träningsklocka för cykling

Hej,

Ville köpa mig en multisportklocka för att nyttja som "cykdator". Köpte en Garmin Vivoactive 5 utan att riktigt helt läsa på om navigeringen på den, så returnerades ganska snabbt.
Har tittat lite på begagnade Garmin Fenix 6 som verkar hålla måttet.

Vill se om det är någon här inne som kör med Klocka istället för dator och då även använder klocka för andra aktiviteter med som Golf, löpning?
Vore najs om man kunde ha en klocka för alla aktiviteter och inte en som är låst endast för Cykling som det blir när man köper cykeldator.

Är det vanligt att navigeringen är sämre på klocka jämfört med dator eller varför tror du inte det är rätt väg?
För bra navigering med GPS är en av de viktigaste faktorerna en stor display
En Garmin Edge Explore (eller Explore 2) för navigering och en lämplig (Garmin-)klocka för de tränings + andra funktioner du vill ha borde därför vara ett bättre val för dig.

<REDIGERAT>
Om priserna på Prisjakt.nu är de som finns skiljer det nu endast 19SEK mellan dem
då skulle även jag välja en Garmin Edge Explore 2 även om det är en renoverad

Senast ändrad:
Hej,

Ville köpa mig en multisportklocka för att nyttja som "cykdator". Köpte en Garmin Vivoactive 5 utan att riktigt helt läsa på om navigeringen på den, så returnerades ganska snabbt.
Har tittat lite på begagnade Garmin Fenix 6 som verkar hålla måttet.

Vill se om det är någon här inne som kör med Klocka istället för dator och då även använder klocka för andra aktiviteter med som Golf, löpning?
Vore najs om man kunde ha en klocka för alla aktiviteter och inte en som är låst endast för Cykling som det blir när man köper cykeldator.
Jag brukar köra med klocka. Mina erfarenheter är:
  • Oled är dåligt. Jag såg inget på min Garmin Epix när det var ljust ute.
  • Breadcrumbs är okej. Det var allt min Polarklocka hade men det gick bra navigera på diverse randonnelopp med det.
Nu har jag en billig Amazfit-klocka för att jag tappade garminen och Polaren har för dåligt batteri. Kommer inte köra rando med Amazefit klockan för jag litar inte på den

Jag kör med Garmin Forerunner 945 på styret. Inga problem att navigera efter den tycker jag, funkar i stark sol och i mörker.
Pulsband på magen både när jag cyklar och springer. Aktivitet för golf finns. Och 400 andra skumma aktiviteter. SUP t.ex, bra till påsk…

Jag körde spinning för två timmar sedan och fick puls, kadens och effekt i watt efter att ha parkopplat den med gymmets cykel.

Men är navigering prio 1 så kanske det finns någon här som testat att använda en Edge med buntband på armen vid löpning?

Tillbaka
Topp