Kommer man uppför serpentinerna?Kan tänka mig att alla utom Pelikanen och möjligtvis no mercy är cyklingsbara.
De som kommer ut vid hoplinjerna är definitivt det.