GoranS
Aktiv medlem
[Metatråd] Happy-RR:ar med utlandscykling
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
T, Sep 2007, Runt berget Sabalan + länk (Stellan) T, Mar 2008, Kaspiska havet-Teheran-Turkmenistan (Stellan)
Typ, Mån År, Länk (Författare)Förklaring av de ingående delarna:
M, Jan 2023, Trutnov+Nove Mesto pod Smrkem (Sigge Star) G, Aug 2024, SO Uherský Brod-SO Jablunkov (jarek996) G, Jul 2025, Usti nad Labem-tyska gränsen (jarek996)
Vad du vill uppnå med dessa RR-länkar?Shit va trist -- Mina fina RR's uppsågade i småbitar & länder. Så här ska det va:
RR Budapest -> Amsterdam -> Swe, Del 6...
Dags för en lång Biketour i europa igen, ska bli såå kul. Funderade på vilken väg, bestämde mig för att starta i Budapest och sen cykla längs olika floder upp genom Europa, och se vart jag hamnar ! Det blir då kanske delvis en upprepning av fina ställen jag cyklat förut. Jag gillar att...happyride.se(RR) Amsterdam -> Alperna, och sen över bergen 1+2+3
Del 1: Amsterdam till Bodensee... Under våren 2015 så funderade jag på en cykeltur, och vart den i så fall skulle ta vägen. Tränade lite oxå för att komma iform. Bestämde mig för att starta i Amsterdam och sen cykla ned längs olika floder och fina vägar till Alperna. Och att sen prova lite...happyride.se(RR) Venedig to Stockholm - A short story and a long ride..
Jag började med att flyga från Arlanda till Venedig Marco Polo Airport, i början på July, med min touring-cykel och baggage. Kom fram på em, allt funkade bra, och hittade till slut min hoj i ett hörn, och mina incheckade väskor på bandet. Det var varmt och svettigt, jag byggde ihop min cykel...happyride.se[RR] Alperna, och sen mot Norr, 6 ....
Provar en RR igen, från i sommras, 2018. Dags för Biketouring i Europa igen, det ska bli så kul! Planen var att flyga till Munchen, sen cykla runt i Alperna ett tag och sightsinga, men samtidigt undvika dom värsta backarna och trafiken. Därefter vända mot N och cykla längs floder och fina...happyride.se
Var i forumets regler hittar du att den som skriver ett inlägg har rätt att avgöra vem som får länka till det och hur?Är du helknäpp eller ?? Du får gärna referera till mina RR's, men inte dela upp dom i olika avsnitt. Skärp dig !!
Har du redan material eller ska du skaffa?Ser att det saknas RR från Irland. Det måste jag fixa till någon dag.
Skall skaffa, för jag är dit hyfsat ofta. Brukar tyvärr (?) oftast bli pub mer än cykel.Har du redan material eller ska du skaffa?
Bra. Den är noterad och kommer att föras in i biblioteket så snart jag har tillgång till en dator med vettigt tangentbord.Lite Tyskland och lite mer Italien, Juli 2023.
[RR] Förenklad RR, från årets roadtrip. Norra Italien och Toscana i huvudsak.
Lite tidsbrist gör att en utförlig RR inte hinns med, men eftersom jag vet att det tillför glädje med lite illustrationer över trevliga cykel-omgivningar nu när alla sitter inne och surar över regn och annalkande höstmörker, så slänger jag upp lite bilder från en roadtrip neråt södra europa nu i...happyride.se
Alperna, Ligurien och Toscana
Länkar införda för RR:en både under Tyskland och Italien.Bra. Den är noterad och kommer att föras in i biblioteket så snart jag har tillgång till en dator med vettigt tangentbord.
Det blir nog i alla fall tillsvidare så att jag stoppar in Guernsey-RR:en under Storbritannien. Om någon kan komma på ett bra alternativ och har ett starkt argument för detta är jag dock intresserad av att höra detta.
Tyvärr(?) hittade jag en happy-artikeln med en RR från Irland så du blir inte först. Däremot har du fortfarande chansen att skriva första icke tävlings-RR:en eller första lvg- eller gravel-RR:en från den gröna ön.Ser att det saknas RR från Irland. Det måste jag fixa till någon dag.
Kan skriva en GRR (Gravel Ride Report) från Spanien tills det är dags för en från Irland.Tyvärr(?) hittade jag en happy-artikeln med en RR från Irland så du blir inte först. Däremot har du fortfarande chansen att skriva första icke tävlings-RR:en eller första lvg- eller gravel-RR:en från den gröna ön.
Men vad i hela fridens namn? Den där kommer jag ju ihåg.Plitade ihop en RR från Frankrike förra året som saknas i samlingen.
[RR] Frankrike, Languedoc och Col de Fontfroide
Jag och @hoa032 drog lite hastigt och lustigt ner till mina föräldrar i södra Frankrike för att cykla i några dagar. Resan var någon sorts kompensation för det faktum att jag blev sjuk och spenderade ett antal dagar i sängen senast jag var där. Den här gången gick det bättre, mycket bättre. Inga...happyride.se
Alla RR:ar uppskattas, även de från det mest frekventerade landet. Dock är det nog rätt ont om GRR:er från Spanien ... ?Kan skriva en GRR (Gravel Ride Report) från Spanien tills det är dags för en från Irland.
Lär bli första GRR, för jag ser inget G framför någon RR från Spanien i listan.Alla RR:ar uppskattas, även de från det mest frekventerade landet. Dock är det nog rätt ont om GRR:er från Spanien ... ?