Jormvngandr
Aktiv medlem
Fatbike Q&A.
Det är ju inte jättestor skillnad mellan 4,6 och 4,8, hur mycket utrymme har du över nu? Ska du byta båda?
Och du cyklar ju en hel del snö har jag sett, då hade jag inte gått på JJ, iaf inte fram... Kanske ett Al Mighty där istället? Eller både bak och fram :-)
Efter en kort testis: Känslan från förra hösten på den dubbade varianten kvarstår, det här är grymma däck och tror kanske inte jag kommer att köra Jumbo Jim mer, trots viktstraffet... Genom att dom dämpar så skönt kan man ha mycket högre tryck utan att skaka sönder, så rullet blir likvärdigt eller tom bättre än JJ, i skogen iaf..
Å greppet, tom en gammal gubbe som jag törs ju busa runt och lägga ner fetingen i svängarna nu :-)
![]()
Jag byter bägge, det blir enklast så..
bak så har jag 2cm kvar på bredden och 3cm på djupet (mellan däck och sadelstolpe/ram)
fram så har jag 2.5ish cm till godo på bredden och runt 3-4cm till insidan av gaffeln i höjdled. (enl Salsa så skall det få plats 27.5 x 4.0)
Jo det blir en del snö, då den ligger här ca 4-5 månader om året. tanken från början var en uppsättning sommar/vinterdäck, och sommardäcken vill jag ha lite mer lättrullade än vad Dillinger 5orna är.
Men eftersom pyspunkan dök upp så blir det till att välja tidigare än beräknat. :D
Al Mighty däcken hade jag glömt... får kolla in dem.