[OT] Djurplågeri!

[OT] Djurplågeri!
Ja, knappast någon ifrån dig. Mycket få inlägg med anknytning till trådarna du skriver i. Men det är väl ett onödigt påpekande. Efts du verkar vara en intelligent människa, är du säkert redan medveten om detta!

Återger latinet du nyss klagade på. Nu med översättning.

"Uno Non Peto Est Imposible". = Man kan inte begära det omöjliga!
Har du statistik på det?

[OT] Djurplågeri!
Jag dissar aldrig någon för deras språkbruk. Vi har alla rätt att komma till tals i sann demokratisk anda. Jag dissar heller aldrig någon för personliga åsikter. Även om jag inte instämmer och därför svarar!

Men skall det behöva vara så svårt att hålla sig till ämnet i trådarna!
Läs denna trådens innehåll från början till slut och försök sedan begrunda, vad du själv skrivit!

[OT] Djurplågeri!
Tycker detta inlägg är ett typexempel på totalt olämpligt uppförande på nätet!
Inlägg av den här typen borde uppmärksammas av nätadmin!
Att öppet gå ut och kalla någon för galning, (passerar gränsen för vad som är tolererbart!)
Varför? Ditt sätt att utrycka dig är djupt kränkande. Kräver här och nu en ursäkt! Kommer denna inte inom en halvtimma, kommer jag att göra en anmälan!
Detta trots att jag aldrig någonsin gjort detta tidigare. Att använda denna typ av språk, utan någon som helst anknytning till trådens innehåll, är fullständigt oacceptabelt!

Clock is ticking...
Kan du inte bara ge dig?
Du skulle definitivt uppskattas bättre på ett psyco-forum

[OT] Djurplågeri!
Efter dina inlägg på den tråden behövs ingen statistik. Tror nämligen att "Happys" medlemmar själva kan läsa vad du skrivit på den här tråden. Går man in och kommenterar i en tråd, utan att beröra ämnet i tråden, behövs ingen statistik!
"Mycket få inlägg med anknytning till trådarna du skriver i."

Detta innebär att antalet inlägg jag skrivit som anknyter till trådarnas ämnen är "mycket få". Exakt vad "mycket få" innebär kan man förstås diskutera men jag skulle nog säga att det är under 1000 i alla fall. Med tanke på antalet inlägg jag skrivit på forumet skulle jag säga att det är totalt orimligt att inte ens 1000 inlägg skulle vara kopplade till trådämnet. Men, vill du hävda motsatsen är det bara att börja gå igenom inläggen och klassificera dem. Jag tror du rätt snart kommer att inse att ditt påstående är ren rappakalja. Vill du ha någonstans att börja kan du ta denna tråd samt de länkar till trådar jag skapat:

[OT] Djurplågeri!
"Mycket få inlägg med anknytning till trådarna du skriver i."

Detta innebär att antalet inlägg jag skrivit som anknyter till trådarnas ämnen är "mycket få". Exakt vad "mycket få" innebär kan man förstås diskutera men jag skulle nog säga att det är under 1000 i alla fall. Med tanke på antalet inlägg jag skrivit på forumet skulle jag säga att det är totalt orimligt att inte ens 1000 inlägg skulle vara kopplade till trådämnet. Men, vill du hävda motsatsen är det bara att börja gå igenom inläggen och klassificera dem. Jag tror du rätt snart kommer att inse att ditt påstående är ren rappakalja. Vill du ha någonstans att börja kan du ta denna tråd samt de länkar till trådar jag skapat:
Jag har valt att relatera till den här tråden. Efts det är dom fakta som fn ligger på bordet. Hävdar du ff att dina inlägg i den här tråden korrelerar till en tydlighet du efterspråkar ifrån andra. Med avseende på trådens innehåll?
Det här med AI verkar verkligen lyfta världen till det bättre. Stoppa in lite tramsflummiga promptar och tryck på return så har man en uppsjö av nonsensinlägg att sprida både här och där.

Men för all del, @Koltrasten fortsätt att starta fredagsunderhållning med givet resultat
Hm. Kan informera dig om det är lördag idag. Hallå vad gjorde du igår?
Vad är det du vill tillföra i tråden. Hallå är du här?

