[OT] Djurplågeri!

[OT] Djurplågeri!
Hm.. För en gång skull ett uttömmande svar!
Jag var ironisk och ville mest ha en länk till uppdateringar i tråden. Gillar djur, blev vän med en katt nyligen, är eg allergisk mot katter men just denna individ tål jag, har haft hundar också.

Men äter kött.

Håller dock med koltrasten, vi är inte jättebra på hantering av djur. Inte ens nästan.

[OT] Djurplågeri!
Hm.. är detta ett självporträtt? Eller är figuren hämtad ifrån Cervantes?

Stort tack för att du håller dig till ämnet i tråden!
1746772804018.webp

[OT] Djurplågeri!
OT: jag har en nära anhörig som är väldigt ”diskussionssugen”.
Han snöar in på ämnen (ett i taget) och kan mycket om dem från ett perspektiv och vill prata om det ämnet med allt och alla alltid under några år. Det har varit klimatet nu senast, men genom åren allt möjligt annat. Ibland tror man att han lyssnar och beaktar de synpunkter eller invändningar man kommer med men det gör han aldrig. Han upplever sig väldigt lätt angripen och svarar då tillbaka med hög och arg röst. Han upprepar samma argument om och om igen i varje konversation man har som snarare är en monolog.
Det har nu slutat med att ingen vill prata om något annat än vädret med honom. Han tror därmed att han har rätt i allt och att alla håller med honom. Det gör honom ganska nöjd, men han tycker det är tråkigt att ingen vill diskutera längre. Ganska sorgligt faktiskt.
OT: Känner honom, har jobbat med honom. Han fick sparken för två veckor sedan. Ingen orkade med honom.

[OT] Djurplågeri!
Eftersom det nu är fredag igen. Vore det väl en from förhoppning om något vettigt svar på den här tråden!

Citerar A Strindberg: "Det är synd om människan!"

[OT] Djurplågeri!
Det är jävligt osmakligt med hela slakten och dödandet av djur, har jag börjat tycka på senare år när testosteronet har sjunkit tillbaka en hel del. Det kommer köttodlingslösningar och dylikt som löser problemet i framtiden, men innan dess får vi som är känsliga för saken helt enkelt stå ut .. livet är ju ändå ett jävla lidande för de flesta.

[OT] Djurplågeri!
Fråga till alla som postar på den här tråden?

Se detta ex på svar i en tråd som handlar om ett dagsaktuellt ämne och bedöm själva!

Varför postar någon sådant här meningslöst, på en tråd utan att kommentera fakta.

Vill vi här på "Happy" ha diskussionsnivån på våra inlägg på den här nivån? Jag tvivlar starkt!

Här finns många trådar som ligger utanför vårt huvudintresse, nämligen cykling och cyklar. Antar att jag som fd cykelmekaniker, har min hemvist på ett forum, som "Happy".

Att Happy har utvecklats med bredd, bör alla medlemmar vara tacksamma över. För hur vi medlemmar postar, utifrån våra personliga perspektiv avgörs i hög grad av kvaliteten på våra inlägg!

Visst går det att acceptera detta beteende ifrån barn. Men när vuxna agerar sig på samma sätt, känns det bara beklämmande! Kanske borde "Admin", gå ut och vara tydligare, på hur vi bör kommunicera med varandra!

En sak bör vi dock alla vara överens om. Nämligen att inte kommentera i trådar vi inte har något att tillföra i.
I synnerhet om det endast handlar om rent nonsens.

Visst har vi alla uppfattningar om saker och ting. Inget snack om det. Men därifrån att posta massa nonsens, gör ju enbart att "Postaren", framstår som helt förvirrad!

Vill vi ha ett ett fräscht och levande "Happy" i framtiden, där vi delger varandra kunskap, ligger det på allas vårt ansvar att se till att det också blir så. Tror att majoriteten av "Happys" medlemmar vill ha ett forum, där vi kan diskutera och utbyta tankar. Vilket vi alla i längden kommer att tjäna på.

