Brevetkalender 2025

Brevetkalender 2025
Angående kalendern så har jag förstått att den skickats in till ACP, men att de inte är så värst snabba och att den därför inte är godkänd än. Sen vet jag inte om det är från nu som brevetåret ändras till att följa kalenderår och om det kanske påverkar att det tar tid.

Brevetkalender 2025
I Östergötland pratar vi om att köra två varv runt Vättern någon gång i Juni/juli. Vet inte om det blir ett riktigt Brevet-event, men 60mil under 24h.
Det har gjorts förut.

Brevetkalender 2025
Det har gjorts förut.
Vem blir först med tre?

Brevetkalender 2025
Vem blir först med tre?
Tre borde funka ypperligt med start vid em eller kväll (beroende på hur snabb man är) köra två varv. Komma fram på kväll dagen efter käka middag sova och därefter defilera sjönrunt dagen efteråt. 90 mil är dock en udda fågel när det gäller brevetlopp. Något i bakhuvudet säger också att varvlopp är no,no när det gäller brevet reglementet kan dock inte säga att jag minns paragrafen.

Brevetkalender 2025
Tre borde funka ypperligt med start vid em eller kväll (beroende på hur snabb man är) köra två varv. Komma fram på kväll dagen efter käka middag sova och därefter defilera sjönrunt dagen efteråt. 90 mil är dock en udda fågel när det gäller brevetlopp. Något i bakhuvudet säger också att varvlopp är no,no när det gäller brevet reglementet kan dock inte säga att jag minns paragrafen.

Då är det väl lika bra att dra till med 4 varv så att man kommer upp i en jämn randodistans.

Senast ändrad:
Brevetkalender 2025
Då är det väl lika bra att dra till med 4 varv så att man kommer upp i en jämn randodistans.
Jovisst, ragga ihop en grupp med de bästa 24-timmarscyklisterna och låt dem köra lagtempo så kanske det kan gå. Jag tänkte dock att man kunde ta det på klassiskt längd- och stavhoppsmanér med höjning med ”en åt gången”.

Brevetkalender 2025
Lessen men, VRx4 kan aldrig bli rando då reglerna inte tillåter att samma sträcka cyklas åt samma håll flera gånger under samma lopp.

Brevetkalender 2025
Vättern-Vänernrundan?
Redan gjort.

Brevetkalender 2025
Jag som främst varit mtb-cyklist har aldrig cyklat mer än 17 mil på en dag.. men Sverigetempot vore en grym upplevelse, så tanken är att testa på 20-30 mil under 2015. Babysteps 😅

Tillbaka
Topp