Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du ska inte vandra med den och inte cykla med den? Vad är det för användningsområde du behöver den till? Finns så många olika ryggsäcker med olika funktioner beroende på hur den ska användas..Jag vill köpa en. Vad finns på marknaden? Inte för cykling.
Priset har betydelse. Pga fötterna, så är jag ingen vandrare.
Resa. Åka tåg. Går ogärna mer än några kilometer pga problem med fötterna. Har en ca 35år gammal 55 Caravan Trekpack som behöver ersättas.Du ska inte vandra med den och inte cykla med den? Vad är det för användningsområde du behöver den till? Finns så många olika ryggsäcker med olika funktioner beroende på hur den ska användas..
Det man kan kika på för det användningsområdet och inte gå så långt med den är ju en ryggsäck som går att öppna upp hela längden med dragkedja. Även en valfri duffelbag med ryggsäcksremmar lär ju fungera.Resa. Åka tåg. Går ogärna mer än några kilometer pga problem med fötterna. Har en ca 35år gammal 55 Caravan Trekpack som behöver ersättas.
Jag köpte en Zeeksack The Organizer för det ändamålet: https://zeeksack.se/Resa. Åka tåg. Går ogärna mer än några kilometer pga problem med fötterna. Har en ca 35år gammal 55 Caravan Trekpack som behöver ersättas.
Jag står härLite tråkigt tips då Decathlon har stängt i Sverige men se det som inspiration. För resa, då man mer är intresserad av funktion och smidighet, så är jag väldigt nöjd med denna typ av väska: https://www.decathlon.com/products/forclaz-travel-500-organizer-40-l-backpack-338564
Jag har en sådan, tillräckligt bra som ryggsäck för att bäras många timmar i streck vid behov. Men är en dröm att organisera sig med på tåget och hotellet, jämfört med de flesta vandringsryggsäckar.
Det måste finnas liknade modeller tillgängliga av annat märke?
Haha, det ändrar ju saker. :-)Jag står här
Ja,exakt. Och det finns enstaka uppåt 40liters-säckar som är långa nog att lämna vikt på höfterna om de har ett bra bälte, men de flesta kan det inte, och nyttan är som sagt bara vid långa/tunga bärgningar, och så är ju uttalat inte användningsområdet.Jo, nog för att jag slarvar med använda den, men vid långa och tunga bärningar hjälper och sparar midjebältet fr a ryggen.
TS namn på tråden räknas inte?Ja,exakt. Och det finns enstaka uppåt 40liters-säckar som är långa nog att lämna vikt på höfterna om de har ett bra bälte, men de flesta kan det inte, och nyttan är som sagt bara vid långa/tunga bärgningar, och så är ju uttalat inte användningsområdet.
Har du läst hela tråden?TS namn på tråden räknas inte?![]()
[OT]Ryggsäck 30-40l med midjebälte
Ja, tom. gjort egna inlägg. Att du inte ser midjebälte som något som behövs på en ryggsäck i den storleken för användningsområdet betyder inte att det gäller för alla. Särskilt som TS var så explicit man kan vara i trådrubriken med att hen önskar midjebälte.Har du läst hela tråden?
Pga problem med fötterna så går jag och kompenserar på olika sätt. Midjebältet gör att det blir mindre problem pga detta.Ja,exakt. Och det finns enstaka uppåt 40liters-säckar som är långa nog att lämna vikt på höfterna om de har ett bra bälte, men de flesta kan det inte, och nyttan är som sagt bara vid långa/tunga bärgningar, och så är ju uttalat inte användningsområdet.
Bra poäng, jag har ju tänkt höftbälte genom hela tråden. Den större varianten som tar upp vikt och fördelar på höften. Midjebälte är ju mer av en ren "håll fast mot kroppen"-lösning, vanlig på de flesta små ryggsäckar. @PJF Vilket är det som avses?Menar ni midjebälte eller höftbälte?
Fick bli en sån här. Semestershoppar sällan, så varför inte. Nu har jag varit i en Decathlonbutik också. Fattar att konceptet fick det svårt i Sverige.Lite tråkigt tips då Decathlon har stängt i Sverige men se det som inspiration. För resa, då man mer är intresserad av funktion och smidighet, så är jag väldigt nöjd med denna typ av väska: https://www.decathlon.com/products/forclaz-travel-500-organizer-40-l-backpack-338564
Jag har en sådan, tillräckligt bra som ryggsäck för att bäras många timmar i streck vid behov. Men är en dröm att organisera sig med på tåget och hotellet, jämfört med de flesta vandringsryggsäckar.
Det måste finnas liknade modeller tillgängliga av annat märke?
Åh! Caravan. Plockade för ett nån månad sedan fram två första-generationens fleecetröjor i äkta 80-talsfärgsättning, inköpta på Caravans lagerförsäljning i Malmö industrihamn. Sonen blev lycklig när han såg dem och tog en.Resa. Åka tåg. Går ogärna mer än några kilometer pga problem med fötterna. Har en ca 35år gammal 55 Caravan Trekpack som behöver ersättas.
Får du ner tyngden på bältet?Fick bli en sån här. Semestershoppar sällan, så varför inte. Nu har jag varit i en Decathlonbutik också. Fattar att konceptet fick det svårt i Sverige.
Tillräckligt. Framför allt så rör den sig inte så mycket på ryggen. Det skonar fötterna.Får du ner tyngden på bältet?