[Kalender] Randonée 300 km Barkarby 2025-04-18, Vamos ala Öregrund

Långskott men kanske funkar. Har lyckats ta mig till Spånga men glömt hjälmen hemma. Är det någon som har en att låna ut? Har medelstort huvud.

1000001646.webp

Snyggt! I din ålder hade jag knappast pallat en 30-mila rando. Iof inte i min egen ålder heller tydligen :p
Kul att cykla ju. Idag mer jobbigt än kul kanske men det var ju fint i Öregrund. Frågade en dam om vad jag borde passa på att besöka men hon tyckte inte det fanns något och att jag skulle cykla tillbaka hem istället. Så jag gjorde det.

Kul att cykla ju. Idag mer jobbigt än kul kanske men det var ju fint i Öregrund. Frågade en dam om vad jag borde passa på att besöka men hon tyckte inte det fanns något och att jag skulle cykla tillbaka hem istället. Så jag gjorde det.

Magiska badklippor i Öregrund men tror inte ni hade badväder så tror du gjorde rätt i att vända igen 🤣
Bra krigat!

Lite kort RR.
@Beerfot och jag hade beslutat oss för att hålla ihop. Han erbjöd mig dessutom plats i sitt korttidsboende.

Tror vi var 9 till start. Allt från ärrade ultradistansare till nybakade randonneurer. Jag, inte alls i form hade beslutat mig för rätt defensiv cykling upp till vändpunkten. Vet att vägarna på denna runda aldrig är platta.

Sedvanligt ryckig start sorterade upp sig långt innan Knutby. Vi snabbstämplade och åkte som trio till Öregrund. Tjock, blöt dimma förbyttes till gnetig motvind. Stures grussmocka från Österskär satt som en fläskläpp. Jag på 25:or överlevde. Det gjinte alla däck.

Under kebab-lunchen beslöt vi att ta stora vägen till Österskär. Det gjorde andra också.

En behaglig medvind, lite sparade ben och fint samarbete som trio tog oss hem i god ordning. Vi avslutade med pissregn och ett par bira på hotellet.

Bugg eller skit bakom spakarna gjorde att jag aldrig kunde checka in.

IMG_8695.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp