[OT] Köpläge på börsen?

[OT] Köpläge på börsen?
1000012766.webp

Vänta lite med att fylla på.

[OT] Köpläge på börsen?
Alltid lika roligt med analytiker och experter. Morningstar gick ut med riktvärde på 250 dollar i februari som de står fast vid nu i mars.

Andra experter anser värdet bör vara p/e som biltillverkare dvs runt 10-15 (värde då 20-30dollar).

Verkligen rejäla skillnader mellan sk experter.

[OT] Köpläge på börsen?
Wall Street är på gång igen. I princip halva raset sedan februari är återhämtat nu. Tesla är upp 25% senaste veckan, 11% bara igår.

[OT] Köpläge på börsen?
Min fru gjorde som jag föreslog i mitten av januari och sålde sina globalfonder. Men hon lyssnade inte på mig när jag föreslog att köpa europafonder, så nu ligger cashen lös i ISKn.

Jag skulle gjort som min fru.
Hade ju vart ännu bättre att plocka ut cashen ur ISK:n, för att slippa skatta på den.

[OT] Köpläge på börsen?
Hade ju vart ännu bättre att plocka ut cashen ur ISK:n, för att slippa skatta på den.
Jo, nu har det ju legat över kvartalsskiftet så då hade det ju varit bättre. Hon hade nog inte tänkt låta det ligga så länge men det har liksom bara fortsatt ner så hon har inte haft någon brådska att köpa...

[OT] Köpläge på börsen?
Ja men nu är det april och att sälja nu är ju möjligtvis osmart, eller smart, ingen vet men över tid så lär det gå uppåt igen om historien upprepar sej
Jo, det kan det vara, både vid pandemi och krigsutbrott så vände det ju upp igen ganska snart. Frågan är vad som händer nu, nu är det ju i värsta fall nåt mer fundamentalt i ekonomin som ändras.

[OT] Köpläge på börsen?
Jo, det kan det vara, både vid pandemi och krigsutbrott så vände det ju upp igen ganska snart. Frågan är vad som händer nu, nu är det ju i värsta fall nåt mer fundamentalt i ekonomin som ändras.
Mjo, kortsiktig så fortsatt nedåt med köplägen i bla investor, ssab mfl, min tro är att återhämtning inte är långt bort, nån har ju lagt upp för förhandlingsläge, tror inte tullarna är låsta. Obs är min dumma gissning så utfallet blir troligtvis tvärtom 🙂

[OT] Köpläge på börsen?
Haha, vilket jävla slakt. Bara att luta sig tillbaka och försöka njuta av spektaklet i TV-soffan, snart dags för "Quest means business" på CNN. Får hålla sig borta från att logga in på Avanza de närmaste veckorna (eller månaderna, eller åren). :D

[OT] Köpläge på börsen?
Enligt den här nobelpristagaren i ekonomi verkar köpläge dröja om man jämför med depressionen på 1930-talet.

[OT] Köpläge på börsen?
Enligt den här nobelpristagaren i ekonomi verkar köpläge dröja om man jämför med depressionen på 1930-talet.

Eller så blir det räntesänkningar och länder lånar pengar till stöd som vid Covid-1984, börserna återhämtar sig. Räkningen kommer som rejäl inflation.

[OT] Köpläge på börsen?
Covid var nog bara en vindpust jämfört med detta. Tur att det fortfarande är ett antal år innan det är dags att börja växla över pensionskapital mot räntebärande. Stackars de satar som strax måste börja med det…

[OT] Köpläge på börsen?
Nu vet jag inte om jag har sett för många filmer, men känns det inte väldigt riskabelt (politiskt och säkerhetsmässigt) för Trump att göra sig ovän med så många rika och därmed inflytelserika personer? De politiska fanatikerna har han väl fortfarande med sig, men money talks liksom..

[OT] Köpläge på börsen?
Nu vet jag inte om jag har sett för många filmer, men känns det inte väldigt riskabelt (politiskt och säkerhetsmässigt) för Trump att göra sig ovän med så många rika och därmed inflytelserika personer? De politiska fanatikerna har han väl fortfarande med sig, men money talks liksom..
Det beror på. Man kan ju se det gamla klippet på Trump där han som "affärsman" älskar "low market", för då är det billigt att handla. Är man det minsta konspiratorisk så kan man ju misstänka att Trump och hans vänner som såklart förlorar en del i raset samtidigt har rätt mycket medel att börja köpa på botten när alla paniksålt

[OT] Köpläge på börsen?
Känns som 2020-talet i historieböckerna (om det kommer att finnas några) kommer att beskrivas som ett riktigt skitdecennium.

Först ett virus, sen en galning som drar igång ett konventionellt krig och efter det en galning som (bl.a.) drar igång ett handelskrig. Ganska tveklöst att börsen mått bättre om dessa tre saker inte inträffat.

[OT] Köpläge på börsen?
Känns som 2020-talet i historieböckerna (om det kommer att finnas några) kommer att beskrivas som ett riktigt skitdecennium.

Först ett virus, sen en galning som drar igång ett konventionellt krig och efter det en galning som (bl.a.) drar igång ett handelskrig. Ganska tveklöst att börsen mått bättre om dessa tre saker inte inträffat.
Å andra sidan ledde ju iaf de två första till högst tillfälliga nedgångar som därefter relativt snabbt följdes av all-time-high. Tyvärr känns det som det är risk för annat nu, en mer fundamental förändring av ekonomin.

Tillbaka
Topp