[OT] Djurplågeri!
Jag har valt att relatera till den här tråden. Efts det är dom fakta som fn ligger på bordet. Hävdar du ff att dina inlägg i den här tråden korrelerar till en tydlighet du efterspråkar ifrån andra. Med avseende på trådens innehåll?
Du skrev "... till trådarna du skriver i". Finns ingen ytterligare information om att det skulle handla om någon delmängd av de trådar jag skriver i. Därmed är den rimliga tolkningen att det handlar om alla trådar jag skrivit i. I synnerhet då det inte på något sätt uttryckt att det skulle handla exklusivt om denna tråd. Hade f.ö. varit extra konstigt då det är en tråd och du använde plural i den citerade texten. Så, vill du att jag ska förstå att ditt påstående handlar om en delmängd av de trådar jag skrivit i får du nog faktiskt skriva det.

[OT] Djurplågeri!
Du skrev "... till trådarna du skriver i". Finns ingen ytterligare information om att det skulle handla om någon delmängd av de trådar jag skriver i. Därmed är den rimliga tolkningen att det handlar om alla trådar jag skrivit i. I synnerhet då det inte på något sätt uttryckt att det skulle handla exklusivt om denna tråd. Hade f.ö. varit extra konstigt då det är en tråd och du använde plural i den citerade texten. Så, vill du att jag ska förstå att ditt påstående handlar om en delmängd av de trådar jag skrivit i får du nog faktiskt skriva det.
Var mycket tydlig med att frågan handlade om dina inlägg på den här tråden. Skrev det som fn ligger på bordet. Tråkigt om du missade detta i texten!

[OT] Djurplågeri!
Tycker detta inlägg är ett typexempel på totalt olämpligt uppförande på nätet!
Inlägg av den här typen borde uppmärksammas av nätadmin!
Att öppet gå ut och kalla någon för galning, (passerar gränsen för vad som är tolererbart!)
Varför? Ditt sätt att utrycka dig är djupt kränkande. Kräver här och nu en ursäkt! Kommer denna inte inom en halvtimma, kommer jag att göra en anmälan!
Detta trots att jag aldrig någonsin gjort detta tidigare. Att använda denna typ av språk, utan någon som helst anknytning till trådens innehåll, är fullständigt oacceptabelt här på "Happy"!
Detta skriver jag inte för min personliga saks skull. Utanför att den här typen av språkbruk inte under några som helst omständigheter kan tolereras mellan oss medlemmar här på Happy!

Clock is ticking...
Haha blev du kränkt? "Kräver en ursäkt" på ett forum? Allvarligt.

[OT] Djurplågeri!
Lade ned sociala medier helt för mer än tio år sedan, de tog för mycket av min tid, men skapade nu med viss motvillighet ett nytt konto på happyride för att komma i kontakt med en person jag trodde fanns här.

Jag känner inte igen mig när jag läser härinne, som jag kommer ihåg var det mycket cykelglädje med många fina roadreports, berättelser om cyklingar från när och fjärran, stordåd blandat med mera mänskliga prestationer. De verkar nästan helt försvunna, bara någon lite spillra kvar med randocykling. Många som skrev i rådtrådarna hade också stor kunskap och erfarenhet, det verkar också ha ändrats.

Det kunde vara livliga meningsutbyten men känslan var i grunden en välvilja. Nu är det trådar som den här man möter, med surhet och närmast ren illvilja. Jag tror inte ni som skrivit i tråden förstår hur illa det ni skriver ser ut och hur ni själva framstår.

[OT] Djurplågeri!
Lade ned sociala medier helt för mer än tio år sedan, de tog för mycket av min tid, men skapade nu med viss motvillighet ett nytt konto på happyride för att komma i kontakt med en person jag trodde fanns här.

Jag känner inte igen mig när jag läser härinne, som jag kommer ihåg var det mycket cykelglädje med många fina roadreports, berättelser om cyklingar från när och fjärran, stordåd blandat med mera mänskliga prestationer. De verkar nästan helt försvunna, bara någon lite spillra kvar med randocykling. Många som skrev i rådtrådarna hade också stor kunskap och erfarenhet, det verkar också ha ändrats.

