[Kalender] Randonée 300 km Täby 2025-05-17, Saltluft

Saltluft, klassisk Täbyrunda som ger mersmak efter Försmak, Försmak är nu i juli, hoppas nu inte att det ger en bitter eftersmak. Yr.no lovar ju sol och skön hemvändarvind från Gimo. I skrivande stund bara fyra anmälda ....t.t.t.t.t. störtlöjligt.(som Baloo hade sagt)

Hur ser parkeringsmöjligheterna ut i anslutning till start..? Har inte kört Täby sedan flytten.
Det finns en bra infartspakering väldigt nära på Galoppvägen. Lite yxigt att ta sig dit då det är på andra sidan banvallen (Roslagsbanan).Men det går bra att ta cykeln över spåret till och från startplats.

1747378246454.webp

1000035029.webp

Inte så mycket regn, men det kommer vara tillräckligt för blöt asfalt hela dagen, hoppas det blir bättre prognos senare

Med facit i hand blev den här rundan allt annat än förväntat. Tänkte skippa skoöverdragen och slängde lite nonchalant med regnjackan (som extra skydd för kyla då jag inte riktigt kan trampa mig varm .. i år heller). Ett genidrag visade det sig.
Mange försvann efter första cirkulationsplatsen och vi såg honom bara strax innan regnet och kontroll Furusund. Vi suktade efter pizzastopp Grisslehamn och blev oroliga att de bommat igen då telefonnumret var trasigt. MEN, de har nyligen bytt ägare och pizzan var det näst bästa som hände i lördags. Strax innan Hallstavik kom regnet, många och stora droppar ... samtidigt. De kroppsdelar som eventuellt var skyddad från ovan stänktes effektivt ner av de tre övriga i kvartetten. Innan Gimorakan släppte vår gäst från de norra delarna av Sverige och vi var bara tre. Jag har stångats med Gimorakan tidigare, i lördags var det ändå rätt najs förutom att våra händer saknade en del gripkraft. Belöningen väntade Gimo, skön medskjuts hela vägen hem. Snabbstämpling Knutby och torra vägar efter det. Vi såg harar rådjur och …varg?. Premiär för ”nya” Saltluft, alltså med start och mål Marknadsvägen Täby. En del lyckade omdragningar av rutten också, snyggt. Tack för trevligt sällskap, randogubbar är fina gubbar.

Tillbaka
Topp