[OT] Djurplågeri!

Se detta ex på svar i en tråd som handlar om ett dagsaktuellt ämne och bedöm själva!

Varför postar någon sådant här meningslöst, på en tråd utan att kommentera fakta.

Vill vi här på "Happy" ha diskussionsnivån på våra inlägg på den här nivån? Jag tvivlar starkt!

Här finns många trådar som ligger utanför vårt huvudintresse, nämligen cykling och cyklar. Antar att jag som fd cykelmekaniker, har min hemvist på ett forum, som "Happy".

Att Happy har utvecklats med bredd, bör alla medlemmar vara tacksamma över. För hur vi medlemmar postar, utifrån våra personliga perspektiv avgörs i hög grad av kvaliteten på våra inlägg!

Visst går det att acceptera detta beteende ifrån barn. Men när vuxna agerar sig på samma sätt, känns det bara beklämmande! Kanske borde "Admin", gå ut och vara tydligare, på hur vi bör kommunicera med varandra!

En sak bör vi dock alla vara överens om. Nämligen att inte kommentera i trådar vi inte har något att tillföra i.

Visst har vi alla uppfattningar om saker och ting. Inget snack om det. Men därifrån att posta massa nonsens, gör ju enbart att "Postaren", framstår som helt förvirrad!

Vill vi ha ett ett fräscht och levande "Happy" i framtiden, där vi delger varandra kunskap, ligger det på allas vårt ansvar att se till att det också blir så. Tror att majoriteten av "Happys" medlemmar vill ha ett forum, där vi kan diskutera och utbyta tankar. Vilket vi alla i längden kommer att tjäna på.

[OT] Djurplågeri!

[OT] Djurplågeri!

[OT] Djurplågeri!

[OT] Djurplågeri!
Fö är jag inte en "Autistik Rättshaverist". Vilket "Bikzz" ankagar mig för. Autism, är en problematisk sjukdom, som skapat/skapar mycket lidande för många familjer. Denna sjukdom har orsakat många tragedier, inte minst i Sverige!

När någon här öppet går ut och använder sjukdomen "Autism" som rent hat och tillmäle. Behöver väl inte någon fundera över hemvistelsen ifrån "Bikzz". Fö, hur skall man tolka dom två sista tecknen i hans alias?

Till Bikzz Det finns forum som passar dig bättre än att posta här. För på "Happy", finns ff rättspatos. Ta med dig kompisen "ooms". Varför?

Svaret är mycket enkelt: Kan man på över 45 inlägg, (Räkna dom själv), inte komma med ett enda vettigt inlägg, befinner man sig på helt fel "Forum".

Hade hoppats att slippa skriva det här. men mot rent hat, måste vi alla stå upp!

[OT] Djurplågeri!
Fö är jag inte en "Autistik Rättshaverist". Vilket "Bikzz" ankagar mig för. Autism, är en problematisk sjukdom, som skapat/skapar mycket lidande för många familjer. Denna sjukdom har orsakat många tragedier, inte minst i Sverige!

När någon här öppet går ut och använder sjukdomen "Autism" som rent hat och tillmäle. Behöver väl inte någon fundera över hemvistelsen ifrån "Bikzz". Fö, hur skall man tolka dom två sista tecknen i hans alias?

Till Bikzz Det finns forum som passar dig bättre än att posta här. För på "Happy", finns ff rättspatos. Ta med dig kompisen "ooms". Varför?

Svaret är mycket enkelt: Kan man på över 45 inlägg, (Räkna dom själv), inte komma med ett enda vettigt inlägg, befinner man sig på helt fel "Forum".

Hade hoppats att slippa skriva det här. men mot rent hat, måste vi alla stå upp!

Ett vackert troll, som bekräftar sin hemvist!

