[OT] Stora SHL&SDHL-Tråden(2026/27), Färjestads marsch mot SM-Guld

Har jag postat denna?

1745149031273.webp

Jaha, nästan alla tongivande spelare är skadade i kväll.
Lär ju bli lätt som en plätt för Djurgårn att slå i sista spiken i kistan.

Stockholms Stolthet mot Stockholms Måleri 😝 , hur svårt kan det va????
Kan vi inte bara rösta igenom en lag som förbjuder Solnaråttor🤷

Bra för SHL att det kommer upp ett Stockholmslag tänker jag. Blir ju roligt för landsortslagen och deras supportrar att få åka till storstan några gånger per säsong och inte bara kuska runt bland isladorna i skogarna. ;-)

DIF Klassiskt lag som hör hemma i SHL, synd att Modo åkte ut. Örebro eller Växjö kan dom skicka ut istället.

Bra för SHL att det kommer upp ett Stockholmslag tänker jag. Blir ju roligt för landsortslagen och deras supportrar att få åka till storstan några gånger per säsong och inte bara kuska runt bland isladorna i skogarna. ;-)

Bra för SHL vet jag inte. Men kul för Sthlm och deras journalister som inte behöver åka ut till bushen, bortanför t-banans sista station. Otäckt ju.

”När Djurgården åkte ur var det mycket vojne, vojne från oss journalister och hockeyfolk i Stockholm. Nu skulle intresset minska. Nu skulle det bli jobbigt för SHL.Tre år senare vet vi att det blivit – succé. SHL har tre år i rad ökat det totala antalet åskådare. Dessutom var säsongens publiksnitt det bästa i SHL:s historia. ”

Grattis Djurgårn! (y)
Vi orkade helt enkelt inte mer än till en final, musten tog slut.
Men vi får möta Troja nästa säsong! 😁

Senast ändrad:
Det tråkigaste är ju att det inte blir nåra derbyn mot lillebror, men det hade det ju
inte blivit om vi vunnit finalen heller iofs...

Så nu har jag bestämt såhär:
Antingen går vi upp till SHL nästa säsong, ELLER så ramlar Djurgårn
ner i HA igen. 😁

Hm, var det inte nån som i höstas utlovade 3-rättersmiddag om Brynäs gick till final… 🤔

Bra för SHL vet jag inte. Men kul för Sthlm och deras journalister som inte behöver åka ut till bushen, bortanför t-banans sista station. Otäckt ju.

”När Djurgården åkte ur var det mycket vojne, vojne från oss journalister och hockeyfolk i Stockholm. Nu skulle intresset minska. Nu skulle det bli jobbigt för SHL.Tre år senare vet vi att det blivit – succé. SHL har tre år i rad ökat det totala antalet åskådare. Dessutom var säsongens publiksnitt det bästa i SHL:s historia. ”

Ja det är klart Oskarshamn bytte plats med Brynäs. Jag menar vad tar den ladan 3500?

HA-mästare är såååå 2024…

Nu fokuserar vi på nuet och de stora grabbarna som spelar riktig final om ett par timmar 💪

IMG_0640.webp

De som vinner i em vinner SMguld!!
OM nu inte BRYNÄS vinner SM guld måste jag säga att Luleå är det enda lag jag inte missunnar en seger. Bulan är ju ständig hjälte i här i stan
Fy faan vad spännande.

Tillbaka
Topp