Det kunde vara livliga meningsutbyten men känslan var i grunden en välvilja. Nu är det trådar som den här man möter, med surhet och närmast ren illvilja. Jag tror inte ni som skrivit i tråden förstår hur illa det ni skriver ser ut och hur ni själva framstår.
Jag har varit kvar, men håller med 100%

[OT] Djurplågeri!
Det kan inte ha att göra med vad som rapporteras?

Det borttagna inlägget i denna tråd sa juTS att hen skulle rapportera. Om ingen rapporterat ngt i Israel-tråden så kanske det får leva tillsvidare?!

[OT] Djurplågeri!
Ja tydligen blev ett av mina inlägg anmält och borttaget. Så det skjuts väl anmälningar kors och tvärs av någon. Första gången på de snart 20 åren jag har hängt här som jag fått ett inlägg modererat. Saker och ting förändras, men funktionen ”ignorera” ska väl användas till något känner jag.

[OT] Djurplågeri!
Ja tydligen blev ett av mina inlägg anmält och borttaget. Så det skjuts väl anmälningar kors och tvärs av någon. Första gången på de snart 20 åren jag har hängt här som jag fått ett inlägg modererat. Saker och ting förändras, men funktionen ”ignorera” ska väl användas till något känner jag.
Du kan ju fundera på varför det blev borttaget...

[OT] Djurplågeri!
Du kan ju fundera på varför det blev borttaget...
Om det inte framgick mellan raderna i det jag skrev så var det precis det jag gjorde. För mig är det fascinerande att anonyma användare har tolkningsföreträde, men som sagt, happy är inte längre vad det en gång var.....

Du har ju uppenbarligen också ett behov av att "tycka om andra människor och deras beteende", eller vad var syftet med ditt inlägg?

[OT] Djurplågeri!
Om det inte framgick mellan raderna i det jag skrev så var det precis det jag gjorde. För mig är det fascinerande att anonyma användare har tolkningsföreträde, men som sagt, happy är inte längre vad det en gång var.....

Du har ju uppenbarligen också ett behov av att "tycka om andra människor och deras beteende", eller vad var syftet med ditt inlägg?
Jag bara tyckte att framförallt du och BJS var onödigt otrevliga mot Koltrasten i helgen. Om jag ska uttrycka mig väldigt snällt. Det var jag nog inte ensam att tycka.

Sen vad du verkar fixerad vid anonymitet är ju ganska ovidkommande. Jag har precis samma rätt som du till närvaro och åsikter här på forumet. Men när du så gärna vill framhäva hur länge du varit medlem så borde du även känna till Happys Lex Vardagsrum.

[OT] Djurplågeri!
Jag bara tyckte att framförallt du och BJS var onödigt otrevliga mot Koltrasten i helgen. Om jag ska uttrycka mig väldigt snällt. Det var jag nog inte ensam att tycka.

Sen vad du verkar fixerad vid anonymitet är ju ganska ovidkommande. Jag har precis samma rätt som du till närvaro och åsikter här på forumet. Men när du så gärna vill framhäva hur länge du varit medlem så borde du även känna till Happys Lex Vardagsrum.
I mitt vardagsrum så blir det skitmärklig stämning, om någon inte presenterar sig, och sedan bjuder in till en diskussion men sedan ignorerar frågor och reflektioner. Fixerad? Framhäva? Är det möjligen så att Ni har en dragning åt att övertolka och vrida om, vad som skrivs och uttrycks en smula?

Senast ändrad:
[OT] Djurplågeri!

Ja, du inledde ju starkt med att anklaga mig för att sälja trasiga grejer. 👌🏻

Det såg riktigt illa ut, så kasta inte glas i stenhus.

Själv tycker jag att Happy bitvis är fantastiskt. Glada, peppande cykelnördar som är aktiva och diskussionsglada. Enorm kunskap i hjälptrådar, människor som ger bort saker gratis (eller för en kram), bygger cyklar som skänks till välgörenhet etc etc.