[OT] Djurplågeri!

Intressant att du kommer in och dikterar vad som gäller, självinsikt (googla).

[OT] Djurplågeri!
Ingenting i den här tråden har ifrågasatt människors beteende mot våra kamrater på den här jorden.

Det jag ville belysa är det ursinniga djurplågeriet, som pågår varje dag 24/h.

Finns det någon på "Happy", som inför sig själv kallar sig djurvän. Eller är denna fråga endast en utopi?
🙋 Här är en till djurvän!

Men eftersom att folk i allmänhet inte orkar bry sig om djurplågeri så kan du nog inte vänta dig att ett cykelforum ska vara annorlunda, även om jag också skulle vara glad om fler brydde sig.

[OT] Djurplågeri!
Nu finns det ju lagar och regler mot djurplågeri, och Sverige har bland de hårdaste i världen. Sedan kan man ju ha åsikter i övrigt, men att komma och raljera om fakta bla-bla när det i själva verket är just åsikter blir ju rätt skevt.

[OT] Djurplågeri!
Nu finns det ju lagar och regler mot djurplågeri, och Sverige har bland de hårdaste i världen. Sedan kan man ju ha åsikter i övrigt, men att komma och raljera om fakta bla-bla när det i själva verket är just åsikter blir ju rätt skevt.
Problemet med den svenska djurskyddslagen är ju att den inte upprätthålls.

Alla de stora avslöjanden som kommit upp de senaste åren har kommit till efter att djurrättsaktivister smygfilmat vad som föregår på svenska djurfabriker. Djurfabriker som trots mängder med anmälningar och anmärkningar mot sig fått fortsätta sin verksamhet ända tills djurrättsaktivister och media spridit videomaterial på vad som faktiskt pågår.

T.ex 2021 när en Kravgård i Skåne fick stänga ner när Kalla Fakta visade vad Djurrättsalliansen filmat när de anställda slår djur med kedjor och kor hängs upp i taket för att skäras upp levande.

Eller Uppdrag Gransknings avsnitt 'Kycklingens Pris', som bygger på material från en djurrättsaktivist som tog anställning på ett av Kronfågels kläckerier och filmade kycklingarnas vardag.

Om djurskyddslagen fungerat så skulle sånt här avslöjas av myndigheterna och djurrättsaktivister skulle inte behövas.

[OT] Djurplågeri!
Problemet med den svenska djurskyddslagen är ju att den inte upprätthålls.

Alla de stora avslöjanden som kommit upp de senaste åren har kommit till efter att djurrättsaktivister smygfilmat vad som föregår på svenska djurfabriker. Djurfabriker som trots mängder med anmälningar och anmärkningar mot sig fått fortsätta sin verksamhet ända tills djurrättsaktivister och media spridit videomaterial på vad som faktiskt pågår.

T.ex 2021 när en Kravgård i Skåne fick stänga ner när Kalla Fakta visade vad Djurrättsalliansen filmat när de anställda slår djur med kedjor och kor hängs upp i taket för att skäras upp levande.

Eller Uppdrag Gransknings avsnitt 'Kycklingens Pris', som bygger på material från en djurrättsaktivist som tog anställning på ett av Kronfågels kläckerier och filmade kycklingarnas vardag.

Om djurskyddslagen fungerat så skulle sånt här avslöjas av myndigheterna och djurrättsaktivister skulle inte behövas.
Har det blivit rättsfall av dessa ”avslöjanden”, eller är det mer känslomässig pöbeldomstol som ”dömt”? Kycklingens pris verkar mest ha lett till opinion, inga rättsfall vad jag kan se. Kravgården hittar jag inget om.

Bara för att det anmäls eller anmärks innebär inte att några brott begåtts, jag tror nog att inspektörerna åker ut när de får in anmälningar. Självklart förekommer det djurplågeri, och det upptäcks och lagförs också. Men allt som aktivister tycker är djurplågeri är det inte i lagens mening. Det är mycket känslor inblandat i detta, och då blir det svårt att föra en saklig diskussion.

