Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Bikzz sa:
Puh! De tre första (av de sista fyra) är inne. Ska ta länkarna i den fjärde senare.
Märker att jag håller på att få rundgång i huvudet. Islandstråden ovan har jag haft uppe ett antal gånger men inte stoppat in då jag varit övertygad om att den redan är med på listan. Tur att någon håller koll på mig! :-)
GoranS sa:Tycker redan första inlägget i denna tråd håller på att bli lite överlastat. Funderar på att dela upp i en tråd som handlar om lopp och en del som har resten. Så för de praktiska sakerna är det nog lika bra att skapa en ny tråd direkt. Och eftersom du verkar hysa ett intresse för området tror jag att du skulle vara en lämplig "redaktör" för den tråden. ;-)
jomper sa:M, Jan 2016, https://happyride.se - Rotorua (tråkigt avkortad)
Den här länkar bara till denna tråd så klippoklistrandet har nog gått snett.
Bele sa:GoranS sa:Tycker redan första inlägget i denna tråd håller på att bli lite överlastat. Funderar på att dela upp i en tråd som handlar om lopp och en del som har resten. Så för de praktiska sakerna är det nog lika bra att skapa en ny tråd direkt. Och eftersom du verkar hysa ett intresse för området tror jag att du skulle vara en lämplig "redaktör" för den tråden. ;-)
Håller med om att tråden börjar bli överlastad. En mastermetatråd till metatrådarna är kanske inte en dum idé, varav Praktiskt skulle kunna vara en av metatrådarna. Jag skulle gärna vara "redaktör" för en sån tråd om jag kände att jag hade tid, men det är inte läge nu. Möjligtvis kan jag längre fram ta en sån roll om insatsen begränsas till att läsa och bedöma förslag från andra och att det ibland får gå flera veckor mellan redigeringstillfällena.
Hur som helst - du gör en mycket uppskattad insats!
NickPick sa:Perfekt. Måste ta reda på vart i Europa man kan cykla v 28 - 31 (en vecka) med sambon.
Orolig för värme....
Konkret sa:NickPick sa:Perfekt. Måste ta reda på vart i Europa man kan cykla v 28 - 31 (en vecka) med sambon.
Orolig för värme....
Vilken typ av cykling tänker ni er?
GoranS sa:Konkret sa:NickPick sa:Perfekt. Måste ta reda på vart i Europa man kan cykla v 28 - 31 (en vecka) med sambon.
Orolig för värme....
Vilken typ av cykling tänker ni er?
Jag vill inte vara gnällig, men skulle vi kunna köra regeln att inlägg i denna tråd ska handla om länklistan som sådan (organisering, innehåll, ...) och inte om utlandscykling i allmänhet? Dels blir det svårare för mig att hitta inlägg som handlar om länklistan om jag måste "filtrera bort" en massa andra inlägg och dels finns risken att det kan uppstå behov av självreferenser i tråden om intressanta diskussioner om utlandscykling förs hör.
GoranS sa:Bele sa:GoranS sa:Tycker redan första inlägget i denna tråd håller på att bli lite överlastat. Funderar på att dela upp i en tråd som handlar om lopp och en del som har resten. Så för de praktiska sakerna är det nog lika bra att skapa en ny tråd direkt. Och eftersom du verkar hysa ett intresse för området tror jag att du skulle vara en lämplig "redaktör" för den tråden. ;-)
Håller med om att tråden börjar bli överlastad. En mastermetatråd till metatrådarna är kanske inte en dum idé, varav Praktiskt skulle kunna vara en av metatrådarna. Jag skulle gärna vara "redaktör" för en sån tråd om jag kände att jag hade tid, men det är inte läge nu. Möjligtvis kan jag längre fram ta en sån roll om insatsen begränsas till att läsa och bedöma förslag från andra och att det ibland får gå flera veckor mellan redigeringstillfällena.
Hur som helst - du gör en mycket uppskattad insats!
Just nu är ju de flesta trådar som länkas till sådana att de som huvudnummer har en RR så att bryta ut trådar som renodlat handlar om praktikaliteter kommer inte att minska innehållet i första inlägget speciellt mkt. Just nu lutar jag åt att låta det vara som det är, åtminstone så länge jag inte slår i någon gräns för hur långa inlägg man kan ha. Möjligen skulle man kunna tänka sig omgruppering/subgruppering för att göra det lättare att hitta. Vissa länders listor börjar bli rätt långa. Sen är problemet mer uttalat med mindre skärmstorlek. På en fullstor skärm är det trots allt hyggligt överblickbart medan det på en mindre blir mkt scrollande.
staine sa:
mmmrrrr sa:Äsch, den där Schwarzwaldrapporten kanske var en dröm. Men https://happyride.se/forum/read.php/1/1722990/1723807 hittade jag.
kart sa:Min första cykelturne i alperna. Dolomiterna + lite annat i Sydtyrolen: https://happyride.se/forum/read.php/1/1679863/page=1#
GoranS sa:kart sa:Min första cykelturne i alperna. Dolomiterna + lite annat i Sydtyrolen: https://happyride.se/forum/read.php/1/1679863/page=1#
Den är redan medtagen under Italien, Jul 2011. Då jag ju kapade den tråden och slängde in lite bilder från min Dolomitresa 2011 så kunde jag ju inte glömma bort den. ;-)
GoranS sa:Var någon som hade en RR med bergscykling i Turkiet för 1-2 år sen. Utgångspunkten var någonstans i trakterna av Antalya-Alanya. Någon som vet vad jag menar och kan hitta tråden?
me.I.am sa:Multi-RR:s kanske?
me.I.am sa:Funderar på att dra "det är bara för hon är tjej"-kortet, skulle vara skoj att göra det nån gång - behöver jag lägga till smileys?
Håller med om resonemanget. Men kommer lite rebelliskt att se mitt inlägg om henne som ett hedersomnämnande.
Åtgärdat!mmmrrrr sa:Ack och ve, jag tvingades söka efter min RR istället för att hitta den här!
https://happyride.se/forum/read.php/1/2026923/2026923#msg-2026923
Italien, Lombardia, augusti 2012.