Att läsa vissa äldre inlägg däremot, är som att stirra ned i en kloakbrunn. Unkna, interna skämt och fokus på att köpa dyrast grejer till dyrast cykel. Nuförtiden idkar forumet en viss självcensur, som bäst studeras i meme-tråden. Mycket positivt!

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Djurplågeri!
Okej, jag skulle hålla mig borta från den här tråden, men jag är tydligen helt kass för jag klarar inte det.

Jag kan inte uttala mig om inlägg som varit taskiga som har tagits bort men det har ju inte varit något "debatt" att tala om någonsin.
Trådstart, äta kyckling är kass, kycklingar får näbbarna avklippta
Användare tycker att den borde märkas OT (vilket jag kan tycka är rimligt för det är inte cykelrelaterat)
Trådstartaren skriver att det är orimligt att det uttrycks åsikter om att det är OT.
annan användare visar bilder på sina frigående hönsfåglar. (med näppar)
Trådstartaren tycker att fågelägande användare är kass

Typ så fortsätter det. Alla som har gjort ett mer eller mindre seriöst inlägg får inte några motargument mer än att man är en kass varelse som egentligen finns över huvud taget.

men ja, jag började iaf med att klassa mig själv som kass så att jag blir kassförklarad är snarare tautologi än något annat iaf.

[OT] Djurplågeri!
Har inte på något vis ifrågasatt åsikter på den här tråden. Har heller inte tagit personangrepp, på något större allvar. Men vi måste ändå sätta gränser! Tillmälen i form av personangrepp kommer bara att skada oss alla!

För skall "Happy" överleva som Forum, så måste vi alla kunna kräva att samtalstonen ligger inom den sociala sfärens normer och inte övergår i upprepade tillmälen, utan anknytning till trådarnas innehåll!
Kan vi vara överens om detta?

"Happy", är ett nationellt forum. Inte globalt. Därför krävs nyrekrytering av postare, som kan se att det vi skriver håller sådan kvalitet att det känns meningsfullt och intressant att bli medlem och posta här. Skräckex på den här tråden bäddar tyvärr inte för detta!

Forum är Latin och betyder Torg. I pax Romana på Romartiden, var detta en plats där man kunde komma till tals och ge uttryck för sina åsikter.

"Happy Ride" är ett forum. Har själv skrivit så många inlägg om cykling, cykelbyggen, cykelreparationer att jag för länge sedan tappat räkning. Men det rör sig om många tusen!

Vill vi medlemmar behålla detta Forum, måste vi hjälpas åt att någorlunda hålla rent utanför vår egen farstu!

Tips till alla: Om ämnet i en tråd inte intresserar dig. Låt då bli att posta i den. Vi har alla intressen utanför "ramen" inom cykling!

[OT] Djurplågeri!
Många tusen inlägg? 804 står det, och då är väl minst hälften OT-svammel. Eller bryter du mot forumreglerna och kör flera konton?

[OT] Djurplågeri!
Man blir trött. För detta är ett rent påhopp mot oss alla! Jag har varit medlem på Happy i över 20år.
Dock inte under samma alias! Efter inlägget här innan visas tydligt på vilka, som borde hitta sin hemvist i ett Forum någon annanstans!

[OT] Djurplågeri!
Tips till alla: Om ämnet i en tråd inte intresserar dig. Låt då bli att posta i den. Vi har alla intressen utanför "ramen" inom cykling!
Var det detta du visade exempel på med detta inlägg i en fullt korrekt OT-markerad tråd?
1745951306169.webp

Eller detta inlägg:
1745951355597.webp

Och var detta exempel på den trevliga ton du talar om? Istället för att hålla dig saklig sätter du igång med att tramsa om bagare och att jag inte skulle äga någon cykel (oerhört lätt att inse att jag har det om man bryr sig om att göra någon form av jobb).
1745951578724.webp

För övrigt lite skrattretande att du ironiserade över att jag postade ett inlägg 04.00 då du själv senare postat diverse inlägg mitt i natten.

Tillbaka
Topp