[OT] Djurplågeri!
Ja, den skånska Kravgården fick stänga ner och två av de anställda dömdes för djurplågeri och brått mot djurskyddslagen. Villkorlig dom och 14 000 resp. 40 000 i böter.

Här är videon.

Men annars är det väldigt ovanligt att någon döms eftersom att allt sker bakom stängda dörrar och det inte är tillåtet att filma.

Visst åker inspektörer ut när anmälningar görs och ofta blir ägaren ålagd att genomföra förändringar osv för att följa djurskyddslagen, vilket sällan följs upp eller genomförs. Att de måste åka ut på anmälningar gör också att de inte hinner genomföra de vanliga rutinkontroller som ska göras.
Länsstyrelsen har som mål att kontrollera 10% av köttgårdarna varje år men djurskyddsenheten varnar ständigt om att de har för lite resurser för att hinna med det.

Men visst har du rätt i att det är svårt att ha en saklig diskussion när det är ett ämne som är så känsligt.

[OT] Djurplågeri!
Har försökt att belysa, hur ursinnigt vi behandlar våra dunförsedda vänner. Många verkar tycka att tortyr är okej!
Får dom bara sina "Nuggets" till livs. Är det bara priset i kronor som räknas. Lidandet för dessa människor saknar helt empatisk förmåga och bestäms tydligen helt av en prislapp!

Empati är den viktigaste och finaste egenskapen vi har i en orolig värld. Kan vi vi inte ens visa upp detta för varandra, kommer motluten framöver att bli oöverstigliga!

Efter att ha blivit kallad för en "Autistisk Idiot", (vilket alla kan läsa på den här tråden), ser jag ingen mening med att fortsätta den här tråden. Detta pga att jag inte vill lägga mer bränsle på hatet, som ohämmat utspelar sig.

Tips till alla: Titta noga på dessa hatiska "alias" och lägg på minnet! För dessa lär dyka upp igen. Tyvärr!

Avslutar med att jag känner ett par med två barn. En pojke på 4år som lider av svår autism, samt en 2årig flicka.
Problematiken för detta par, som Mamma och Pappa är extrem. Många gånger med 24h vaka.

Lämnar nu tråden för gott. Detta pga att fler människor skall slippa bli förnedrade och kränkta!

[OT] Djurplågeri!
Har försökt att belysa, hur ursinnigt vi behandlar våra dunförsedda vänner. Många verkar tycka att tortyr är okej!
Får dom bara sina "Nuggets" till livs. Är det bara priset i kronor som räknas. Lidandet för dessa människor saknar helt empatisk förmåga och bestäms tydligen helt av en prislapp!

Empati är den viktigaste och finaste egenskapen vi har i en orolig värld. Kan vi vi inte ens visa upp detta för varandra, kommer motluten framöver att bli oöverstigliga!

Efter att ha blivit kallad för en "Autistisk Idiot", (vilket alla kan läsa på den här tråden), ser jag ingen mening med att fortsätta den här tråden. Detta pga att jag inte vill lägga mer bränsle på hatet, som ohämmat utspelar sig.

Tips till alla: Titta noga på dessa hatiska "alias" och lägg på minnet! För dessa lär dyka upp igen. Tyvärr!

Avslutar med att jag känner ett par med två barn. En pojke på 4år som lider av svår autism, samt en 2årig flicka.
Problematiken för detta par, som Mamma och Pappa är extrem. Många gånger med 24h vaka.

Lämnar nu tråden för gott. Detta pga att fler människor skall slippa bli förnedrade och kränkta!
Tycker du att dina inlägg hör hemma på ett cykelforum så behöver du nog vara någon annanstans, helt rätt.
Lycka till i fortsättningen!

Tillbaka
Topp